جلوه‎گری‎ هنرهای سنتی در چیدمان جدید خانه‎ی ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرهنگ غنی ایران زمین سرشار ازوجود هنر و هنرمندان قابلی است که از گذشته تا به امروز برای رشد و شکوفایی هنر و صنایع دستی این مرز و بوم تلاش کرده‎اند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا ایده‎ی بکارگیری عناصر ایرانی در چیدمان خانه برای نخستین بار در هفتمین نمایشگاه معماری، خانه مدرن و دکوراسیون داخلی اجرا شد و هدف اصلی آن فرهنگ سازی و بهره‎گیری از صنایع دستی ایرانی در چیدمان منازل ایرانیان علی الخصوص زوج‎های جوان بود.

 

صنایع دستی ایرانی

سرانجام تمام برنامه ریزی‎ها برای انجام این پروژه‎ی ویژه، اختصاص ۱۰۰ متر مربع فضای خالی در نمایشگاه ملی صنایع دستی بود تا از صفر تا صد یک خانه‎ی اصیل ایرانی را با چیدمان سنتی به نمایش بگذارد. اما نکته قابل توجه در این زمینه بحث هزینه‎های بسیار بالای این چیدمان بود. علی رغم ظاهر بسیار زیبا و فریبنده‎ای که صنایع دستی ایرانی به این فضا بخشیده بود گویا به علت هزینه‎های بالا زیاد مورد اقبال مردم واقع نشد.

در نهایت این طرح در نمایشگاه‌های صنایع دستی، بعنوان نخستین خانه‎ی ایرانی به شکل ثابت در «رویداد تبریز ۲۰۱۸» در خانه تاریخی صلح جو افتتاح شد و پویا محمودیان معاون صنایع دستی با ابراز خوشحالی از به ثمر نشستن این ایده‎ی خلاقانه قول افتتاح خانه‎هایی از این دست را در تمامی استان های ایران داد که حدودا ۳۱ استان را دربر می‎گیرد.

خانه سنتی ایرانی

همچنین براساس توافقات صورت گرفته قراراست غرفه خانه‎ی ایرانی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هدایای میلان ـ ایتالیا نیز حضور داشته باشد. و به گفته‎ی محمودیان  سازمان صنایع دستی کشور آمادگی دارد، تا مدل خانه ایرانی را در کره جنوبی به نمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…