سفته حسن انجام کار و نکات مهم در صدور آن

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سفته مانند چک یک سند تجاری است، اما از نظر ظاهر و همچنین محتوا تفاوت زیادی با چک دارد.
سفته ضمانت حسن انجام کار

چک در واقع سندی است که به واسطه آن صادر کننده به بانک دستور پرداخت همه یا بخشی از پولش را به دارنده چک می‌دهد، اما در سند تجاری سفته صادر کننده متعهد می‌شود که مبلغی را که در سفته درج شده است را در تاریخ مشخص، به کسی که نام او در سفته درج شده است، پرداخت کند؛ در واقع این کاربرد، کاربرد اصلی سفته است اما گاهی پیش می‌آید که سفته برای موارد دیگری صادر می‌شود، یکی از این موارد سفته بابت حسن انجام کار است. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا به بررسی صدور سفته ضمانت حسن انجام کار می‌پردازیم.

سفته حسن انجام کار چیست؟

برای همه ما ممکن است پیش آمده باشد که وقتی برای استخدام به یک شرکت می‌رویم، کارفرما از ما درخواست سفته ‌کند. معمولا این سفته تحت عنوان سفته بابت حسن انجام کار دریافت می‌شود، البته عنوان حسن انجام کار عنوان مبهمی است که در بسیار موارد منجر به بروز اختلافات و مشکلاتی می‌شود. در واقع کارفرما این سفته را دریافت می‌کند تا به واسطه آن از انجام کار توسط کارگر و تعهد او نسبت به کار مطمئن شود. با همه این‌ها در صدور سفته حسن انجام کار باید به چند نکته مهم توجه کرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.

سفته ضمانت حسن انجام کار

نکات مهم در پر کردن سفته حسن انجام کار

سفته حسن انجام کار هم یک نوع سفته است که باید در صدور آن، آنچه درباره نحوه صدور سفته است را در آن رعایت کرد اما در صدور سفته ضمانت چند نکته مهم وجود دارد که باعث می‌شود تا شما با خیال راحت‌تری سفته را به دست کارفرما بسپارید. مهم‌ترین نکته در صدور سفته حسن انجام کار این است که در تاریخ پرداخت سفته، به جای درج تاریخ حتما قید شود “سفته بابت حسن انجام کار”  و اصلا تاریخ پرداخت ذکر نشود؛ مثلا می‌توانید در سفته متن ” در وجه شرکت………. / آقای………. بابت تضمین حسن انجام کار، قرارداد شماره .. ” را بنویسید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر نکاتی که باید هنگام صدور سفته رعایت کرد را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۱:۴۰ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  4. حمید

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۳:۱۹ ب٫ظ

    بنده تا حالا از مطالب لذت بردم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …