نگاه مطبوعات – تسهیلات مسکن کارایی ندارد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«تسهیلات مسکن کارایی ندارد» خبری است از روزنامه قانون که بررسی مطبوعات امروز را با آن آغاز می‎کنیم .

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید با ارزیابی دقیق میزان خانه دار شدن افراد با تسهیلات مسکن مشخص شود.

تسهیلات مسکن کارایی ندارد

محمد رضا رضایی با اشاره به وضعیت بازار مسکن و سخت شدن شرایط خانه‎دار شدن برای قشرهای متوسط و ضعیف جامعه، گفت: متاسفانه افزایش بی ضابطه و حبابی نرخ مسکن در کشور به اندازه ای بوده که تسهیلات در این حوزه کارایی خود را از دست داده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس ، با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر استقبال مردم از تسهیلات‎مسکن، تصریح کرد: باید بدانیم که استقبال مردم از سر ناچاری و نداشتن گزینه دیگر است.

روزنامه همشهری هم خبر «مردم توان خرید مسکن ندارند» را در شماره امروز به چاپ رسانده است.درهمشهری می‎خوانیم:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه قدرت خرید مسکن در جامعه پایین آمده و مردم توان خرید ندارند، افزایش قیمت مسکن را ناشی از کمبود ساخت‎و‎ساز و خلاء قانونی مالیات بر خانه‌های خالی دانست.

مصطفی قلی خسروی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بررسی عوامل افزایش قیمت مسکن و راهکارهای ساماندهی این بازار با بیان اینکه باید پیش‌بینی کرد که جامعه چه مقدار نیاز به مسکن دارد، اظهار داشت: بر اساس آمار ساخت و ساز و خانوارهای اجاره‌نشین می‌توان مقدار نیاز سالانه جامعه به مسکن را مشخص کرد.

وی با اشاره به جهش قیمت مسکن در سال‌های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ گفت: تاکنون برای جلوگیری از خالی بودن واحدهای مسکونی راهکاری اندیشیده نشده است. تنها راهکار جلوگیری از خالی ماندن واحدها، گرفتن مالیات از خانه‌های خالی است.

روزنامه دنیای اقتصاد هم از «هرج و مرج قیمتی در بازار واحدهای مسکونی لوکس» خبر داده است. دنیای اقتصاد می‎نویسد:
پس از آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز، دومین کانون هرج و مرج قیمت در بازار مسکن شناسایی شد.بررسی تازه‌ترین آگهی‎ها در بازار آپارتمان‌های لوکس‌ متراژ پایتخت نشان می‌دهد املاک مشابه در محله‌های مشابه با اختلاف چند میلیون تومانی به ازای هر مترمربع قیمت‌گذاری و عرضه شده است.

هم اکنون آپارتمان‌های لوکس و نوساز با متراژ ۲۰۰ تا ۴۰۰ مترمربع در حالی به بازار مسکن عرضه شده‌اند که حتی در یک محله و با متراژ مشابه، بدون تشابه قیمت هستند. مشاوران املاک فعال در مناطق یک و سه که میزبان بیشترین آپارتمان‌های لوکس هستند، می‎گویند که در بازار کنونی قیمت‌گذاری املاک لوکس قاعده‌ای ندارد و هر سازنده یا مالکی، هر قیمتی را که تمایل دارد اعلام می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…