کرونا و آنفولانزا چه تفاوت هایی دارند؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با نزدیک شدن به فصول سرد سال،‌ همه‌‌ افراد نگران این هستند که به کرونا مبتلا شده‌اند یا آنفولانزا ! چه شباهت و تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد؟
تفاوت کرونا و آنفولانزا

تب، لرز، بدن درد و سرفه، همگی علایم مشترک بین ویروس کرونا، آنفولانزا، سرماخوردگی و آلرژی‌های فصلی هستند. اما از کجا می‌توان تفاوت کرونا و آنفولانزا را فهمید؟ چگونه می‌توان این بیماری‌ها تشخیص داد؟ همراه مجله دلتا باشید.

تفاوت COVID-19 با آنفولانزا چیست؟

کرونا و آنفولانزا تفاوت‌های زیادی دارند. با مقایسه مناسب و در صورت لزوم با استفاده از بررسی‌های آزمایشگاهی، می‌توان این دو بیماری را از یکدیگر افتراق داد. یک آزمایش مثبت قطعا به معنای آلوده بودن شماست، اما نباید به آزمایش منفی اعتماد کرد. خیلی مسائل وجود دارد که ممکن است نتیجه‌ آزمایش را به صورت کاذب،‌ منفی نشان دهد.

ویروس کرونا

علائم بیماری

نشانه‌ای که این دو بیماری را از هم متمایز می‌کند این است که بسیاری از قربانیان Covid-19 به طور ناگهانی حس بویایی خود را از دست می‌دهند، نه به این دلیل که گرفتگی بینی دارند. حتی بوی شدیدی مثل پیاز یا قهوه را حس نمی‌کنند. اگرچه همه‌ قربانیان ویروس کرونا حس بویایی خود را از دست نمی‌دهند، اما مطالعات انجام شده نشان دادند که ۸۷ درصد از بیماران مبتلا به کرونا، حس بویایی خود را از دست داده بودند.

واکسن آنفولانزا

عوارض بیماری

یکی از عوارض بیماری کرونا این است که می‌تواند باعث لخته شدن خون شود که منجر به آسیب قلبی، مغزی و ریوی می‌شود. به عقیده‌ پزشکان کرونا می‌تواند باعث آسیب قلبی طولانی مدت شود.

به نظر می‌رسد کرونا مسری‌تر و سریع‌تر از آنفولانزا پخش می‌شود. همچنین عوارض و میزان مرگ و میر با COVID-19 بیش‌تر از آنفولانزا است. کرونا می‌توانند منجر به عوارض جدی مانند ذات الریه، سندرم زجر تنفسی حاد، نارسایی ارگان‌ها، حملات قلبی، التهاب قلب یا مغز، سکته‌ مغزی و در نهایت مرگ شوند.

واکسیناسیون

فرق کرونا و آنفولانزا

تاکنون هیچ درمان قطعی یا واکسن تایید شده‌ای برای COVID-19 وجود ندارد. برخلاف کرونا، واکسیناسیون روش مناسبی برای جلوگیری از آنفولانزا است. پس از تزریق واکسن آنفولانزا، حتی در صورت ابتلا به آنفولانزا، علائم خفیف‌تری نسبت به زمانی که واکسن آنفولانزا را دریافت نکرده‌اید، تجربه خواهید کرد. واکسن آنفولانزا شما را در مقابل ابتلا به COVID-19 محافظت نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با کرونا انگلیسی مطلب “کرونای انگلیسی چیست” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

  3. میرزا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۳۲ ب٫ظ

    کامل بود

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۸:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…