تلگرام صفحه ۳۵

۰
0
زمان مطالعه: 30 دقیقه

گوگل تلگرام صفحه 35

گوگل برای بدن انسان “گوگل مپس” می‌سازد!

شرکت گوگل در یک پروژه که توسط یک گروه بین المللی از دانشمندان در حال توسعه است، قصد دارد با ساخت نقشه‌ای از بدن انسان به سبک برنامه مشهور و کاربردی نقشه‌های گوگل یا “گوگل مپس”(Google Maps) به کاربران امکان دهد به اکتشاف در بدن انسان در سطح سلولی بپردازد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شهر نشتیفان در جنوب شرقی خواف در استان خراسان رضوی قرار دارد و به‌خاطر آسبادهای قدیمی‌اش مشهور است. آس به معنی له کردن گندم و غلات می‌باشد. حال اگر این دستگاه آس کردنی با نیروی آب کار کند آسیاب و اگر با نیروی باد کار کند آسباد می‌گویند. نزدیک به هزار سال است که آسبادهای نشتیفان که از خاک رس طبیعی و نی و چوب ساخته شده‌اند دانه‌های غلات را برای تولید آرد له می‌‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماست خوردن تلگرام صفحه 35

مصرف ماست باعث کاهش چاقی در کودکان می‌شود

محققان ایتالیایی پس از بررسی و آزمایش ۱۰۰ کودک چاق به این نتیجه رسیدند که خوردن ماست پروبیوتیک باعث کاهش چاقی در کودکان شده و خطر بروز بیماری‌های جدی در بزرگسالی را کم می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کوکاکولا تلگرام صفحه 35

رتبه یک نوشیدنی‌ها درسراسر جهان

شرکت کوکا کولا از زمان اختراع فرمول در سال ۱۸۸۶ تاکنون ، بیش از ده میلیارد گالن شربت و نوشابه تولید کرده. این مقدار یعنی اگر بخواهیم این اندازه نوشیدنی را بین تمام مردم جهان پخش کنیم به هرنفر بیش از ۲۰ لیوان نوشیدنی می‌رسد. این شرکت رتبه یک نوشیدنی‌ها درسراسر جهان و بیش از ۲۰۰ کشور را دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مقایسه صدای پرواز چند پرنده، فقط جغد بال زدنش هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

mirror تلگرام صفحه 35

آینه‌ای که فقط خنده را نشان می‌دهد!

طراحی جالب و خارق العاده‌ یک آینه به نوعی با هدف ایجاد اهمیت خنده و لبخند توسط یکی از طراحان خوش ذوق تکمیل شده است. این آینه فقط چهره خندان را نشان می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زیاد خوابیدن تلگرام صفحه 35

زیاد خوابیدن موجب ابتلا به آلزایمر می‌شود

دانشمندان دریافتند که زیاد خوابیدن ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. محققان تاکید می‌کنند، افرادی که ۹ ساعت در شبانه روز می‌خوابند به میزان قابل توجهی در خطر هستند. به نظر می‌رسد بی‌خوابی و خواب طولانی مدت باعث کاهش عملکرد عصبی شناختی می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز بیماری آلزایمر یا دمانس باشد. به گفته دانشمندان، بهترین میزان خواب ۷ تا ۸ ساعت است که هم به سلامتی افراد کمک می‌کند، هم مانع آسیب به سلامتی می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فیلمی خارق العاده از فوران عظیم خورشیدی که توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا ثبت شده است. این فوران خورشیدی عظیم با سرعت میلیون‌ها کیلومتر در ساعت میلیون‌ها تن ماده را به بیرون می راند. با این وجود بسیاری از مواد خارج شده به سرعت گریز نمی‌رسند و توسط جاذبه خورشید به سطح آن برمی‌گردند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کشتی تلگرام صفحه 35

کشتی‌های بزرگ در بیابان چیزی که پیش از این فقط در فیلم‌ها می‌دیدیم !

