گردش در پرتغال ، کشور هزارجزیره

۰
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پرتغال، کشوری در جنوب غرب اروپا که پایتخت آن لیسبون است.
گردش در پرتغال

تاریخچه، هنر، فرهنگ و غذاهای خوشمزه، برای ایجاد یک تجربه فراموش‌نشدنی هنگام گردش در پرتغال کافی است، اما نمی‌توان از مکان‌های شگفت‌انگیز هم غافل شد. در حال حاضر، پرتغال به یکی از مقصد‌های مورد توجه گردشگران تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده تا در مجله دلتا، بهترین مکان‌ها برای بازدید از پرتغال را به شما معرفی کنیم.

برج بلم (Belém Tower)

برج بلم، میراث جهانی یونسکو، یکی اثر تاریخی که در بندر لیسبون قرار دارد و قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این برج ترکیبی از سبک‌های معماری ونیزی، شمال آفریقا و گوتیک است.

گردش در پرتغال برج بلم

لیوراریا للو (Livraria Lello)

لیوراریا للو، یکی از جذاب‌ترین کتاب‌فروش‌های جهان است که  دو طبقه با راه‌پله‌های قرمز رنگ دارد. مجموعه‌ای غنی که بیش از ۶۰۰۰۰ کتاب در آن وجود دارد و به همین دلیل یکی از معروف‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان است. بد نیست در بازدید از پرتغال به این کتابخانه سر بزنید.

گردش در پرتغال لیوراریا للو

 

کلیسای سائو فرانسیسکو (Sao Francisco Church)

کلیسای سائو فرانسیسکو کلیسایی است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد و با ورود به آن گویی در بهشت طلایی قدم گذاشته‌اید. پس از بازسازی که به سبک باروک در قرن هجدهم در این کلیسا صورت گرفت، برای تزیین و طراحی دیوار‌های آن از بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا استفاده شد.

گردش در پرتغال کلیسای سائو فرانسیسکو

پونتا دا پیداد (Ponta da Piedade)

سفر به لاگوس، بدون بازدید از آب‌های کریستالی پونتا دا پیداد، کامل نخواهد بود. زیبایی واقعی طبیعت را در این ساحل با دیدن صخره‌های سنگی، امواج فیروزه‌ای و غارهای اسرار‌آمیز درک خواهید کرد. دوست‌داران ماجراجویی، تور کایاک را فراموش نکنند.

پونتا دا پیداد گردش در پرتغال

غار بناگیل (Benagil Cave)

کمی خارج از لاگوس، دهکده‌ی کوچک ماهیگیری وجود دارد که با نام بناگیل شناخته شده است. مسافرانی که به این شهر می‌آیند، خواهان بازدید از غار بناگیل هستند. البته این غار به دلیل ساختار گنبدی شکلی که دارد، به نام غار کلیسای جامع هم معروف است. غواصی در ساحل و قایق‌رانی هم امکان‌پذیر است.

گردش در پرتغال غار بناگیل

کاخ ملی پنا (Pena National Palace)

شبیه به عکسی عجیب، خیره‌کننده و نفس‌گیر است. کاخی که در اواسط قرن نوزدهم در بالای تپه و مشرف به شهر سینترا ساخته شده و گویی در میان ابر‌ها قرار دارد. کاخ ملی پنا، علاوه بر پالت رنگ فریبنده، دارای مجسمه‌های اساطیری، دژ منحصر‌به‌فرد و چشم‌اندازی خیره‌کننده است.

گردش در پرتغال کاخ ملی پنا

کویینتا دا رگالیرا (Quinta da Regaleira)

بازدید از پرتغال بدون دیدن این قلعه‌ها ممکن نیست. برخلاف کاخ‌های سلطنتی و قلعه‌های سینترا، کویینتا دا رگالیرا، یک ملک خصوصی و لوکس است که در قرن بیستم ساخته شده است. این ملک اسرار‌آمیز دارای سبک گوتیک با مجسمه‌های باشکوه در زمینی پهناور است. فضای خانه، باغ و تونل‌های زیر‌زمینی و پنهان آن جای زیادی برای گشتن و اکتشاف دارد.

