جاذبه های گردشگری شانگهای

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شانگهای که پرجمعیت‌ترین شهر جهان است مملو از جاذبه‌هاییست که از تماشای آنها سیر نخواهید شد.
جاذبه های گردشگری شانگهای

شانگهای یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای چین است و با ۲۴ میلیون نفر، «پرجمعیت ترین شهر جهان» محسوب می‌شود. تورهای مختلفی به مقصد شانگهای و همین طور پکن برگزار می‌شود و هر سال میلیون‌ها گردشگر به این شهر چینی سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین و معروف‌ترین جاذبه های گردشگری شانگهای را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

مکان‌های تاریخی شانگهای از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند و گشت‌و‌گذار در هر یک از آنها برایتان لذت‌بخش خواهد بود. هر یک از این جاذبه‌ها در جای جای شهر پراکنده شده‌اند و برخی از آنها در اطراف شهر و برخی در مرکزیت قرار گرفته‌اند. نگران شلوغ بودن این شهر نباشید. چرا که حتی در برخی از بخش‌های شانگهای می‌توانید با آرامش خاطر و بدون هیچ شلوغی از آرامش لذت ببرید.

تور مسافرتی به جاذبه های گردشگری شانگهای

 تور مسافرتی به جاذبه های گردشگری شانگهای

تور شانگهای به دلیل جاذبه‌های گردشگری متعددی که در این شهر وجود دارد بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری این تور را جهت گشت‌و‌گذار انتخاب می‌کنند. اما قبل از سفر بهتر است با برخی از جاذبه‌های تاریخی شانگهای آشنایی ‌یابید تا بتوانید بدون اتلاف وقت از سفر خود لذت ببرید. یکی از مهمترین جاذبه‌هایی که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند جاذبه‌های تاریخی این شهر است. بی‌شک کسانی که به بوم‌شناسی و تاریخ‌شناسی علاقه دارند از تماشای جاذبه ‌های گردشگری شانگهای بسیار لذت خواهند برد.

باغ یو 

جاذبه های گردشگری شانگهای باغ یو

باغ یو را می‌توان یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی شانگهای دانست که زیبایی این باغ در کنار تاریخی بودنش، این مرکز را بسیار به چشم آورده و از تماشای آن لذت خواهید برد.

ساخت این باغ‌عمارت به سال ۱۵۵۹ برمی‌گردد و آبنما‌ها و برکه‌های باغ از جمله مهمترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. صخره‌های موجود در این باغ نیز از حس طبیعی برخوردارند و در کنار پل‌های چوبی و گل‌ها و گیاه‌ان، زیبایی باغ را دوچندان کرده‌اند.

شهرک ژوجیاجیاو

جاذبه های گردشگری شانگهای شهرک ژوجیاجیاو

شهر شانگهای چندین شهرک آبی در خود جای داده‌ است که شهرک ژوجیاجیاو بهترین شهرک از این میان بوده و قدمت بیشتری نسبت به سایر شهرک‌ها دارد. این شهرک با زیبایی بی‌نظیری که دارد هر فردی را مجذوب خود خواهد کرد و بی‌شک انتخاب مناسبی برای افرادی خواهد بود که به گشت‌و‌گذار در مراکز تاریخی علاقه دارند. لازم به ذکر است که این شهرک کاملا بر روی آب بنا شده و خانه‌های زیبا چوبی که بر روی آب ساخته شده زیبایی خاصی دارند. با اینکه این شهرک ۱۷۰۰ سال قبل ساخته شده اما تمامی بنا‌های ساخته شده را می‌توانید بدون هیچ دست خوردگی و کاملا سالم مشاهده نکنید.

معبد لونگ هوا 

 معبد لونگ هوا

معبد لونگ هوا از جاذبه های گردشگری چین و از بهترین معابد این کشور به شمار می‌رود. این معبد ۴۴ متر ارتفاع دارد و زیبایی در معماری آن موج می‌زند. این معبد چندین بار خراب شده و سپس از نو ساخته شده است و تاریخ ساخت آن به سال ۲۴۲ قبل از میلاد برمی‌گردد. برج ناقوس لونگ هوا را می‌توان مهمترین ویژگی آن دانست که تنها با ۲ متر ارتفاع، وزنی بیش از ۵ تن دارد. در دیدار از معبد لونگ هوا، می‌توانید از کتابخانه معبد نیز بازدید و انواع دست نوشته‌هایی با قدمت بالا را مشاهده کنید. مهمترین بخش معبد را می‌توان ۵۰۰ مجسمه‌ای دانست که نمادی از بوداهای لوهان بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد.

معبد جید بودا

معبد جین بودا

یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی شانگهای را می‌توان معبد جید بودا دانست که در سال ۱۸۸۲ ساخته شده و زیبایی منحصر به فردی دارد. اصلی‌ترین ویژگی این معبد را می‌توان به مجسمه‌هایی نسبت داد که می‌توانید از آنها دیدن نمایید. دو مجسمه در این معبد قرار گرفته‌اند که یکی از آنها مجسمه بودا به صورت دراز کشیده و دیگری مجسمه بودا به صورت نشسته است و دلیل اصلی ساخت این معبد به شمار می‌رود.

مجسمه دیگری نیز در بخش حیاط غربی معبد قرار گرفته و زیبایی خود را مدیون گوهر‌های رنگارنگی است که به آن اضافه شده‌اند. این مجسمه‌ها از آثار تاریخی و از جاذبه های مهم گردشگری شانگهای به شمار می‌روند و از نظر مذهبی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تایلند “جزیره پوکت؛ بهشت دیدنی تایلند” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹ در ۹:۰۶ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…