چهار کشتی بزرگ در بیابان‌های اطراف دریاچه آرال وجود دارد که پیش‌بینی شده متعلق به دهه ۱۹۶۰ است که متاسفانه امروزه همانند دریاچه ارومیه کاملا خشک شده و در آن هیچ آبی وجود ندارد .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کاهو1 تلگرام صفحه 35

کاهو؛ خواص و نکات مصرف آن

به توصیه پزشکان برای مقابله با گرمی و خشکی تابستان کاهو بخورید. کاهو ملین، خواب آور، صاف کننده خون و دارای طبیعت سرد و تر است. مصرف کاهو به همراه سکنجبین یکی از بهترین خوراکی‌ها در اعتدال مزاج است. البته توجه کنید که مصرف کاهو همراه غذا نفخ به همراه دارد که با اندکی زیره رفع می‌شود. برای گرفتن سردی کاهو، مصرف اندکی زیره، پونه و نعناع توصیه می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ساخت خانه روی پل

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نادرشاه1 تلگرام صفحه 35

نادرشاه و الماس کوه نور

نادرشاه پس از گرفتن هند، الماسی بر تاج محمدشاه هندی دید و گفت این الماس کوهى از نور است و از آن پس کوه نور نام گرفت. نقل است نادرشاه پس از دیدن این الماس بر تاج شاه هند، زیرکى به خرج داد و از او خواست تا با مبادله کلاه‌هایشان پیمان دوستی ببندند، نادر کلاهش را بر سر پادشاه هند گذاشت و کلاه او را برداشت و صاحب این الماس شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شیر 1 تلگرام صفحه 35

شیر و دارچین

به گفته متخصصان تغذیه افراد سالمند مبتلا به پوکی استخوان و آرتروز، شیر را با دارچین میل کنند. دارچین سردی شیر را می‌گیرد و باعث افزایش جذب مواد مغذی شیر می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موجودات زیبا و شگفت‌انگیز

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لوبیا قرمز 1 تلگرام صفحه 35

اگر با گوشی زیاد کار می‌کنید لوبیا قرمز بخورید

تحقیقات نشان داده لوبیا قرمز منبع عالی روی است و به بدن کمک می‌کند تا ویتامین A را از کبد بگیرد و به شبکه چشم انتقال دهد تا ملانین که برای محافظت چشم مهم است تولید شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ببر1 تلگرام صفحه 35

خوشحالی ببرها

ببرها در زمان خوشحالی خرخر نمی‌کنند آن‌ها به جای آن چشم‌هایشان را می‌بندند. این کار دید آنها را از بین می برد و عکس العمل دفاعی آن‌ها را کاهش می‌دهد و زمانی این کار را می‌کنند که احساس آرامش می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مایع رنگارنگ در فضا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خوابدن با 1 تلگرام صفحه 35

با چراغ روشن نخوابید

به گفته پزشکان خوابیدن با چراغ روشن در شب باعث ایجاد اختلال در سیستم عصبی شده و احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد. خوابیدن به این شکل باعث تسریع در پیر شدن سلول‌های مغز می‌گردد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پنجره ابر1 تلگرام صفحه 35

پدیده پنجره ابر

عکس بالا پدیده جالب پنجره ابر است. این پدیده زمانی به وجود می آید که دمای آب در ابر پایین تر از نقطه انجماد باشد اما آب به دلیل فقدان ذرات هسته‌زایی یخ هنوز یخ نزده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیوئی از آب خوردن مورچه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زنان مصری تلگرام صفحه 35

کلاه گیس
کلاه گیس اولین بار توسط مصریان استفاده شد. زنان مصر باستان که از طبقه بالای جامعه بودند همیشه کلاه گیس‌هایشان را با رشته هاى طلا، قیطان و مهره هایی از عاج فیل تزئین می‌کردند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موسیقی گوش دادن تلگرام صفحه 35

به جای قرص های آرام‌بخش موسیقی ملایم گوش کنید!

