جشن‌های سنتی در فستیوال‌ های ژاپن

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جذابیت فستیوال‌ های ژاپن به‌ اندازه‌ای است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این کشور سفر می‌کنند.
فستیوال‌ های ژاپن

جشن‌های سنتی ژاپن مانند جشن شکوفه های گیلاس ژاپن، مراسم آتش بازی در ژاپن، جشن سانجا، عید ژاپن، جشن تکلیف ژاپن، فستیوال هنری ژاپن و … زبانزد گردشگرانی است که از این کشور بازدید می‌کنند. در این مطلب در  مجله دلتا به مهمترین فستیوال‌ های ژاپن می‌پردازیم تا بتوانید در صورت سفر به این کشور، برنامه ریزی مناسبی برای شرکت در آنها داشته باشید.

فستیوال برف و یخ ژاپن در ساپورو

جشنوارۀ برف و یخ ژاپن هر سال در ماه فوریه در شهر ساپورو برگزار می‌شود و طی آن هنرمندان مجسمه‌هایی از افراد معروف می‌سازند و به نمایش می‌گذارند که به طور معمول در رسانه‌های جهان تصاویری از آن منتشر می‌شود.

فستیوال‌ های ژاپن فستیوال برف و یخ در ساپورو ژاپن

مجسمه‌های غول پیکر یخی با ارتفاع نزدیک به ۱۵ متر در این فستیوال زمستانی در هنگام شب به کمک نور تصاویر خیره کننده‌ای می‌آفریند و سالانه نزدیک به ۲ میلیون نفر را برای دیدار یکی از جذاب‌ترین جشن‌های سنتی ژاپن راهی شهر ساپورو می‌کند.

سابقه این جشن به سال ۱۹۵۰ و بازی ساده دانش‌آموزان برای ساخت آدم برفی بر می‌گردد. این فستیوال به مرور زمان گسترش پیدا کرد و در حال حاضر در محل‌های دیگری هم مراسمی شبیه به آن برگزاری می‌شود.

مراسم آتش بازی در ژاپن

در خیلی از کشورها مراسم آتش بازی انجام می‌شود. حتماً می‌دانید که این مراسم در ایران به نام چهارشنبه سوری معروف است. متأسفانه در ایران این کار به زیبایی که در کشورهایی مانند ژاپن هست، انجام نمی‌شود.

در فصل تابستان در ژاپن جشنواره‌های آتش بازی زیادی برگزار می‌شود که صحنه‌های خیره کننده‌ای رقم می‌زند. حضور در جشنواره‌های آتش بازی در فستیوال‌ های ژاپن، یک پیشنهاد بسیار جذاب است.

فستیوال‌ های ژاپن مراسم آتش بازی در ژاپن

آتش بازی رود سومیدا، آتش بازی خلیج توکیو و آتش بازی جینگوگایئن سه آتش بازی بزرگ توکیو هستند.

جشن شکوفه های گیلاس ژاپن

جشن شکوفه‌های گیلاس ژاپن یا هانامی یک سنت طولانی برای گرامی داشتن زیبایی گل‌ها و تماشای آنهاست.

فستیوال‌ های ژاپن جشن شکوفه های گیلاس ژاپن

یکی از معروفترین شکوفه‌ها که در سراسر ژاپن یافت می‌شود، شکوفه‌های گیلاس یا همان ساکورا(Sakura) است. هر سال در ماه‌های مارس و آوریل فستیوال هایی برگذار می‌شود و مردم با حضور در مکان‌های عمومی پر از شکوفه‌های زیبای گیلاس به خوشگذرانی و شکرگزاری این نعمت می‌پردازند و یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌ های ژاپن است.

جشن سانجا

شهر توکیو پایتخت ژاپن، هر ساله در سومین جمعه، شنبه و یکشنبه ماه می میلادی برگزار می‌شود و دسته‌های نمایشی به ارائه هنر خود در معبد آساکوسا می‌پردازند. هر ساله صحنه‌های زیبا و جالبی از این جشن در خبرگزاری‌های جهان مخابره می‌شود که در آن زنان و مردان هنرمند با نظمی دقیق و جالب به ارائه هنرهای نمایشی می‌پردازند.

فستیوال‌ های ژاپن جشن سانجا

فستیوال گانجیتسو

گانجیتسو(Ganjitsu) در زبان ژاپنی به معنای سال نو است. ژاپنی‌ها هم مانند خیلی از مسیحیان، ابتدای سال نو میلادی را که روز ۱ ژانویه است، جشن می‌گیرند.

فستیوال‌ های ژاپن فستیوال گانجیتسو

در ژاپن ۳ روز اول سال تعطیل است و انواع جشن‌های سنتی ژاپن در سراسر کشور برگزار می‌شود. ژاپنی‌ها معتقدند که باید جشن گانجیتسو را به خوبی برگزار و از خداوند برای سال جدید طلب خیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…