فستیوال های مکزیک، رنگی و عجیب

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکزیک کشوری ثروتمند و تاریخی است که در آن سرگرمی‌ های بسیار و جشنواره های متفاوت به صورت سالانه برگزار می‌شوند.
mexico فستیوال های مکزیک، رنگی و عجیب

چه کسی لباس‌های رنگارنگ و متنوع، موسیقی‌های دل‌نشین و رقص‌های محلی، جنب‌وجوش‌ و شور و اشتیاق حاکم بر فستیوال‌های گوناگون را دوست ندارد‌؟ خصوصا زمانی که کمی هم عجیب هستند. اگر شما هم از علاقه‌مندان فستیوال های مکزیک هستید و به دنبال تجربیات جدید و اتفاقات غیرمعمول در آن‌ها هستید با مجله دلتا همراه شوید.

فستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیک

فستیوال Dia de Los Muertos

این فستیوال که در اول و دوم نوامبر برگزار می‌شود، در مکزیک به نام «روز مرگ» شناخته شده و یکی از غیرمعمول‌ترین و درعین‌حال جالب‌ترین فستیوال‌های مکزیک است. این جشن درواقع تجدید دیدار بستگان با عزیزان ازدست‌رفته‌شان است. در طول فستیوال، در بیشتر روستاهای سرخپوستی محراب‌هایی ساخته شده و بر روی آن‌ها غذاهایی گذاشته می‌شود. این محراب‌ها با شمع، دسته‌های گل، بادام‌زمینی و ظرف‌هایی از بوقلمون و حتی برخی از وسایل شخصی آن مرحوم تزئین می‌شوند.

فستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیکdia-de-los-muertos

لباس‌های رنگی مخصوص، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های فستیوال که اغلب به شکل جمجمه، اسکلت، گل‌های همیشه‌بهار زرد، سیگارهای برگ، جشن‌هایی در قبرستان، آب‌نبات‌ها و پاستیل به‌صورت اسکلت جمجمه و همچنین گروه‌های ماریاچی که در نزدیکی قبرها به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند، همه‌ی این‌ها بخشی از مراسم‌ این فستیوال است.

این فستیوال ریشه در اعتقاداتی دارد که بر طبق آن‌ها، روح‌ مردگان بین تاریخ‌های ۲۲ اکتبر تا ۲ نوامبر به دیدار بستگانشان می‌آیند. «روز مرگ» یک روز هولناک نیست، این روز بیشتر برای جشن گرفتن و ادای احترام به مردگان و یادآوری خاطراتشان است.

شب تربچه‌ها در اوآخاکا(Oaxaca)، مکزیک

هرساله در ۲۳ دسامبر- یعنی تنها دو روز قبل از کریسمس– شهر اوآخاکا (Oaxaca) در مکزیک به مکان دیگری مبدل می‌‌شود. این جشن در حدود یک قرن پیش برای ایجاد آوازه برای دادوستد کشاورزان محلی شروع شد، برای نمایش خلاقیت، استعداد و توانایی‌های باغبانان اوآخاکا، شب تربچه‌ها یک مسابقه هنری محلی عجیب با تمرکز بر تربچه است.

فستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیک شب تربچه ها

تولیدکنندگان تربچه از سراسر منطقه برای یک مسابقه بزرگ کنده‌کاری  روی تربچه‌ گرد هم می‌آیند. محلی که در آن تربچه‌های بسیار بزرگ و غیرمعمول به طرز استادانه‌ای کنده‌کاری شده‌اند و به‌وسیله‌ی آن‌ها صحنه‌های تاریخی، نمایشنامه تولد عیسی مسیح و داستان‌های اساطیری را به تصویر می‌کشند.

این شب نهایتا با یک آتش‌بازی بزرگ و جالب به پایان می‌رسد. همچنین جایزه‌ی بهترین مجسمه‌ساز این است که عکس و نامش را در روزنامه‌ی محلی چاپ می‌کنند. حتی اگر شما به تربچه علاقه‌ای نداشته باشید هم، قطعا از دیدن این فستیوال عجیب‌وغریب لذت خواهید برد.

La Morisma

 

زمانی که شما از شهر کوچک ساکاتکاس دیدن می‌کنید به‌احتمال‌زیاد خیابان‌هایی را مشاهده خواهید کرد که مملو از سربازان ساختگی هستند؛ از مسیحیان و مورها (مسلمانانی بودند که در قرون‌وسطی در مغرب، شبه‌جزیره ایبری، سیسیل و مالت زندگی می‌کردند) که درحالی‌که موسیقی مخصوص نواخته می‌شود، در پارک Lomas de Brancho باهم به مبارزه می‌پردازند. هر گوشه‌ای از این فستیوال برای نمایش نیروها، توپ‌خانه، لباس‌ها و دیگر متعلقات است و همین امر این جشن را مملو از رنگ‌ها و سنت‌ها می‌کند.

La Morismaفستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…