گردشگری یونان، مهد تمدن جهان

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از دلایل شهرت یونان، قدمت و جاذبه‌های گردشگری است. این کشور باستانی زیبایی‌های طبیعی و تاریخ شگفت‌انگیزی دارد.
جاذبه های گردشگری گردش در یونان

اماکن تاریخی، جزایر بسیار زیبا و متعدد، سواحل شنی و آب و هوای بسیار مطبوع و مدیترانه‌ای، گردش در یونان را به تجربه‌ای مطلوب تبدیل کرده است‌. یونان را می‌توان مهد تمدن جهان نامید، کشوری که خاستگاه تفکر و فلسفه بوده و با تاریخ غنی خود، بر سر کشور‌ها جهان چون تاجی نشسته‌ است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری یونان آشنا شوید.

آکروپولیس

یونان آکروپلیس

آکروپولیس شاید معروف‌ترین جاذبه گردشگری یونان باشد که نماد آتن و یونان است. این بنا بر روی یک تپه سنگی در مرکز شهر آتن واقع شده است که سه معبد باشکوه آن که متعلق به قرن پنجم  قبل از میلاد هستند. بهترین و خاص‌ترین آ‌ن‌ها، معبد پارتنون است که از ۵۸ ستون ساخته و با سنگفرش‌های زیبا و کتیبه مزین گشته است. دسترسی به این جاذبه راحت و به دیگر جاذبه‌های گردشگری یونان هم بسیار نزدیک است.

موزه آکروپلیس

گردش در یونان موزه آکروپلیس جاذبه های گردشگری یونانموزه آکروپولیس که یکی از جاذبه‌ های گردشگری یونان که در زمره پر‌بازدید‌ترین مناطق آتن قرار گرفته است. طراحی این موزه توسط یک معمار سوییسی به نام برنارد چومی انجام شده و از فولاد و شیشه ساخته شده است. در این موزه می‌توانید مجسمه‌هایی مثل “مجسمه مردی جوان که یک گوساله بر دوش می‌کشد” یا  “مجسمه چهره زنان باستان” را مشاهده کنید، همچنین از تراس کافه رستوران این موزه، منظره بی‌نظیری از آکروپلیس دیده می‌شود.

سانتورینی

گردش در یونان سانتورینی

سانتورینی زیباترین جزیره یونان، در سواحل غربی این کشور قرار دارد و مشرف به دریاست که همین موقعیت مکانی خوب این جزیره را به یکی از زیباترین مناطق و جزایر یونان تبدیل کرده است. در این جزیره شهرهای صخره‌ای فیرا و اویا قرار دارند که یکی از دلایل معروفیت جزیره همین شهرها به شمار می‌روند. خانه‌ها و هتل‌های این منطقه، مکعبی شکل و سفیدند که همین موضوع جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است. در جزیره سانتورینی می‌توانید به تفریحاتی نظیر شنا در سواحل شنی، مشاهده آتشفشان سیاه در جنوب و سواحل شرق، بازدید از مکان تاریخی آکروتیری و بسیاری موارد دیگر بپردازید .

میکونوس

گردش در یونان میکونوس

جزیره میکونوس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یونان است. این شهر پر از بوتیک هتل‌های خوب، رستوران‌های باکیفیت و غذاهای دریایی بسیار خوشمزه و سالن‌های موسیقی زنده است و همین موارد باعث محبوبیت جزیره شده است‌. در این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که بسیار سرگرم کننده و خیره کننده هستند.

 شهر باستانی دلفی

گردش در یونان شهر باستانی دلفی

دلفی یکی از شهرهای تاریخی یونان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بر دامنه کوه پارناسوس بنا شده است. این شهر زیبا و حیرت انگیز مشرف به دره‌ای است که برای یونانی‌ها مکانی مقدس به شمار می‌رود و بسیاری از گردشگران نیز برای پرستش آپولو یا همان خدای نور، نبوت، موسیقی و شفا، به این شهر می‌آیند و دعا می‌خوانند. در این شهر  معابد، سالن تئاتر و استادیومی وجود دارد که از جاذبه‌های آن محسوب می‌شود، همچنین موزه باستانی دلفی یکی از مکان‌های دیدنی شهر است که می‌توانید یافته‌های باستانی این مناطق را در آن مشاهده نمایید.

صومعه‌های متئورا

گردش در یونان صومعه‌های متئورا

صومعه متئورا در یونان و در دشت تسالی قرار دارند، دشت تسالی از جمله شگفتی‌ها و عجیب‌ترین جاذبه‌های این کشور باستانی به شمار می‌رود و می‌توانید در آن صخره‌های عجیب و غریبی ببینید که پر از صومعه‌های متئورا می‌باشند که ۶ عدد از این صومعه‌ها در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر به این منطقه سفر کردید باید برای رفتن به این صومعه‌ها از هواپیماهای تفریحی استفاده کنید. در این صومعه‌ها مجسمه‌های مذهبی و نقاشی‌های دیواری دوره بیزانس را مشاهده خواهید کرد.

جزیره رودس

 جزیره رودس

جزیره رودس یکی از بزرگ‌ترین جزایر دودکانیز و در امتداد دریای اژه، در نزدیکی ترکیه قرار دارد و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این جزیره در قرن چهاردهم به دستور شوالیه ستن جان ساخته شد و یکی از جذابیت‌های منطقه در این است که در خیابان‌های قدیمی شهر، اتومبیلی تردد نمی‌کند. همچنین شهر ساحلی زیبای مارماریس که در دامنه کوه و در سواحل غربی ترکیه قرار دارد از دیگر جاذبه ‎‌های گردشگری یونان است.

جزیره کورفو

 جزیره کورفو

جزیره کورفو در دریای ایونی و در سواحل غربی یونان قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری یونان به شمار می‌رود. مرکز این جزیره شهر کورفو است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و معماری ساختمان‌های آن به سبک ایتالیایی و بسیار زیبا است. می‌توانید در پیاده‌روهای زیبای این جزیره پیاده‌روی کنید و در کافه‌های قدیمی آن بنشینید.

پارک ملی ساماریا جورج

 پارک ملی ساماریا جورج

اگر از دوستداران طبیعت هستید در سفر به یونان حتما به پارک ملی ساماریا جورج که در جزیره کرت قرار دارد بروید. این منطقه یکی از بهترین نقاط گردشگری یونان است که طبیعتی بسیار زیبا دارد و از اومالوس در کوه‌های سفید شروع می‌شود و تا آگیا روملی در دریای لیبی ادامه دارد. اگر یک روز کامل را برای گشت و گذار در این منطقه بگذارید می‌توانید بسیاری از رازهای این پارک را کشف کنید .

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دانستنی‌های سفر به تایلند “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…