سال‎ ساخت بنا به آگهی‌های ملکی اضافه شد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال ساخت بنا به آگهی‌های ملکی به تازگی اضافه شده است و به خریدار و فروشنده امکان انتخاب بهتر را می‌دهد. برخی از موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی در روزهای اخیر، یک گزینه اطلاعاتی جدید برای درج آگهی ملکی طراحی کرده‌اند که در زمان آگهی کردن آپارتمان مالک یا واسطه، باید حتما” آنرا تکمیل کنند. این گزینه با عنوان «سال ساخت» روی موتورهای جست‌وجو قرار گرفته است.

به گزارش مجله دلتا  به نقل از دنیای اقتصاد، تغییر مختصات بازار مسکن در ماه‌های اخیر سبب شده است تمایل به جست‌وجوی آپارتمان‌های با عمر بنای بالاتر که قیمتی مناسب‌تر دارند و در توان  بیشتر متقاضیان هستند، افزایش یابد. اما از آنجا که شرط عمر بنا برای بهره مند شدن از تسهیلات خرید مسکن در شبکه بانکی پیش‌بینی شده، بسیاری از جست‌وجوگران با چالشی روبه‌رو هستند که بانک برایشان در نظر گرفته و آن اطمینان از وجود شرط سنی است.

بسیاری از آپارتمان‌هایی که در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی آگهی می‌شوند، عمر بنا را تخمین می‌زنند. این امر موجب شده خریداران ناگزیر به تماس‌های مکرر با مالک یا واسطه باشند تا از عمر بنای واقعی ملک اطمینان یابند و در صورتی که با شرایط وام بانکی آنها سازگاری داشته باشد، از ملک مورد نظر بازدید کنند.

آگهی ملکی

شیوع این پدیده در بازار کنونی باعث شده است بتازگی بعضی از موتورهای جست‌وجو، گزینه «سال ساخت» را به اطلاعاتی که از آگهی‌کننده دریافت و به متقاضی خرید ارائه می‌کنند، بیفزایند.

تحقیقات میدانی از مراجعه‌کنندگان به این موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد آنها باز هم نمی‌توانند از همخوانی شرایط ملک با شرایط وام مسکن اطمینان یابند؛ چراکه برخی از واسطه‌ها با اطلاع از ضوابط بانک، به درستی سال صدور پروانه را سال ساخت اعلام می‌کنند. شبکه بانکی سال ساخت را بر اساس تاریخ صدور پروانه محاسبه و سال پایان کار را در این قسمت اعلام می‌کند.

تماس‌های مکرر با آگهی‌دهنده برای اطمینان از میزان واقعی عمر بنا همچنان برای متقاضیان خرید ضروری است و از آن بی‌نیاز نشده‌اند. انتظار می‌رود مدیران موتورهای جست‌وجو امکان جدید را به صورتی دقیق‌تر تغییر دهند و به جای «سال ساخت» از واژه «سال صدور پروانه» استفاده کنند تا مالکان بی‌اطلاع از ضوابط بانکی نیز سال ساخت را به درستی اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…