ربات ماهی مرکب

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهندسان دانشگاه کالیفرنیا ربات جدیدی به نام «Squidbot» را طراحی کرده‌اند که از نظر ظاهری شباهت زیادی به ماهی مرکب دارد.
ربات ماهی ربات ماهی مرکب

قرار است Squidbot یا ربات ماهی مرکب همانند یک ماهی واقعی در اعماق دریاها حرکت کند و از ماهی‌ها و مرجان‌ها تصویربرداری کند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه ربات جدید که آن را از سایر ربات‌های مخصوص اکتشافات زیر آب تفکیک می‌‌کند، بدن نرم و سرعت حرکت بالای آن است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این ربات بخوانید.

ماهی مرکب

شباهت Squidbot به ماهی مرکب و بدن نرمی که دارد، باعث می‌شود بتواند از سایر ماهی‌ها و مرجان‌های دریایی به راحتی تصویربرداری کند و با برخورد به سایر موجودات دریایی، صدمه‌ای به آنها وارد نکند.

منبع تغذیه ربات جدید در قسمت داخلی بدنش جای داده شده است و همان‌طور که گفته شد این ربات با کمک دوربینی که به همراه دارد امکان تصویربرداری از اعماق دریاها را میسر می‌کند. دوربینی که ربات با کمک آن می‌تواند اکتشافات خود را مستند کند و در برابر نفوذ آب مقاوم است.

یکی از ویژگی‌های اصلی ربات جدید، سرعت شنای بالای آن است. محققان اعلام کرده‌اند که ربات ماهی مرکب نخستین ربات با بدن نرم است که با فشردن آب به عقب می‌تواند با چنین سرعتی حرکت کند.

جنس بدن ربات از مواد نرمی همچون پلیمر اکریلیک است. هرچند در برخی از قسمت‌ها، به ناچار از قطعاتی سخت نیز استفاده شده است. طراحی ربات‌های مخصوص اکتشاف در زیر آب، کار ساده‌ای نیست و چالش‌های خاص خودش را دارد.

رباتی شبیه به ماهی مرکب

این ربات درمقایسه با سایر ربات‌های مخصوص زیر آب، از بدن نرمی بهره می‌برد، قدرت مانور حرکتی خوبی دارد و می‌تواند با سرعت بالایی حرکت کند. سرعت حرکت ربات در زیر آب ۱۸ تا ۳۲ سانتی متر در ثانیه است. در نتیجه می‌تواند ۸۰۰ متر را در عرض یک ساعت طی کند.

شاید این سرعت کند به نظر برسد ولی برای رباتی در ابعاد ربات ماهی مرکب و در زیر آب مطلوب است. باید ببینیم این ربات سریع و چابک چه دستاوردهایی برای محققان از اعماق دریاها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده و در بسیاری از فناوری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال برای برقراری ارتباط عاطفی هوش مصنوعی با انسان، با محدودیت‌هایی مواجه است. در مقاله ارتباط هوش مصنوعی با انسان‌ها درباره تاثیر بدن فیزیکی هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط عاطفی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…