درمان کبودی با روش‌های خانگی

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه‌ ما کبودی پوست را تجربه کرده‌ایم، اما تا به حال فکر کرده‌اید که چرا پوستمان بعد از برخی آسیب‌ها تغییر رنگ می‌دهد؟ برای درمان کبودی از چه روش‌هایی استفاده کرده‌اید؟
درمان کبودی

کبودی به‌علت آسیب دیدن یا پاره شدن رگ‌های خونی در زیر پوست نمایان می‌شود و معمولا خودبه‌خود ازبین می‌رود و نیازی به درمان کبودی نخواهید داشت، اما روش‌هایی برای کاهش درد و از بین بردن اثر آن وجود دارد که بهتر است بدانید. با صفحه سلامت مجله دلتا همراه باشید.

درمان با یخ

یخ را بلافاصله پس از آسیب دیدن به جهت کاهش جریان خون در اطراف منطقه کبودشده قرار دهید. خنک کردن رگ‌های خونی باعث می‌شود تا مقدار خونی که به بافت‌های اطراف آن می‌رسد، کاهش پیدا کند؛ به‌این‌ترتیب از کبودی زیاد جلوگیری خواهید کرد و تورم کمتری هم ایجاد می‌شود.

شما می‌توانید یک بسته یخ را در درون کیسه قرار دهید و در یک پارچه یا حوله بپیچید و به‌مدت ده دقیقه روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. مجددا ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید.

تغییر رنگ پوست

وارد کردن فشار به ناحیه‌ کبودشده

ناحیه‌ کبودشده را با یک باند کشی ببندید. این کار به بافت‌ها فشار می‌آورد و از نشت رگ‌های خونی جلوگیری خواهد کرد. با استفاده از روش فشرده‌سازی شدت کبودی را کاهش دهید. این روش در کاهش درد و تورم موثر خواهد بود.

نگه داشتن ناحیه کبودشده در ارتفاع

اگر پا یا دست‌تان کبود شده، عضو کبودشده را بالاتر از ارتفاع قلب خود بگیرید. این کار به کاهش درد کمک خواهد کرد. همچنین با بالا بردن ناحیه کبودشده، فشارخون در آن ناحیه کاهش می‌یابد و درد کمتری روی آن احساس خواهید کرد.

کرم ویتامین K

ویتامین K حاوی موادی است که به لخته شدن خون کمک می‌کند. در مطالعه‌ای علمی در سال ۲۰۰۲ نشان داده شد که استفاده از کرم ویتامین K در درمان کبودی، مؤثر است. برای استفاده از این روش، کافی است روزی حداقل دو بار کرم ویتامین K را روی ناحیه‌ کبودشده بمالید.

آلوئه‌ورا

در تحقیقات علمی نشان داده شده است که آلوئه‌ورا در کاهش درد و التهاب بسیار مؤثر عمل می‌کند و شما می‌توانید آن را به‌طور موضعی روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. اما دقت کنید که حتما از ژل آلوئه‌ورای خالص استفاده کنید و برچسب محصول موردنظر را به‌دقت بخوانید که مواد افزودنی در آن وجود نداشته باشد تا تأثیر بیشتری از آن ببینید.

پوست کبود

ویتامین C

ویتامین C دارای خواص ضدالتهابی است و در سرعت بخشیدن به بهبود زخم و درمان کبودی مؤثر عمل می‌کند. شما می‌توانید انواع مختلف این ویتامین را به‌صورت ژل، کرم یا سرم‌هایی که حاوی ویتامین C هستند، از داروخانه تهیه کنید و به‌صورت موضعی روی ناحیه کبودشده استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان مکمل غذایی مصرف کنید. خوردن میوه و سبزی تازه به مقدار زیاد هم راه دیگری برای جذب ویتامین C است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص جوانه ماش که نمی‌دانستید را در مجله دلتا بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. فرهادی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ق٫ظ

    عالی خیلی مهم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    خیلی خوب واطلاعات بالا می برد

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  6. حسین معارفی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…