دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا مبل و کاناپه اصلی، مقابل بزرگ‌ترین دیوار قرار می‌گیرد که بیشترین مساحت عمودی سالن را به خود اختصاص می‌دهد.
دیوار پشت مبل

یکی از مهم‌ترین دیوارهای خانه که تزیین آن بر طراحی فضا بسیار تاثیرگذار خواهد بود، دیوار پشت مبل است. زیرا این دیوار بسیار در معرض دید بوده و تزیین آن می‌تواند سلیقه شخصی را به نمایش گذاشته و حتی به یک نقطه‌ کانونی در طراحی ‌داخلی تبدیل شود. پس اگر می‌‌خواهید دیوار پشت کاناپه را به زیبایی طراحی کنید با این بخش از مجله دلتا همراه باشید.

رنگ تیره

اگر مبل دارای رنگ روشن است، برای آن که جلوه بیشتری به آن بدهید، بهترین راه این است که دیوار پشت آن را به یک رنگ تیره رنگ‌آمیزی کنید.

دیوار پشت مبل

شلف یا طاقچه

نصب چندین تابلو متعدد در شکل‌ها، فرم‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های متفاوت و ترکیب‌بندی آن‌ها با یکدیگر نیز از جمله روش‌های کلاسیک تزیین این ‌دیوار به شمار می‌رود.

برای استفاده از تابلوها در پشت کاناپه می‌توانید از شلف‌ها و طاقچه‌های دیواری استفاده کنید و تابلوها را روی آن قرار دهید. این روش علاوه بر این که مانع از سوراخ شدن بیش از اندازه دیوار می‌شود، این امکان را نیز می‌دهد تا هر وقت که خواستید چیدمان تابلو‌ها را تغییر داده یا حتی آن‌ها را تعویض کنید.

دکوراسیون پشت مبل

 

چراغ دیواری

اگر دیوار پشت کاناپه بزرگ‌ترین دیوار خانه است، با تزیین آن می‌توانید وسعت بیشتری به خانه ببخشید. به همین دلیل یک تابلوی بزرگ یا یک آینه بزرگ انتخاب مناسبی خواهند بود، اما بهتر است که در کنار این تابلو یا آینه و در دو طرف آن چراغ‌های دیواری نصب کرده یا دو عدد آباژور قرار دهید.

این چراغ‌ها می‌توانند هم این دیوار را تبدیل به یک نقطه‌ کانونی کرده و هم روشنایی مکان را افزایش دهند و جلوه زیباتری به فضای زندگی خواهند بخشید.

چراغ دیواری

آینه

یکی از روش‌های استفاده از آینه به جای آینه‌‌های کوچک این است که دیوار پشت کاناپه را به طور کامل با آینه بپوشانید. این روش علاوه بر این که جلوه زیبایی به دیوار می‌‎بخشد، باعث می‌شود تا مکان، حس دلبازتری یافته و روشنایی موجود در آن افزایش یابد.

تزیین دیوار پشت مبل

چیدمان افقی و عمودی

این موضوع را در نظر داشته باشید که هر عنصری که برای تزیین دیوار پشت کاناپه مورد استفاده قرار می‌دهید، اگر به شکل افقی چیدمان شده باشند، باعث می‌شوند دیوار وسعت بیشتری یافته و اگر به صورت عمودی قرار داده شوند، باعث می‌شوند تا ارتفاع دیوار بیشتر احساس شود.

چیدمان افقی و عمودی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب با ساده‌ترین وسایل زیباترین خانه را داشته باشید؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…