گالری گردی در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گالری‌های هنری جایی برای گسترده کردن خیال و رها کردن اندیشه هستند.
گالری گردی در تهران

نگارخانه یا گالری هنری به مکانی گفته می‌شود که برای نمایش و عرضه آثار هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، عکس، مجسمه، سفال توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی برگزار می‌شود. در این گزارش به گالری گردی در تهران و معرفی محبوب‌ترین گالری‌ها می‌پردازیم که می‌توانید با نگاهی به برنامه هفتگی این گالری‌ها در زمان فراغت از آن‌ها دیدن کنید.در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

گالری اُ

گالری‌گردی در تهران (1) گالری ا

اُ گالری به مدیریت ارکیده درودی، در پاییز ١٣٩٣ درهای خود را در قلب تهران بر روی مخاطبین گشود. گالرى برآنست تا با معرفی آثار هنرمندان جوان و نوپا به بازار عمده‌ی هنر در سطحی منطقه‌ای و نیز بین‌المللی، جایگاهی درخور برای آنان یافته و از طریق همکاری نزدیک با صاحبنظران عرصه‌ی هنر، به نمایش آثاری ممتاز بپردازد که بازگو کننده‌ی فرهنگ و نگرش خالق خود باشند.این گالری در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول قرار دارد.

گالری شیرین

گالری‌گردی در تهران (1) گالری شیرین

در سال ۱۳۸۴ گالری شیرین توسط شیرین پرتوی تأسیس شد و اکنون در دو فضای مجزای نمایشگاهی فعالیت می‌کند. از ابتدا گالری شیرین با هدف تسهیل نمایش آثار هنرمندان جوان در سبک‌های متفاوت شروع به کار کرد و هم‌اکنون به بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و تبادلات بین‌المللی تبدیل شده است. در سال ۱۳۹۱ شعبه‌ی دوم این گالری در نیویورک افتتاح شد و این حضور بین‌المللی پررنگ از شرکت در آرت‌فرها و حراج‌ها اعتبار جهانی بسیار برای این گالری رقم زده است. آدرس گالری خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول است.

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد در سال ۱۳۷۷ توسط رزیتا شرف‌جهان و محسن نبی‌زاده همزمان با گشایش نسبی فضای هنری و با امید به تأسیس فضایی تجربی برای هنرمندا پیشرو که با محدودیت نمایش آثار در تهران مواجه بودند، آغاز به کار کرد.

این گالری از ابتدا با بهره‌مندی از رسانه‌های متعدد هنری به نمایش آثار پیشرو با گرایش نوین و رویکرد انتقادی پرداخت. این گالری علاوه‌ بر نمایشگاه برگزارکننده‌ی فعالیت‌های دیگری چون نمایش ویدئو، پرفورمنس و نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای گروهی و انفرادی است. این گالری در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک قرار دارد و از گالری‌های محبوب برای گالری گردی در تهران است.

گالری اثر

گالری اثر

 

گالری اثر در سال ۱۳۷۸ با مدیریت امید تهرانی آغاز به کار کرد. این گالری در سال ۱۳۸۲ با حمایت خانم مریم کیهان (علوی)، از حایمان هنر ایران، از ساختمان نخستین خود واقع در محله‌ی درکه به ساختمان فعلی واقع در خیابان ایرانشهر نقل مکان کرد.

این گالری هنری از ابتدای فعالیت خود به جذب مجموعه‌داران ایرانی و خارجی به هنر معاصر ایران، حمایت از مجموعه‌داران جوان و ارتقای سطح کیفی خدمات هنری پرداخت. علاوه‌ بر این گالری اثر با فعالیت در زمینه‌های حرفه‌ای مانند برگزاری نمایشگاه، مجموعه‌داری، بایگانی و نگه‌داری آثار هنری، مرمت آثار هنری، حمایت مالی از نشر کتب هنری و تهیه و چاپ کاتالوگ‌ نمایشگاه‌های داخلی و خارجی همواره در عرصه‌ی آموزش و پرورش نیروی متخصص حضور فعال داشته است. هم‌اکنون این گالری به مدیریت امید تهرانی و مریم مجد در حال فعالیت است. گالری اثر در خیابان ایرانشهر ، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ واقع شده است.

گالری هما

گالری هما

گالری هما در بهار سال ۱۳۸۴ به اهتمام انوشه یاد پرویز ملکی و مدیریت هنگامه معمری فعالیت خود را آغاز و تاکنون بیش از ۲۰۰ نمایشگاه را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است. بازبینی جریان‌های مدرن و معاصر هنرهای تجسمی ایران و معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف عمده‌ی این گالری هستند.

در این راستا گالری هما به همکاری با موزه‌ها، بنیادها و گالری‌های هنری پرداخته است و یکی از مجریان سالانه‌ی نقاشی «منتخب نسل نو» با هدف معرفی هنرمندان جوان ایرانی است. این گالری در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک قرار دارد.

گالری سیحون

گالری سیحون

در سال ۱۳۴۵ معصومه سیحون با یاری همسرش، هوشنگ سیحون، گالری سیحون را بنیان نهادند. گالری سیحون یکی از اولین نگارخانه‌های هنری ایران است و قدیمی‌ترین گالری هنری فعال در ایران به‌شمار می‌آید.

گالری سیحون با تلاش و مدیریت معصومه سیحون، از سال ۱۳۴۵ تاکنون بدون وقفه به فعالیت ادامه می‌دهد. این گالری از آغاز کار تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نمایش از آثار معاصر هنرمندان نوپای ایرانی ارائه داده‌است. گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…