به گفته پزشکان موسیقی آرام‌بخش ضربان قلب و استرس را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند راحت‌تر، کارهای روزانه را انجام دهید. همچنین گوش دادن به موسیقی قبل از خواب ضربان قلب و استرس را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند راحت‌تر، عمیق‌تر و طولانی‌تر بخوابید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مازندران، بهشهر، آبشار سنگ نو

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ناخن 1 تلگرام صفحه 35

روغن بادام برای رشد و زیبایی ناخن

به گفته متخصصان روغن بادام اثر ضد قارچی و ضد باکتری دارد که باعث رشد و زیبایی ناخن می‌شود. همچنین موجب بازسازی و ترمیم سلول‌های پوست می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ابر عدسگون تلگرام صفحه 35

ابر عدسگون

تصویر بالا ابر عدسگون دوبل بر فراز کوه رینیر، سیاتل، واشینگتون است. این نوع ابرها منشا کوهستانی داشته و لبه های آن قوس و قزحی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شکل مردمک چشم گربه، بسته به نور محیط از خطی عمودی به کاملا گرد تغییر پیدا می‌کند. به طور کلی، مردمک چشم گربه می‌تواند تا ۱۳۵ برابر بزرگ‌تر شود و مانند یک عینک دید در شب عمل کند. برای مقایسه بهتر، جالب است بدانید که مردمک چشم انسان تنها می‌تواند تا ۱۵ برابر بزرگ‌تر شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کم خوابی تلگرام صفحه 35

مضرات دیر خوابیدن

تحقیقات ثابت کرده کسانی که دیر می‌خوابند آخرین مرحله خواب یعنی REM را ندارند این مرحله روی یادآوری خاطرات و حافظه تاثیر دارد که بیخوابی منجر به پریشانی و حواس پرتی درطول روز بعد خواهد شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پروانه اطلس تلگرام صفحه 35

پروانه اطلس بزرگترین پروانه دنیا

تصویر بالا پروانه اطلس بزرگترین پروانه دنیاست. داستان غم انگیز این پروانه، کامل نبودن اندام دهان اوست که باعث می شود از چربی بدن خود تغذیه کند. به همین دلیل عمر بسیار کوتاهی دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قدیمى‌ترین فیلم از میدان نقش جهان اصفهان به هنگام بازى چوگان در زمان قاجار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماش تلگرام صفحه 35

خواص مصرف ماش

به گفته پزشکان ماش سرشار از خواص مفید است از جمله:

– شستشوی کلیه ها
– پایین آورنده درجه اسیدی خون
– منظم کردن ضربان قلب به دلیل داشتن پتاسیم
– فسفر و کلسیم مفید برای رشد کودکان
– دارای آهن و مفید برای کم خونی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کوه خواجه تلگرام صفحه 35

تخت جمشید خشتی سیستان

کوه خواجه یا کوه رستم تنها بلندی سیستان است که در ادیان زرتشت اسلام و مسیحیت مقدس است. ارنست هرتسفلد در سال ۱۹۲۹با بررسی این مجموعه عنوان تخت جمشید خشتی را برای آن برگزید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

این دو جوان مکزیکی تبار یک مزرعه‌ کاکتوس پرورش دادند که چرم گیاهی تولید کنند. این چرم‌ها در طبیعت تجزیه می‌شوند و خواص فیزیکی آن‌ها با چرم طبیعی رقابت می‌کند. آن‌ها با چند صنعت مثل مبلمان‌سازی و صنعت پوشاک نیز قرار داد بسته‌اند. یک ایده‌ کاملا محیط زیستی با درآمد بالا رو اجرا کردن.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄جزیره لوزون تلگرام صفحه 35

جزیره‌ لوزون در فیلیپین، از جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دنیا

عکس بالا جزیره لوزون در فیلیپین است که در این جزیره یک دریاچه وجود دارد، در داخل آن دریاچه یک جزیره دیگر و در داخل آن جزیره یک دریاچه و در داخل آن دریاچه یک جزیره دیگر قرار گرفته است!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماتیلدا تلگرام صفحه 35

گربه فضایی

ماتیلدا گربه فضایی در سال ۲۰۱۳ متولد شد، او در ابتدا چشمان عادی داشت ولی بعد از مدتی به علت بیماری ژنتیکی مردمک چشم‌اش شبیه موجودات فضایی شد و همین او را در فضای مجازی معروف کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گرفتاری‌های کار کردن در قفس پانداها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زردجوبه تلگرام صفحه 35

