آیا رکود تورمی بازار مسکن را تهدید می‎کند؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رکود تورمی بازار مسکن را تهدید می‎کند و خانه گران‎تر می‎شود اگر  وزارت صنعت، بازار مسکن را کنترل نکند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اعلام این مطلب، پیش‎بینی کرد که بخش مسکن در آینده رو  به ورشکستگی می‎گذارد .

رکود تورمی بازار مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، فرشید پورحاجت افزود: با شروع سال ۹۷ و فراز‌ و فرود‌هایی که در اقتصاد کشور پیش آمد مردم برای حفظ دارایی‌های خود به خرید دلار، طلا و سکه روی آوردند که مسکن به  سبب ریسک‎پذیری بالا معمولا”  انتخاب آخر آن‌ها بود.

بیشتر بخوانید:

ساخت‎و‎ساز، راهکار مشکلات بخش مسکن

وی با بیان اینکه برخی رکود بازار  را ناشی از خودداری مالکان از فروش  می‌دانند، گفت: در بخش مسکن نوعی ترس از خرید و فروش ایجاد شده است ، زیرا مالکان وقتی از قیمت‌های واقعی اطمینان ندارند  از فروش خودداری می‎کنند.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال قیمت‌ خانه همچنان افزایش یابد مگر اینکه وزارت صنعت با اتخاذ تدابیر مناسب، افزایش بی رویه و  دور از انتظار قیمت‌ مصالح ساختمانی را کنترل کند.

پورحاجت تصریح کرد: صنایع مادر بدون توجه به منافع ملی و در نظرگرفتن شرایط اقتصادی کشور قیمت ها را افزایش می‎دهند. برای مثال وقتی نرخ دلار ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته، قیمت فولاد ۴ برابر شده است و نظارت هم نمی‎شود.

او با بیان این که قوانین دست‌ و ‌پاگیر زیادی مثل قانون بیمه تامین‎اجتماعی، قانون پیش‌فروش ساختمان و قانون دریافت مالیات مستقیم وجود دارد که بخش تولید با آن دست به گریبان است، گفت: نزدیک  به ۵ سال است که تولیدکنندگان،  کمیسیون عمران مجلس را در جریان مشکلات خود  قرار داده‎اند اما توجهی به  آن نشده ‌است.

پورحاجت، آینده بازار مسکن در بخش تولید را پر تهدید و رو  به ورشکستگی پیش‌بینی و تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته حدود دوسوم از سرمایه تولید کنندگان از بین رفته‌ و رکود تورمی در انتظار بازار مسکن است و انتظار می‎رود که دولت همانطور که برای بازار ارز و سکه بسته‌ای طراحی کرده است، برای کنترل بازار مسکن نیز هر چه زود تر چاره‎اندیشی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…