جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماداگاسکار در اقیانوس هند، در کنار سواحل شرقی آفریقا واقع شده است و زیستگاه هزاران گونه گیاهی و جانوری است.
جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار

تنوع طبیعی بسیار زیاد ماداگاسکار ، لقب و عنوان قاره‌ی هشتم را برای این سرزمین به ارمغان آورده است. حرمت و احترام به پیشینیان، اجداد و سنت در فرهنگ ملی این کشور گسترده شده و به بخش جدایی ناپذیری در فرهنگ در آمده است. این گرامیداشت و تکریم، در معماری، هنر و رفتارهای اجتماعی ماداگاسکار تاثیر زیادی داشته است.  در ادامه در مجله دلتا تعدادی از جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار را معرفی می‌کنیم.

پارک ملی رانومافانا

پارک ملی رانومافانا یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های ماداگاسکار به شمار می رود که در ناحیه جنوب شرقی جزیره ماداگاسکار در نزدیکی روستای رانومافانا واقع شده است.

قسمت شرقی این پارک دارای چشم انداز‌های بسیار زیبا و تماشایی است و گردشگران می‌توانند جویبار‌های بیشماری را که از دل تپه‌های جنگلی جاری می‌شوند را نظاره کنند و از محیط دلنشین آن لذت ببرند.

جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار پارک ملی رانومافانا

این پارک ملی زیستگاه و حفاظتگاهی برای لمور بامبوی طلایی، میمون مانند است که تنها بومی ماداگاسکار می‌باشد و از جوانه‌های درختان بامبو که دارای مقداری سیانور می‌باشند تغذیه می‌کند. پارک ملی رانومافانا به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی ماسوالا

پارک ملی ماسوالا تقریبا ۲۵۰ مایل از جنگل های بارانی را که شامل سه پارک دریایی می باشد را پوشش می دهد، این پارک ملی در ناحیه ی شمال شرقی ماداگاسکار واقع شده است. گونه های زیادی از لمور میمون مانند در این پارک ملی زندگی می کنند و یک نوع گونه ی معروف این لمور ها، آی آی (Aye-aye) می باشد که بزرگ ترین گروه پستانداران شب بیدار محسوب می شود.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار پارک ملی ماسوالا

گونه های متنوعی از دیگر حیوانات نیز در این پارک ملی زندگی می کنند که می توان به پرندگان متنوع و خزندگانی همچون قورباغه گوجه ای اشاره کرد.

پارک ملی آنداسیبه – مانتادیا

پارک ملی آنداسیبه – مانتادیا، زمین‌هایی با مساحت ۱۰۰ مایل از نواحی شرقی ماداگاسکار را در بر دارد و زیستگاه یازده گونه لمور به شمار می‌آید که شامل بزرگ‌ترین لمور ماداگاسکار به نام ایندری است. این پارک ملی در نزدیکی شهر آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار قرار دارد و به دلیل نزدیکی به پایتخت دسترسی به این جاذبه‌‌ی گردشگری راحت می‌باشد.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار پارک ملی آنداسیبه - مانتادیا

پارک ملی آنداسیبه – مانتادیا به دو بخش اصلی پارک ملی مانتادیا و منطقه حفاظت شده آنالامازوآترا تقسیم می‌شود. گردشگران می‌توانند با شرکت در تور‌های توریستی در حدود ۱ تا ۶ ساعت از این ناحیه بازدید کنند.

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا

یکی دیگر از جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار تپه سلطنتی آمبوهیمانگا به عنوان یک ناحیه‌ی مقدس در کشور ماداگاسکار می‌باشد که در حدود ۵۰۰ سال مورد توجه مردم این سرزمین بوده است.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار تپه سلطنتی آمبوهیمانگا

این تپه یک روستای تاریخی می‌باشد که روزگاری جایگاه خانواده سلطنتی ماداگاسکار بوده است. دیواری در اطراف این روستا کشیده شده است و با استفاده از ملات آهک و سفیده تخم مرغ ساخته شده است.

دهکده ایفاتی

دو روستای ماهیگیری قدیمی در ساحل جنوب غربی ماداگاسکار ، ایفاتی نامیده می‌شوند. در اطراف ساحل خط مرجانی به طول ۶۰ مایل وجود دارد که یک مانع طبیعی در برابر امواج بزرگ اقیانوس به شمار می رود و آب های ساحلی در این ناحیه مناسب فعالیت هایی همچون شیرجه زدن، غواصی و ماهیگیری می باشد.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار دهکده ایفاتی

منطقه‌ی بیابانی درون جزیره به داشتن جنگل های خاردار معروف می باشد. گردشگران می توانند درختان عجیب بائوباب که در طول قرن ها در این جنگل ها رشد کرده اند را تماشا کنند.

یک نظر

  1. امیر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…