کف‌پوش مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کف‌پوش‌ها دارای انواع متفاوتی است اما سرویس بهداشتی و حمام به دلیل آن که رطوبت بالایی دارند نوعی خاص از کف‌پوش‌ها را می‌طلبند.
کفپوش حمام

کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش سرویس بهداشتی و حمام باید در برابر رطوبت دائم مقاوم بوده و نظافت و تمیز کردن آن راحت باشد، بعلاوه زیبا نیز دیده شود. با توجه به این پیش نیازها، خیلی سریع متوجه خواهید شد که گزینه‌های چندان زیادی پیش‌رو قرار نمی‌گیرند. در این نوشتار از مجله دلتا با انواع جدید کفپوش حمام و سرویس بهداشتی آشنا خواهید شد، که تمام ویژگی‌های گفته شده را در خود دارند.

کفپوش مرمر

برای ظاهری لوکس قطعا هیچ سنگی یارای رقابت با مرمر را ندارد. اما وقتی برای کفپوش سرویس بهداشتی و حمام بخواهیم از آن استفاده کنیم باید اشکالات آن را هم درنظر بگیریم. مرمر نسبت به سنگ‌های دیگر راحت‌تر خط و خش و پریدگی برمی‌دارد. بعلاوه ماده‌ای متخلخل بوده و برخی مواد تمیزکننده ممکن است به داخل سنگ نفوذ کرده و آن را خراب کنند. در نتیجه باید مواد تمیزکننده را با احتیاط انتخاب کنید. علاوه بر موارد ذکر شده ممکن است برخی مدل‌های سنگ مرمر پس از استفاده به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی سبب سرخوردن شوند!

کفپوش حمام مرمری

کفپوش چوبی

چوب مانند سایر مواد درجه‌بندی دارد و برخی بهتر از بقیه در برابر آب مقاومت می‌کنند. البته در هر صورت باید سیستم تخیله آب کف حمام طوری باشد که تمام آب تا قطره آخر از کف حمام خارج شود تا میزان صدمات احتمالی به حداقل برسد. حال تصور کنید تخلیه درست آب کف حمام، استفاده از سیستم گرمایش از کف برای زودتر خشک شدن چوب های کف فراهم باشد، قاعدتاً با چنین شرایطی می‌توان از چوب‌ها به‌عنوان یکی از زیباترین انواع کفپوش سرویس بهداشتی استفاده کرد.

کفپوش چوبی حمام

کفپوش سنگ‌ریزه‌ای

یکی از مدل هایی که احتمالا تابه‌حال مشاهده نکردید، کفپوش‌های سنگریزه‌ای است. درست مانند چوب، سنگریزه هم گزینه‌ای بسیار عالی برای افرادی است که خواستار ایجاد فضایی آرام در دکوراسیون حمام و دستشویی هستند. به علاوه مزیت‌هایی دارند که سایر کفپوش‌ها ندارند، مثل ضد لغزش بودن و اینکه زیر پای انسان حس خوبی ایجاد می‌کنند.

کفپوش سرویس و حمام

کفپوش کاشی

محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع کفپوش سرویس بهداشتی و حمام، کاشی است. کاشی‌ها مزیت‌های زیادی دارند. اول اینکه کاشی‌ها مقاوم بوده و صد در صد ضدآب‌اند. همین دو عامل کافی است تا به انتخابی ایده‌آل برای بسیاری از فضاها تبدیل شوند. تنوع زیاد کاشی‌ها در شکل‌، اندازه‌، رنگ و سبک‌های گوناگون مزیت بزرگ دیگر است که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند.

کفپوش سرویس بهداشتی

البته اگر سطح کاشی صاف و ساده باشد شدیدا لیز است. همیشه به‌دنبال مدل‌های بافت‌دار و ناهموار بروید. در کنار این موارد می‌توان به استفاده از انواع لعاب روی سطح بیرونی کاشی‌ها اشاره کرد که سبب عدم نفوذ آب، مقاومت، طول عمر و ماندگاری کاشی‌ها می‌شوند.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “راه هایی آسان برای تغییر دکور سرویس بهداشتی” را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…