جشن رنگ‌ها، جاذبه رنگارنگ هند

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هولی (Holi) جشنی است که ریشه در باورهای اساطیری هندوها دارد و در زبان هندی به معنای «سوختن» است. برای آشنایی با این جشن با مجله دلتا همراه شوید.
جشن رنگ

مراسم هولی یا جشن رنگ در هند آیین خاصی دارد، چند روز قبل از برگزاری این مراسم، کودکان هندی با پرتاب بادکنک‌های آب به سوی عابران به استقبال هولی می‌روند و عابران نیز پس از اصابت بادکنک‌ها با لبخند از این موضوع استقبال می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این جشن که یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب هند است، آشنا شوید.

مراسم هولی یا جشن رنگ
روزی که به جشن هولی اختصاص دارد، همه جا در دریایی از انواع رنگ‌ها غرق می‌شود و از زمین و آسمان رنگ فرو می‌ریزد. هولی از معدود جشن‌‌های هندوها است که هم در داخل و هم در خارج از هند برگزار می‌شود.
در آیین هند‌ی‌ها، این جشن را پیروزی خوبی‌ها بر بد‌ی‌ها می‌دانند؛ بنابراین از همه انتظار می‌رود تا مثبت‌ترین خصوصیات خود را بروز دهند و هر چیز و هر کس را که اطرافشان هست، دوست بدارند. در این جشن می‌توان افرادی را دید که تمام مدت لبخند می‌زنند، یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و برای افراد غریبه‌ای که در خیابان می‌بینند، آرزوی جشن هولی شادی را می‌کنند. جشن با آتش‌بازی بزرگ و سوزاندن ارواح بد در شب عید آغاز می‌شود.

مراسم هولی هند
روز جشن رنگ ، روز آب پاشیدن، رنگی کردن یکدیگر، جست و خیز کردن و آواز خواندن است. به خاطر هولی، باید همه احساسات منفی و ناراحت‌کننده را فراموش کرد. این روز در هند بسیار ویژه است چون همه قوانین و محدویت‌های اجتماعی به مدت یک روز لغو می‌شود؛ بنابراین برگزاری این جشن کاملا منحصر به فرد است و تنها روزی است که در آن تفاوت طبقاتی، عقیده، رنگ، موقعیت و غیره کنار گذاشته می‌شود.‌
جشن رنگ هند
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، جزیره راجا آمپات؛ بهشت ناشناخته اندونزی را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ق٫ظ

    هندی تی‌وی گرداهه

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    بی نظیر

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  4. روزبهانی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  5. روزبهانی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۳۷ ق٫ظ

    بسیار جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…