گردش در پرتغال کویینتا دا رگالیرا

پیکو دو آریرو (Pico do Arieiro)

پیکو دو آیرو قله‌ای جذاب و دیدنی بر فراز کوه مادیرا، مناسب برای افرادی که با گردش در پرتغال به دنبال ماجراجویی، طبیعت‌گردی، پیاده‌روی و قدم زدن بر روی ابر‌ها هستند. این سفر که ۲ تا ۳ ساعت طول خواهد کشید، چشم‌انداز و تجربه‌ای بی‌نظیر در اختیار شما خواهد گذاشت.

گردش در پرتغال پیکو دو آریرو

باغ گرمسیری کاخ مونت (Monte Palace Tropical Garden)

باغ گرمسیری کاخ مونت با بیش از ۲۰۰ هزار گونه گیاه عجیب و غریب، دریاچه‌ای درخشان، مجموعه‌ای از فسیل‌ها، یک پناهگاه طبیعی و منحصر‌به‌فرد برای حیواناتی نظیر طاووس‌ها، غاز‌ها و اردک‌های آزاد و سرگردان است.

گردش در پرتغال باغ گرمسیری کاخ مونت

حتی اگر خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید یک قوی سیاه استرالیایی یا سفید یخی اسکاندیناویایی را ببینید. همچنین می‌توانید از موزه کاخ مونت هم بازدید کنید.

ماتا دو بوکاکو (Mata do Bucaco)

در طول تاریخ، ماتا دو بوکاکو، چیزهای زیادی به خود دیده است. در هر قرنی، قسمتی از این ملک پهناور در زمینی ۱۰۵ هکتاری ساخته شد، اما قسمت قابل توجه آن، جنگل‌های اطراف است. جنگلی با چشمه‌ای زیبا و بیش از ۲۵۰ گونه درخت و گیاه عجیب و غریب، که میراثی به جا مانده و غنی است.

گردش در پرتغال ماتا دو بوکاکو

کتابخانه جوانینا (Joanina)

کتابخانه جوانینا که در قرن هجدهم به سبک باروک ساخته شده، در قلب دانشگاه کویمبرا قرار دارد و یکی از زیبا‌ترین‌ها در جهان است. این کتابخانه یک بنای یادبود ملی است و بیش از ۲۵۰ هزار کتاب را در خود جای داده است.

کتابخانه جوانینا گردش در پرتغال

کلیسای کوچک استخوان

اعتقاد بر این است که کلیسای کوچک استخوان گوتیک دارای ۵۰۰۰ اسکلت است و به طور انحصاری با جمجمه‌ها و استخوان‌های راهبان فرانسیسکان پوشانده شده است. اگرچه بازدید از این کلیسا به تمامی افراد توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است روح شما را آزرده کند، اما گردش در پرتغال را هیجان‌‌انگیزتر می‌کند.

گردش در پرتغال کلیسای کوچک استخوان

معبد رومی دیانا

در بالاترین نقطه‌ی شهر اورا، معبد مشهور دیانا قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این معبد در قرن اول میلادی برای پرستش امپراتور اوگوست‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

گردش در پرتغال معبد رومی دیانا

این معبد، بعد‌ها به قلعه‌ای قرون وسطایی تبدیل شد و در حال حاضر به عنوان ویرانه‌ای رومی که تحت حفاظت پرتغال است، شناخته شده است.

قایق مولیسیرو (Moliceiro)

شهر آویرو را از بهترین مکان ببینید و تجربه‌ای بی‌نظیر در بازدید از پرتغال به دست آورید. قایق‌های به گوندلا در کانال‌های آبی وجود دارد که قبلا کشاورزان برای برداشت جلبک دریایی از آن استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر به وسیله‌ای برای گرداندن گردشگران هنگام تبدیل شده است.

گردش در پرتغال قایق مولیسیرو

کوستا نوا (Costa Nova)

برای دوست‌دارای غذاهای دریایی، شن و ساحل و یک اقامت‌گاه تمیز، کوستا نوا در انتخاب خوبی است. با یک اتوبوس یا قایق مولیسیرو از مرکز آویرو می‌توانید به ساحل کوستا نوا برسید.

گردش در پرتغال کوستا نوا

 

در بازدید از پرتغال علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، فعالیت‌هایی نظیر اسکی روی آب و قایق‌رانی برای کسانی که به ورزش‌ و سرگرمی‌های آبی علاقه‌مند هستند، در دسترس است. تجربه‌ای بی‌نظیر در بازار ماهی‌ها و از خوردن غذاهای سنتی و دریایی تازه هم به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…