دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

خانه اولی‌ها بخوانند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود کاهش دامنه محدودیت سن بنا، املاک میانسال و سالخورده همچنان کانون جست‌و‌جوی خانه اولی‌ها است.
خرید-مسکن-خانه-اولی-‌ها

انعطاف شرط استفاده از تسهیلات بانکی ویژه خرید مسکن خانه اولی ‌ها و کاهش دامنه محدودیت «سن بنا» موجب شده آپارتمان‌های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت به مناسب‌ترین گروه املاک برای جست‌وجوی این بخش از متقاضیان مسکن تبدیل شود.

به گزارش مجله دلتا، تا پیش از این صرفا امکان دریافت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای خرید خانه‌های تا ۱۵ سال ساخت از تاریخ صدور پروانه وجود داشت، اما چند هفته قبل بانک عامل بخش مسکن اعطای این تسهیلات برای آپارتمان‌های تا ۲۰ سال ساخت را نیز مجاز اعلام کرد و به این ترتیب یک گروه از واجدان امتیاز این وام که به دلیل قیمت‌های بالای آپارتمان‌های زیر ۱۵ سال، امکان خروج از صندوق را پیدا نکرده بودند، اکنون می‌توانند با خرید خانه‌های سالخورده‌تر از این صندوق خارج شده و وام ارزان قیمت ۶ یا ۸ درصدی خود را دریافت کنند.

این وام هم‌اکنون به لحاظ نرخ سود مناسب‌ترین وام مسکن شبکه بانکی کشور برای خرید مسکن خانه اولی ‌ها به شمار می‌آید که نرخ سود آن برای خرید خانه در بافت‌های فرسوده احیا شده ۶ درصد و برای سایر نقاط شهری ۸ درصد است.

هم‌اکنون آپارتمان‌های قیمت مناسب در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت به مراتب پرتعدادتر از آپارتمان‌های با سن تک‌رقمی است که قیمت پیشنهادی آنها برای فروش معقول و متناسب با سطح انتظار خریداران باشد. از این رو املاک میانسال و سالخورده به کانون جست‌و‌جوی خانه اولی‌ها چه کسانی که امتیاز وام صندوق یکم دارند و چه آنها که با توجه به سقف بالاتر وام اوراق (تا ۲۴۰ میلیون تومان برای زوج‌های تهرانی) قصد دارند از این نوع وام استفاده کنند، تبدیل شده است.

در جدول زیر تازه‌ترین قیمت‌ آپارتمان های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.
خانه-اولی-ها

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “چرا آپارتمان‌های نقلی فروش نمی‌روند؟” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds