دوچرخه برقی ریوو با چرخ بدون محور

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استارتاپ Beno مستقر در سیاتل آمریکا دوچرخه برقی ریوو (Reevo) را با طرحی نوآورانه معرفی کرده است که از چرخ بدون توپی و موتور الکتریکی با قدرت ۷۵۰ وات بهره می‌برد.
دوچرخه برقی

دوچرخه برقی ریوو با چرخ بدون محور معرفی شد

طی سال‌های گذشته با موارد متعددی از دوچرخه برقی (ebike) روبه‌رو شده‌ایم که طرح‌های ابتکاری برای جذب مشتری ارائه داده‌اند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم با یکی از جدیدترین دوچرخه‌های الکتریکی آشنا شویم. این دوچرخه الکتریکی حدود ۷۵۰ وات قدرت و ۵۰۰ وات ساعت ظرفیت باتری به‌همراه فهرستی طولانی از تجهیزات جالب و یک جفت چرخ بدون توپی (hubless) با ظاهری عجیب ارائه می‌دهد.

دورچرخه برقی ریوو

نام شرکت سازنده این دوچرخه، Beno و کوتاه‌شده جمله «be innovative» یا «نوآور باش» است. مسئولان این شرکت حرف‌های جالبی درباره دوچرخه جدید می‌گویند. به‌عنوان مثال آن‌ها می‌گویند که «پره‌های چرخ یا اسپوک از سال‌های خیلی دور وجود داشته‌اند» و «برخی عمر پره چرخ را حداقل ۴۰۰۰ سال می‌دانند». پره‌های چرخ یکی از موفقیت‌های کلیدی در اختراع چرخ بودند، چیزی که ممکن است از آن شنیده باشید و خود به‌تنهایی نوآوری بسیار مفیدی به شمار می‌رود. پره‌های چرخ در عین وزن پایین و تقویت ساختار چرخ، کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند. آن‌ها در برابر ضربات از هر جهت مقاوم هستند و اجازه می‌دهند اگر چرخ کمی دچار تغییر شکل شد، دوباره به شکل قبلی خود برگردد.

از سوی دیگر، چرخ‌های بدون توپی در این دوچرخه برقی اساساً یک هدف دارند: زیبا به‌نظر رسیدن. برای به ثمر رساندن پروژه دوچرخه برقی ریوو (Reevo)، تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته است. Beno برای نهایی کردن طرح خود مجبور به حل  برخی مشکلات در زمینه‌ی نصب کردن، ترمزگیری و هدایت چرخ‌های دوچرخه شد. این تیم همچنین مجبور شد سیستم‌های محرکه جدیدی را اختراع کند تا نیرو را هم از پدال و هم از موتور الکتریکی به چرخ برساند.

چرخ دوچرخه برقی ریوو

از نزدیک به لاستیک‌های این دوچرخه الکتریکی دقت کنید. آن‌ها بدون طوقه سنتی هستند و Beno مجبور شده است سوپاپ باد تایر را ازطریق دیواره لاستیکی Kenda  وارد چرخ کند. درواقع هر دو پایه چرخ در جلو و عقب باید یک‌طرفه باشند، در غیر این صورت فرد نمی‌تواند لاستیک‌ها را از دوچرخه جدا کند. ما هم علاقمندیم بدانیم روند تعویض لاستیک این دوچرخه چگونه است. چون نمی‌توان برای خارج کردن چرخ، فقط یک محور آن را به سمت بیرون کشید.

Beno قفل چرخ تعبیه شده در داخل قاب برای این دوچرخه عرضه می‌کند که دور از دسترس است و توسط حسگر اثر انگشت باز و قفل می‌شود. همچنین حسگرهای ضد سرقت و ردیابی GPS برای محافظت از این دوچرخه وجود دارد. در ضمن پایه دوچرخه جمع‌شدنی و مخفی وجود دارد که خیلی جالب به‌نظر می‌رسد. پایه نگهدارنده تلفن، گوشی هوشمند تلفن دوچرخه‌سوار را به داشبورد تبدیل می‌کند.

چراغ‌ها نیز بسیار جالب هستند. باتوجه‌به اینکه طوقه داخلی این دوچرخه اساساً ثابت باقی می‌ماند و مجموعه تایر به دور آن می‌چرخد​​، Beno توانسته سیستم روشنایی خودکار LED را برای چراغ جلو، چراغ‌های ترمز و حتی نشانگر‌های عقب قرار دهد. نشانگرهای عقب با کم شدن نور محیط، به‌طور خودکار روشن می‌شوند.

نوآوری دوچرخه برقی ریوو

قیمت اولیه اعلام‌شده توسط Beno برای این دوچرخه الکتریکی ۱،۹۹۹ دلار است. چنین قیمتی برای یک ebike معمولی که در آن مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات ساده استفاده شده باشد، بسیار مناسب خواهد بود. حال اگر این قیمت برای تعداد زیادی از ایده‌های جالب و قطعات مدرن در یک دوچرخه برقی پیشرفته ارائه شود، واقعا مناسب است.

ما مشتاقانه منتظریم ببینیم که سرانجام دوچرخه برقی ریوو چه خواهد شد و چگونه توسعه می‌یابد. در زمان نوشتن مقاله، دوچرخه برقی ریوو نزدیک به نیم میلیون دلار آمریکا سرمایه‌ جذب کرده و هدف خود را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی ۹ برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: حسگرهای پوشیدنی شامل ساعت‌ها، الکترودها و دستگاه‌های قابل انعطاف بیومتریک می‌شود که فاکتورهای زیستی بدن انسان را اندازه‌گیری می‌کند. در مقاله «پرینت حسگرهای پوشیدنی روی بدن انسان» بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…