به جنگ آلزایمر بروید با زردچوبه و فلفل

تحقیقات نشان داده هم زردچوبه و هم فلفل سیاه سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند. این دو ادویه می‌توانند از مغز در برابر بیماری‌های گسترده‌ای مانند زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ملخ صورتی تلگرام صفحه 35

ملخ صورتی

یکی از موجودات بسیار نادر ملخ صورتی است که کمتر کسی زادگاه اصلی آن را می‌داند. این ملخ‌ها در آمریکا بیشتر دیده شده و البته تعداد آن‌ها به نظر می‌رسد بسیار کم باشد. بسیاری اعتقاد دارند این رنگ صورتی به خاطر بیماری‌های ژنتیکی گونه خاصی از این حشره ها است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا قطار برنینا اکسپرس در سوئیس است. مسافران علاقه‌مند به سیر در طبیعت در واگن‌های پانورامیک این قطار می‌نشینند و از پنجره‌هایی بزرگ و شیشه‌ای طبیعت زیبای آلپ را تماشا می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تار عنکبوت 1 تلگرام صفحه 35

قدیمی ترین بانداژ و پیشینه آن به تارعنکبوت برمی‌گردد

در یونان و روم باستان، پزشکان از شبکه‌های عنکبوتی برای ساختن بانداژ بیماران استفاده می‌کردند. ظاهراً تارهای عنکبوت دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچی طبیعی هست که می‌تواند به تمیز ماندن زخم‌ها و جلوگیری از عفونت کمک کند. همچنین سرشار از ویتامین K است که به تقویت لخته خون کمک می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

روغن گردو 1 تلگرام صفحه 35

روغن گردو منبعی عالی برای ویتامین سی است

گردو همیشه به عنوان یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا ۳ شناخته شده است. روغن گردو از مغز گردو به دست می‌آید و به عنوان یکی از روغن های طبیعی در بازار شناخته شده است. این روغن خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کمتر کرده و مصرف منظم روغن گردو سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش خواهد داد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گیاه ونوس که در ویدیو می‌بینید انتهای برگ‌های آن دارای موهای ریزی در سطوح داخلی است که باعث برانگیخته شدن آن می‌شود، و با ساختار خاصی که در پایانه هر برگ وجود دارد، می‌تواند طعمه را به دام بیندازد. هنگامی که حشره یا عنکبوت بر روی برگ‌ها و موهای ریز روی آن بخزد، در صورتی که در کمتر از بیست ثانیه پس از اولین تحریک مو، تحریک دیگری صورت گیرد، برگ بسته می‌شود و طعمه به دام می‌افتد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جاده چالوس تلگرام صفحه 35

قشنگی‌ غم‌انگیز جاده چالوس

از قشنگی‌های غم‌انگیز جاده چالوس هلیکوپتری‌ست که ده‌ها سال به این کابل وصل است. این هلیکوپتر متعلق به «آلبر لاموریس» کارگردان فرانسوی و برنده کن و اسکار است که سال ۱۹۷۰ وقتی مشغول فیلمبرداری مستندی به نام «باد صبا» بود، در همون نقطه به کابل برق برخورد و سقوط می‌کند و جانش را از دست می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کشمش تلگرام صفحه 35

کشمش برای کمبود کلسیم

پزشکان توصیه می‌کنند هر شب دو کشمش بخورید و یک لیوان شیر بنوشید. مصرف این دو به طور منظم برای سلامتی بسیار مفید است، به ویژه برای بیماری‌هایی که دچار بیماری‌های ناشی از کمبود کلسیم هستند، مانند ضعف دندان‌ها و استخوان‌ها.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دریاچه بریسا دومین دریاچه بزرگ کالیفرنیاست. راهکار طراحان این سد، ایجاد یک حفره بزرگ روی دریاچه است که برای خارج کردن آب اضافه پشت این سد استفاده می‌شود و این حفره به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کلاغ 1 تلگرام صفحه 35

آیا می‌دانستید هوش میانگین کلاغ‌ها به اندازه یک انسان هفت ساله است؟

کلاغ‌ها قادر به ساخت ابزار اولیه، تشخیص چهره انسان‌ها، یادگیرى مسیر ماشین‌هاى حمل زباله و کینه به دل گرفتن و انتقال این کینه به نسل بعدى هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رانندگی در شب تلگرام صفحه 35

برای رفع خواب آلودگی همیشه یک لیموترش همراه خود داشته باشید!

