دریاچه الندان ؛ رویایی آبی و آرام در مازندران

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه زیبا و بی نظیری در نزدیکی ساری که در منطقه جنگلی پله الندان واقع است آب آن تنها از راه نزولات آسمانی تامین می شود و هیچ رودخانه ای به طرف آن جریان ندارد.
7193926016 77c57d8074 o 696x464 1 دریاچه الندان ؛ رویایی آبی و آرام در مازندران

طبیعت، بهترین دارویی است که می‌توانید برای خوب شدن حالتان استفاده کنید. در میان انواع و اقسام سفرهایی که امروزه رواج دارد، طبیعت‌گردی یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین سفرهایی است که گردشگران آن را انتخاب می‌کنند. بستن یک کوله کوچک جمع و جور، برداشتن مقداری خوراکی، پوشیدن یک جفت کفش خوب که بهترین همراه برای شماست و تصمیم برای شروع یک سفر هیجان‌انگیز، تمام چیزی است که برای سفر طبیعت‌ گردی نیاز دارید دریاچه الندان یکی از زیبا‍ترین مقاصدی است که می توانید انتخاب کنید ، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه الندان کجاست؟

دریاچه الندان

دریاچۀ الندان در حوالی روستای ازنی که از توابع بخش چهاردانگه ساری به شمار می‌رود و در منطقه جنگلی پله الندان واقع شده است. اتفاقاً نام الندان نیز از همین روستا برداشته شده است. اما اگر بخواهید دقیق‌تر و با کمک اعداد و ارقام محل دقیق قرارگرفتن دریاچۀ الندان را بدانید باید اضافه کنم که روستای ازنی با شهر ساری در حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد. همچنین لازم است بگویم که روستای ازنی در قسمت جنوب شهر ساری واقع شده است.

ویژگی‌های منحصر به فرد دریاچۀ الندانویژگی‌های منحصر به فرد دریاچۀ الندان

  • شاید جالب باشد اگر بدانید که دریاچۀ الندان در فصل‌های گرم که بارندگی وجود ندارد چیزی در حدود۱۷ هکتار وسعت دارد و در فصل‌هایی که بارندگی وجود دارد یا حتی افزایش پیدا می‌کند وسعت این دریاچه تقریباً دو برابر می‌شود و به ۳۰ هکتار افزایش می‌یابد. منبع تأمین‌کنندۀ آب این دریاچۀ جذاب و تماشایی فقط و فقط بارش باران‌های فصلی است و از هیچ راه دیگری به منبع تأمین آبی متصل نمی‌باشد.
  • در فصل سرد زمستان که بارندگی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجۀ این افزایش حجم آب موجود در دریاچه نیز تقریباً دو برابر می‌شود، اردک‌های وحشی و مهاجر به این دریاچه با شکوه مهاجرت می‌کنند و در آن ساکن می‌شوند. البته در سال‌های اخیر در دل دریاچه الندان چند نوع ماهی رها شده‌اند و حالا این دریاچۀ چشم‌نواز به زیستگاهی امن برای چند نوع موجود زنده بدل شده است.
  • در حوالی دریاچۀ زیبا و منحصر به فرد الندان و همچنین رودخانه‌ای که از آن جاری می‌گردد به هیچ وجه خانه و سکونت‌گاهی به چشم دیده نمی‌شود. همین امر سبب شده است رودخانه‌ای که از دریاچۀ الندان سرچشمه می‌گیرد صاحب آبی شیرین و گوارا و پاک و زلال باشد.

         لازم است اضافه کنم که حوالی آببندان پله سرشار است از درختچه‌های ازگیل و ولیک.

دریاچۀ الندان موجب رویش روییدنی‌های معطردریاچه الندان

زمانی که خاکی منحصر به فرد با آبی متمایز و ویژه همراه شود بدون شک گیاهانی متفاوت، متمایز و منحصر به فرد از دل خاک رویش خواهند کرد. گیاهانی معطر و شفابخش که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان منبع تأمین بسیاری از داروهای گیاهی شناخته می‌شوند. خاک در حوالی دریاچۀ الندان متفاوت و متمایز است و آبی که در آن گرد آمده است آب شیرین باران است. به همین دلیل در اوایل فصل بهار در حوالی دریاچه الندان یا آببندان انواع و اقسام سبزی‌ها و گیاهان دارویی و عطرآگین، به همراه گل بنفشه و الزی که نوعی پیازچۀ وحشی است می‌روید.

فهرست جاهای دیدنی دریاچه الندان به قرار زیر است:فهرست جاهای دیدنی دریاچه الندان

  1. اندون
  2. رودخانه لاکبار
  3. قله ازنی
  4. آببندان پله
  5. مرقله (مارقله)
  6. افروشونه
  7. دب چاه‌های موجود در جنگل‌های ازنی
  8. قله زیبای ازنی کوه
  9. جنگل‌های انبوه پلهalandan lake 5 دریاچه الندان ؛ رویایی آبی و آرام در مازندرانتا به حال شنیده‌اید که کافی است همه چیز را به طبیعت بسپارید تا با توجه به شرایط و ویژگی‌ها منحصر به فرد خود درست مثل تکه‌های یک پازل همه چیز را طوری کنار هم قرار دهد تا یک تصویر خیره‌کننده و دل‌نواز بیافریند! دریاچۀ الندان یکی از همین پازل‌ها به شمار می‌رود که قطعات خاص و ویژه‌ای به دست طبیعت در کنار هم قرار گرفته‌اند و بدون هیچ گونه دخالت انسانی پدیده‌ای شگرف تصویر شده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر مازندران  مرز حیرت‌انگیز جنگل و بیابان در ایران را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…