۷ دلیل استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ روشن، بهترین انتخاب برای آشپزخانه به شمار می‌رود، زیرا باعث می‌شود تا فضا از آن چه که هست دلبازتر احساس شود.
رنگ آشپزخانه

چرا رنگ‌های روشن برای آشپزخانه مناسبند؟

در طراحی داخلی آشپزخانه، رنگ کابینت‌ها، کاشی‌ها، مبلمان، اکسسوارها، کفپوش و دیوارپوش‌ها، یک پالت رنگی را تشکیل می‌دهند. برای ایجاد چنین پالت رنگی‌ای، تنالیته‌های رنگ روشن برای آشپزخانه، رنگ ایده‌آلی به شمار می‌رود. در این نوشتار از مجله دلتا به ۷ دلیل برای استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

ایجاد عمق در مکان

در آشپزخانه مدرن با ترکیب رنگ‌های سفید و طوسی، می‌توانید آشپزخانه‌ای دلباز و چشم‌نواز را طراحی کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که ترکیب رنگ‌های طوسی و سفید، سایه روشن‌هایی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مکان عمق بیشتری یافته و بزرگ‌تر از آن چه که هست جلوه کند.

دکوراسیون آشپزخانه

ایجاد فضایی فرح‌بخش

با تنالیته‌های مختلف رنگ مورد نظر خود، می‌توانید یک هماهنگی ایجاد کرده و به نتیجه‌ای قابل توجه دست پیدا کنید. برای مثال برای ایجاد فضایی فرح بخش، تنالیته‌های روشن رنگ آبی با رنگ روشن چوب هماهنگی و فضایی زیبا ایجاد می‌کنند.

زمینه‌ای برای کاربرد رنگ‌های دیگر

برای ایجاد کنتراست در آشپزخانه می‌توان کاشی‌ دیوارها را به رنگ تیره انتخاب کرده و با انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها، به فضا کنتراست و تحرک بخشید. رنگ‌های روشنی مانند سفید، زمینه مناسبی را برای استفاده از رنگ‌های زنده و متضاد ایجاد می‌کنند.

آشپزخانه دلباز

نمایان کردن بافت‌های طبیعی

رنگ‌های قهوه‌ای، بژ یا کرم، در میان رنگ‌های طبیعی قرار دارند. اگر به دنبال فضایی آرام‌بخش در آشپزخانه هستید، می‌توانید رنگ‌ها و تنالیته‌های طبیعی را در این مکان به کار ببرید. ترکیب بافت چوب با رنگ‌های روشن، باعث می‌شود تا ظاهر طبیعی چوب بیشتر نمایان شده و فضایی طبیعی و دلنشین در آشپزخانه ایجاد شود.

ایجاد فضایی درخشان

لوستر و سیستم روشنایی یکی از عناصر مهم در طراحی آشپزخانه به شمار می‌روند. استفاده از رنگ روشن روی دیوارها، کابینت‌ها، زمین و تمام سطوح موجود در این مکان، باعث می‌شود تا سیستم نورپردازی آشپزخانه تاثیر بیشتری یافته و فضایی روشن و دلباز‌تر در آن ایجاد شود.

طراحی آشپزخانه

ایجاد فضایی آرام

می‌توان کابینت‌های پایینی و زیر صفحه کابینت را در رنگ‌های تیره‌تر انتخاب کرد، اما اگر کابینت‌هایی که در ارتفاع دید انسان قرار دارند در رنگ‌های روشن انتخاب شوند، ظاهری زیبا و دلنشین در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. استفاده از رنگ‌های روشن نسبت به سایر رنگ‌های دیگر، فضای آرام‌تری به آشپزخانه می‌بخشند.

چیدمان آشپزخانه

عنصری تعادل‌بخش در مکان

در استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه اگر می‌خواهید از رنگ‌های گرم و زنده استفاده کنید، ترکیب آن‌ها با رنگ‌هایی مانند سفید و طوسی، می‌تواند در فضا تعادل ایجاد کند. در حالی که استفاده از رنگ‌های گرم به تنهایی می‌تواند فضایی خسته کننده به آشپزخانه ببخشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”ایده‌هایی برای طراحی دیوار آشپزخانه” را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…