مظنه قیمت آپارتمان‌های رهنی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مظنه قیمت آپارتمان‎های رهنی در تهران قابل توجه است. برغم اینکه آپارتمان‌های رهن کامل همواره متقاضیانی بسیار در بازار مسکن داشته است، اما طی دو ماه اخیرقیمت پیشنهادی رهن کامل آپارتمان‌ها تحت‌ تاثیر جهش اجاره‌بها در بازار مسکن، با افزایشی سرسام‌آور رو به ‌رو  و این موضوع سبب شده است تقاضای رهن‎کامل در بازار مسکن مانند گذشته جزو بیشترین تقاضا در حوزه آپارتمان‌های اجاره‎ای نباشند.

مظنه قیمت آپارتمان‎های رهنی

گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد حاکیست متراژ، هم اکنون ملاک تعیین‌کننده قیمت رهن‎کامل آپارتمان در تهران است و سایرموارد مانند امکانات ضروری ملک و عمر بنا درقیمت‌گذاری تاثیری به مراتب کمتر دارند.

موجران تقریبا در تمام مناطق متوسط شهر تهران برای تمام آپارتمان‌های زیر ۱۵ سال ساخت با داشتن امکانات کامل، قیمت پیشنهادی خود را بر اساس متراژ و معادل مترمربعی ۵/ ۱ تا ۲ میلیون تومان به مدت یک سال اعلام می‌کنند و در این میان تفاوت میان محله‌های شرق، غرب و مرکز تهران بسیار اندک است.

برای مثال، قیمت پیشنهادی رهن کامل آپارتمان ۸۰ متری زیر ۱۵ سال ساخت بدون داشتن حداقل امکانات ضروری یعنی آسانسور که با بازسازی جزئی همچون نقاشی ساختمان برای اجاره آماده شده است، در تمام مناطق متوسط شهر بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌شود که ممکن است مستاجر بتواند اندکی تخفیف نسبت  به  قیمت پیشنهادی نیز از موجر دریافت کند.

این وضعیت در حالی بر بازار مسکن اجاره‎ای در تابستان امسال حاکم شده که پیش‌بینی مشاوران املاک کاهش دستکم ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در پاییز است. هرچند پیدا کردن آپارتمان اجاره‎ای مناسب سکونت در پاییز  به سبب کمتر شدن عرضه واحد‎های مسکونی بطور قطع دشوارتر  از تابستان خواهد بود  و دوره انتظار  متقاضیان اجاره تا یافتن گزینه مطلوب نسبت به فصل تابستان افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…