تالابی در گیلان که دست ساز بشر است

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گوشه ایی از گیلان بهشتی وجود دارد که با نیلوفر‌های آبی آذین شده است
talab soustan3 1 تالابی در گیلان که دست ساز بشر است

یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان، تالاب سوستان در شهر لاهیجان است که طبیعت شگفت‌انگیزی دارد. سوستان حدود ۱۰۰ سال پیش برای آبیاری مزارع برنج به دست اهالی منطقه ایجاد شد. این تالاب با آب باران و رودخانه‌ای که در آن نزدیکی است پر می‌‌شود.تالاب سوستان از مناظر بی‌نظیر استان گیلان است که جلوه‌ی خاصی به این استان بخشیده است با مجله دلتا همراه باشید برای شناخت این تالاب زیبا در گیلان سرسبز.تالاب سوستان

سوستان و طبیعت آن

در اطراف این منطقه جنگل‌های انبوه دیده می‌شود که بیشتر درختان آن‌ها از نوع توسکا هستند؛ البته درختان دیگری از جمله ماز و بید نیز در بین جنگل‌ها وجود دارند. در ضمن پس از پایان فصل رویش و شکوفه‌های نیلوفرهای آبی، پسته دریایی نیز در تالاب سوستان دیده می‌شود. این گیاه طعمی شبیه به پسته دارد و حاوی ویتامین‌های B و C و چند ماده مغذی دیگر مثل فسفر و پتاسیم است. فصل برداشت این گیاه خوراکی از اواخر مرداد شروع می‌شود؛ البته توصیه می‌کنیم از خرید پسته دریایی اجتناب کنید؛ زیرا این گیاه دریایی در واقع تخم نیلوفر آبی است و برداشت و فروش بی‌رویه آن‌ها، بقای نیلوفر آبی را به خطر بیندازد.

سوستان و طبیعت آن

مسیر تالاب سوستان

این منطقه داری مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت می باشد.این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب کنند و به تماشای زیبای های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.برای رفتن به این سفر چندین مسیر وجود دارد که کوتاهترین مسیر از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است. همچنین مسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول مسیربا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندا می کند.مسیر تالاب سوستان

پرنده نگری و ماهیگیری

این منطقه در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر است که از بین آن‌ها می‌توان به چنگر و خوتکا اشاره کرد. در تالاب سوستان چند گونه ماهی بومی وجود دارد؛ البته در تابستان با کاهش میزان آب تالاب، ماهی‌های آن هم کمتر می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به‌منظور حفظ ماهیان، ماهی‌گیری را به‌صورت محدود انجام دهید.

پرنده نگری و ماهیگیری

بهترین زمان سفر به تالاب سوستان

فصل رویش نیلوفر آبی و برگ‌های آن از اوایل خرداد تا اواخر شهریور است ازنظر آب‌وهوا اوایل بهار و اوایل پاییز مناسب‌ترین زمان برای سفر به این منطقه است؛ اما اگر می‌خواهید گل‌های نیلوفر آبی را از نزدیک تماشا کنید؛ باید از اوایل خرداد تا اواخر شهریور راهی این سفر شوید (رویش گل‌ها و شکوفایی آن‌ها از اواخر تیر تا اواسط مرداد به اوج خود می‌رسد).
بهترین زمان سفر به تالاب سوستان

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…