پزشکان توصیه می‌کنند اگر مجبور به رانندگی در شب هستید یک لیموترش همراه داشته باشید. مکیدن لیموترش با فعال کردن حس چشایی، اعصاب شما را تحریک کرده و خواب آلودگی را از بین می‌برد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

صخره‌ معروف کوه ترولتونگا در نروژ و صفی که مردم ایستادن برای گرفتن عکس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سس مایونز تلگرام صفحه 35

به کـودکـان خـود سـس مـایونز ندهید

تحقیقات نشان داده سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده «کربنات پتاسیم و بنزوات سدیم» می‌باشد که سرطان‌زاست و بین متخصصان تغذیه به سم کبد شهرت دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گل آماراوالی تلگرام صفحه 35

گل آماراوالی

این گل “Amaravalli” نامیده شده؛ در نگاه اول شما پرندگانی را روی شاخه می‌بینید ولی با بزرگنمایی تصویر می‌توانید یکی از زیبایی های طبیعت را تماشا کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شکار لحظه‌ها، غذا دادن اردک به ماهی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اورست تلگرام صفحه 35

اورست هنوز رشد می‌کند!

ممکن است اندازه‌گیری صورت گرفته توسط نپال و چین معیار درستی برای ارتفاع اورست نباشد. در سال ۱۹۹۴ محققان دریافتند که اورست به طور متوسط سالیانه ۴ میلیمتر رشد می‌کند. همانطور که صفحه‌های زمین همچنان درحال حرکت هستند، اورست نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. در سال ۱۹۹۹ محققان آمریکایی تجهیزاتی را بر روی اورست نصب کردند که امکان مشاهده این تغییرات را می‌داد. آن‌ها در حال گسترش تحقیقات خود هستند تا ثابت کنند که ارتفاع قله اورست درحال حاضر ۸۸۵۰ متر است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بشقاب قرمز1 تلگرام صفحه 35

برای کاهش وزن در بشقاب قرمز غذا بخورید

بنابر یافته های جدید رنگ قرمز ظرف غذا، باعث تحریک سیگنال‌های ترس انسان و کاهش غذای مصرفی می‌شود. بشقاب سفید، با انتقال حس لذیذ بودن موجب پرخوری می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ترفند جالب فوک‌ها برای فراری دادن کوسه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سرماخوردگی تلگرام صفحه 35

گرم نگه داشتن بدن

پزشکان توصیه می‌کنند اگر سرما خوردید و می‌خواهید سریع درمان شوید، بدن خود را کاملاً گرم نگه دارید. این کار باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن با خیال آسوده تنها به مبارزه با عوامل بیماری‌زا بپردازد و مجبور به صرف انرژی برای حفاظت از شما در برابر سرما نشود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مرغ دریای تلگرام صفحه 35

مرغ‌های دریایی وفادار

مرغ‌های دریایی آلباتروس، می‌توانند بیشتر از ۵۰ سال زندگی کنند و در پنج سالگی، جفت گیری می‌کنند. آن ها به مدت بیشتر از ۴۵ سال با همان شریک اول زندگیشان ادامه می‌دهند که این رابطه، طولانی ترین رابطه در دنیای حیوانات است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

هیجان انگیزترین بزرگراه در سیدنی استرالیا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گرگ و خرس تلگرام صفحه 35

دوستی عجیب یک گرگ و خرس

عکس‌های بالا بیانگر دوستی عجیب یک گرگ ماده و یک خرس نر هستند. این عکس‌ها توسط یک عکاس فنلاندی ثبت شده. او در طی ۱۰ روز توانسته این عکس‌ها را بردارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خواص هل تلگرام صفحه 35

سالم‌ترین مسکن دنیا

پزشکان توصیه می‌کنند اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر وقت چای دم می‌کنید یا در بین برنج یک دانه «هل» درسته قرار دهید. هل سالم‌ترین دیکلوفناک و عضله باز کن و مسکن دنیاست!

