بزرگ‌ترین سایت انرژی خورشیدی چین

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی انرژی خورشیدی جهان در چین سایت ۲/۲ گیگاواتی جدیدی وارد شبکه‌ی توزیع کرد.
SES Kitaĭ 6 10 min بزرگ‌ترین سایت انرژی خورشیدی چین

چندی پیش، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور‌ چین، کشور خود را متعهد کرد تا سال ۲۰۶۰ حجم کربن منتشر‌ شده را به صفر برساند. به‌تازگی، این کشور گامی مهم در این زمینه برداشته و بزرگ‌ترین سایت انرژی خورشیدی خود را وارد شبکه‌ی توزیع برق کرده است. این واحد در شمال‌غرب این کشور تأسیس شده است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این سایت انرژی خورشیدی بخوانید.

بزرگترین سایت انرژی خورشیدی چین

این پارک خورشیدی ظرفیت تولید توان ۲/۲ گیگاوات را دارد که با اختلاف کمی از پارک خورشیدی Bhadla هند، در رتبه‌ی دوم فهرست بزرگ‌ترین سایت‌‌های انرژی خورشیدی قرار گرفته است. تا قبل از شروع کار سایت جدید، پارک خوشیدی Tengger با ظرفیت تولیدی ۱/۵۴ گیگاوات بزرگ‌ترین واحد تولید انرژی خورشیدی بود. این در حالی است که بزرگ‌ترین سایت خورشیدی در آمریکا ظرفیت تولیدی معادل ۵۷۰ مگاوات دارد.

این نیروگاه خورشیدی به واحد ذخیره‌سازی انرژی به ظرفیت حدود ۲۰۲ مگا‌وات‌‌ساعت مجهز است. ساخت نیروگاه مذکور پس از گذشت چهار ماه در سپتامبر گذشته به‌اتمام رسید.

نیروگاه خورشیدی جدید نتیجه‌ی همکاری شرکت چینی Sungrow، متخصص در فناوری‌های تجدیدپذیر و یکی از شرکت‌های دولتی به‌منظور تحقق برنامه‌ی حزب کمونیست چین است؛ برنامه‌ای که هدف آن ایجاد شبکه‌ای عظیم برای انتقال انرژی بادی و خورشیدی و آبی به قسمت‌های متراکم‌تر چین در غرب این کشور است.

سایت انرژی خورشیدی چین

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی برق ازطریق روش‌های خورشیدی و بادی و آبی است. بااین‌حال، هنوز این کشور به‌شدت به زغال‌سنگ وابسته است. بنا‌بر گزارش Global Energy Monitor، صنعت برق این کشور فقط در سال ۲۰۲۰، سرمایه‌گذاری برای تولید نیروگاه‌های مبتنی‌بر زغال‌سنگ را با ظرفیت ۴۰ گیگاوات پیشنهاد داده است. این مقدار معادل کل برق تولید‌شده از زغال‌سنگ در آفریقای‌جنوبی است.

رئیس‌جمهور چین اواخر سپتامبر گذشته به کمیته‌ای از سازمان ملل تعهد داد که چین از سال ۲۰۶۰ کربن انتشار ندهد. این یعنی تولید دی‌اکسید‌کربن این کشور کمتر از حجم جذب این ماده باشد. پیش‌از‌این، چین تعهد داده بود که تا قبل از سال ۲۰۳۰، به اوج انتشار CO۲ برسد؛ ولی هدفی برای خنثی‌سازی کربن تعیین نکرده‌ بود. طبق توافق پاریس که با هدف کنترل گرمایش زمین بین سران کشورهای مختلف جهان شکل گرفت، اکثر کشور‌ها متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ خنثی‌سازی کربن را عملی کنند.

بیشتر بخوانید: به تازگی پژوهشگران پس از بررسی محیط اطراف از وجود آثار میکروپلاستیک ها در بافت‌های بدن انسان خبر دادند. برای مطالعه بیشتر مقاله «آثار میکروپلاستیک در بدن انسان» را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…