تکامل انسان ادامه دارد: کشف سرخرگ جدید دست

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان با کشف یک سرخرگ‌ اضافه در دست از ادامه تکامل انسان خبر می‌دهند. محققان به این موضوع پی برده‌اند که تعداد بزرگسالان با این سرخرگ در حال افزایش است.
Human evolution has NOT stopped as extra arteries are being 1280x720 1 تکامل انسان ادامه دارد: کشف سرخرگ جدید دست

نوزادان در رحم دارای یک سرخرگ موقت هستند که از مرکز ساعد می‌گذرد و با گذر زمان از بین می‌رود. با این حال محققان دانشگاه‌های «فلیندرز» و «آدلاید» در استرالیا به این موضوع پی برده‌اند که تعداد بزرگسالان با این سرخرگ در حال افزایش است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این پژوهش درباره ادامه تکامل انسان بخوانید.

سرخرگ تکامل انسان

محققان به این موضوع اشاره می‌کنند. که بیش از هر زمان دیگری بزرگسالان دارای یک کانال اضافه از بافت عروقی در مچ خود هستند. در سال ۱۸۸۰ تنها ۱۰ درصد افراد با یک سرخرگ اضافه به دنیا آمده‌اند که در اواخر قرن بیستم این مقدار به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. دانشمندان با استناد به این یافته اعلام کرده‌اند که انسان هنوز در حال تکامل است و این افزایش در چنین مدت کوتاهی قابل توجه به نظر می‌رسد.

سرخرگ میانی در مراحل اولیه تکامل انسان شکل می‌گیرد و خون را به مرکز بازوها منتقل می‌کند تا دست‌ها در هنگام رشد، تغذیه کنند. معمولا پس از نزدیک به ۸ هفته، این سرخرگ با دو سرخرگ دیگر به نام‌های «سرخرگ زند زیرین» و «سرخرگ زند زبرین» جایگزین می‌شود. در این پژوهش محققان ۸۰ جسد را مورد بررسی قرار دادند که در هنگام فوت ۵۱ تا ۱۰۱ سال داشته‌اند، بنابراین در نیمه اول قرن بیستم به دنیا آمده‌اند.

طی این پژوهش، محققان به این موضوع اشاره کردند که به موارد بالایی مبنی بر امکان انتقال خون توسط سرخرگ میانی پی برده‌اند که بیشتر از آمارها در گذشته محسوب می‌شود. به اعتقاد دانشمندان، انتخاب طبیعی به نفع افرادی است که ذخیره خون بیشتری دارند.

به نظر می‌رسد افزایش شمار افرادی که دارای این سرخرگ در بدن خود هستند مربوط به ژن‌های جهش‌یافته مرتبط به توسعه سرخرگ میانی می‌شود که می‌تواند ناشی از مشکلات مادر در دوران بارداری باشد. محققان انتظار دارند شمار افراد با این سرخرگ در سال‌های آینده افزایش پیدا کند و اکثر افراد این سرخرگ تا سال ۲۱۰۰ داشته باشند.

بیشتر بخوانید: دانشمندان اولین جانداری که برای زنده ماندن به اکسیژن و تنفس نیاز ندارد را کشف کردند. درباره این انگل عروس دریایی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…