۴ راه کار برای از بین بردن پرز لباس!

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روی بعضی از لباس‌ها پرزهایی ایجاد می‌شود و شکل لباس‌ها را زشت و نخ‌نما می‌کند برای جلوگیری از پرز لباس راهکارهای وجود دارد.
پرز لباس

وقتی لباس یا پارچه ساییده شود پرز (پرز لباس به انگلیسی: Pilling) روی آن به وجود می‌آید و باعث گوله گوله دیده شدن بافت لباس می‌شود. این پرزهای ریز و درشت در صورت استفاده و شستن بیش از حد لباس هم به وجود می‌آید. اگر پولیور یا سوییشرت مورد علاقه‌تان پرز گرفته و از اینکه دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید ناراحت هستید، توصیه می‌کنیم این راه ها را امتحان کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

از سمباده استفاده کنید

به آرامی یک سمباده نرم را روی قسمت‌های پرز دار لباس بکشید. اگر لباس تان خیلی نازک است با احتیاط و به آرامی این کار را انجام دهید.

پرز لباس با سمباده

با قیچی پرز لباس را جدا کنید

بسته به تعداد و اندازه‌ی پرزهای لباس می‌توانید با قیچی هم کار پرز گیری را انجام دهید. پارچه رو یک سطح صاف قرار دهید. یک دست را زیر پارچه قرار دهید تا پرزها بیرون بیایند و راحت‌تر جدا شوند. حواستان باشد تا به پارچه آسیب نرسانید. توصیه‌ ما این است که ترجیحا از قیچی‌های کوچک مخصوص ناخن استفاده کنید تا احتمال آسیب رساندن به پارچه به حداقل برساند.

از تیغ اصلاح استفاده کنید

پارچه را روی یک سطح صاف پهن کنید و تیغ اصلاح را به آرامی روی پارچه بکشید. از فشار دادن بیش از حد تیغ روی لباس جلوگیری کنید تا به پارچه آسیبی نرسد. بعد از اینکه تیغ را روی پارچه کشیدید با یک تکه چسب نواری پرزها را از روی پارچه جدا کنید. حتما از تیغ نو و تیز استفاده کنید تا تمامی پرزها از بین بروند. از تیغ‌های صابون دار و خیس به هیچ وجه استفاده نکنید. زیرا باعث ایجاد پرز های بیشتر می‌شوند.

پرز لباس با تیغ

با بیگودی از شر پرزهای لباس راحت شوید

بیگودی‌ها بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند و برای پرزگیری لباس‌های پشم و کشمیر عالی است. بیگودی را با حرکات چرخشی روی پارچه بکشید تا پرزهای لباس را جمع کند.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر ” ایده برای ست کردن هودی زنانه” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  5. عرفان محبان

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…