خرید آپارتمان در نیاوران ؛ محله‌ای لوکس و خوش آب و هوا

۵
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله نیاوران از مناطق شمال تهران و به دلیل نزدیکی به ارتفاعات البرز از آب و هوای مطلوبی برخوردار است.
خرید آپارتمان در نیاوران

نیاوران از محله‌های شمال شهر تهران و از توابع شمیرانات است. به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این محله در دامنه‌های جنوبی البرز، خانه‌های ویلایی لوکس و برج‌ها و پنت هاوس‌های مدرن نیاوران در کوچه‌ها و خیابان‌های شیب‌دار و عریض بنا شده است. علاوه بر برخورداری از امکانات رفاهی و همچنین بافت مسکونی و اداری مدرن، دور بودن این محله از مناطق پرتردد تهران، دست آلودگی را از آن کوتاه کرده است؛ بنابراین اگر بودجه مناسبی برای رهن و اجاره و حتی خرید آپارتمان دارید چه جایی بهتر از نیاوران؟ مجله دلتا در محله‌گردی خود به مجله نیاوران رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی به نیاوران

نیاوران از غرب با تجریش، از شرق با دارآباد، از جنوب با فرمانیه و از شمال با ارتفاعات کلک‌چال همسایه است. مجاورت نیاوران با محله‌های تجاری و اداری تهران در کنار نزدیکی به مناطق گردشگری در شمال پایتخت، متقاضی سکونت در نیاوران را افزایش داده است. به‌علاوه، نیاوران به اتوبان شرقی غربی صدر دسترسی نسبتا خوبی دارد و تردد با خودروی شخصی با وجود خیابان‌های منظریه و فیضیه، خیابان فیروزبخش و خیابان پاسداران مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد.

نیاوران از حمل‌ونقل عمومی بی‌بهره نیست. شما از ایستگاه متروی تجریش و نوبنیاد و سپس از طریق تاکسی‌های نیاوران مستقر در اطراف این ایستگاه‌ها می‌توانید خودتان را به این محله برسانید. علاوه بر مترو، خط اتوبوس تندروی راه‌آهن- تجریش نیز می‌تواند شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به میدان تجریش برساند. خطوط اتوبوسرانی میدان تجریش_ دارآباد و بلوار صبا ازگل_میدان قدس نیز از ایستگاه نیاوران می‌گذرد.

مراکز تجاری و تفریحی در نیاوران

برندهای بسیاری در نیاوران نمایندگی دارند، از این رو قیمت اجناس در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیاوران بالا است. از مراکز خرید این محله می‌توان به مرکز خرید نارون در خیابان نیاوران اشاره کرد. در مرکز خرید کیمیا در خیابان عمار نیز می‌توانید برندهای مختلف و مورد علاقه خود را پیدا کنید. واحدهای تجاری مجتمع اطلس مال در ۱۹ طبقه نیز با تنوع در اجناس خود پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در شرق میدان نیاوران (باهنر) قرار دارد. ساختمان‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مربوط به دوره‌های قاجار و پهلوی بوده و شامل کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمد شاهی، باغ کتیبه‌ها، موزه خودروهای اختصاصی و موزه کتابخانه سلطنتی است.

پارک نیاوران با چنارهای کهنسال خود نیز در جنوب میدان نیاوران قرار دارد و  ورودی‌های آن در شمال و جنوب خیابان پاسداران قرار گرفته است. این پارک دارای کتابخانه، آمفی تئاتر، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، زمین تمرین اسب سواری، سالن ورزشی بانوان، نمازخانه و چهار استخر بزرگ است. فرهنگسرای نیاوران نیز روبروی همین پارک قرار گرفته است و برنامه‌های تخصصی هنری و فرهنگی بسیاری در آن برگزار می‌شود.

مراکز درمانی

  • بیمارستان تخصصی شهید باهنر
  • بیمارستان نورافشار
  • آسایشگاه روانی رضاعی

مراکز دولتی

  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • سفارت تاجیکستان
  • مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر
  • مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه

خرید خانه در نیاوران

نیاوران از مناطق مرفه‌نشین پایتخت است و سکونت در آن مشتریان خاص خود را دارد. عمده متقاضیان خانه‌های نیاوران، کسانی هستند که به به قصد سرمایه گذاری در این محله اقدام به خرید می‌کنند. هرچند قیمت هر متر مربع آپارتمان در این محله با توجه به سن بنا، نوع کاربری (تجاری، ویلایی، غیرویلایی، پنت‌هاوس) ، امکانات و موقعیت ملک متفاوت است، اما به هر حال برای خرید و رهن و اجاره آپارتمان در نیاوران نیاز به بودجه‌ای قابل توجه دارید. قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در نیاوران از ۳۰ میلیون تومان آغاز شده و در برخی مناطق به ۹۰ میلیون تومان هم می‌رسد، اما عمده معاملات مسکن در دامنه قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان انجام می‌شود. به‌عنوان مثال قیمت پیشنهادی برای یک واحد مسکونی ۱۷۸ متری با عمربنای زیر پنج سال در نیاوران ۱۰ میلیارد تومان است. با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید در مدتی کوتاه به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید آپارتمان در نیاوران ایـــنجــــا کلیک کنید.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ملکی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. هوشمند

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۴۳ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    محله خوبیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…