جالب است بدانید هل ضد سرفه است، همچنین کبد و کلیه را تقویت می‌کند و یک مولتی ویتامین طبیعی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دیوید بلین با بادکنک‌های هلیومی تا ارتفاع ۲۰ هزار پا بالا رفته و بعد با چتر نجات به پایین آمده.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مغز تلگرام صفحه 35

حافظه فوق قوی مغز

طبق تحقیقات صورت گرفته برای درک حافظه مغز کافی‌ست بدانید که مقدار آن برای ذخیره ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون کتاب کافی‌ست. مغز انسان به طور تقریبی شامل یک میلیارد نورون عصبی است که هر نورون به بیش از ۱۰ هزار نورون دیگر لینک شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شیره انگور 1 تلگرام صفحه 35

شهد لذیذ پر از خاصیت

به گفته پزشکان شیره انگور، کالری فوق‌العاده بالایی دارد و مصرف مقدار اندک آن انرژی از دست رفته را جبران می‌کند. این شهد لذیذ حاوی ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم و فسفر است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

در این ویدیو شاهد تصاویر بسیار شگفت‌انگیز از آسمان و تخلیه الکتریکی ابرها هستیم که با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه ثبت شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زنبور سرخ تلگرام صفحه 35

زنبور سرخ مشرقی

زنبور سرخ مشرقی خاصیت عجیبی در بدن خود دارد به این صورت که، رنگدانه‌های قهوه‌ای موجود در اسکلت خارجی این زنبور سرخ نور خورشید را به دام می‌اندازد و به‌طور همزمان بافت زردرنگ بدن زنبور این نور را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماساژ کف پا تلگرام صفحه 35

قبل از خواب کف پاهایتان را ماساژ دهید

متخصصان دریافته‌اند کف پا دارای حدود زیادی پایانه عصبی است که ادامه آن‌ها در سراسر بدن پخش شده‌اند بنابراین ماساژ نه تنها باعث تسکین پاهای شما خواهد شد بلکه باعث تسکین سایر قسمت‌های بدن هم می شود. به عنوان مثال انگشت بزرگ با ریه ها و مغز در ارتباط است، در حالی که انگشت کوچک می‌تواند درد گوش را کاهش دهد. ماساژ سایر انگشتان می‌ تواند باعث کاهش درد دندان شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سگ می‌فهمد که پدر آمده به دختر می‌فهماند که برود سر درسهایش!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ورزش صبحگاهی تلگرام صفحه 35

ورزش صبحگاهی عامل مهمی در از بین بردن افسردگی است!

به گفته پزشکان نرمش‌های مداوم صبحگاهی موجب کاهش اضطراب افسردگی تنظیم و تعدیل میزان استرس و پیدایش دید مثبت تری نسبت به زندگی خواهد شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماده شیر تلگرام صفحه 35

ماده شیرهای نگران

در بیشتر مواقع در گله‌های شیر مادر تا پیش از آنکه توله‌هایش به هفته ششم تا هشتم نرسیده‌اند، به گله باز نمی‌گردد چرا که از کشته شدن توله‌هایش توسط ماده هایی که توله ندارند، بیم دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

استخرگاه گوشه ای از بهشت ایران

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄دانشگاه شیراز تلگرام صفحه 35

دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۲۵ساخته شد و از نظر وسعت در رتبه دوم در کشور قرار دارد آن زمان این بنا را تخت جمشید زمان می‌نامیدند. دانشگاه شیراز اولین دانشگاه ایران است که مدرک معتبر بین المللی در آن صادر می‌شد، دراین دانشگاه برنده جایزه نوبل سخنرانی کرده، معمارش فردی ژاپنی است و از لحاظ فرهنگی خواهر خوانده دانشگاه پرینستون آمریکا حساب می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نگاه کردن به مانیتور تلگرام صفحه 35

شش ساعت نگاه‌کردن به مانیتور معادل ۲۵ دقیقه در معرض نور خورشید بودن است!

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد که ۶ ساعت نگاه کردن به صفحه نمایش رایانه در طول روز به اندازه ۲۵ دقیقه قرار داشتن در معرض نور شدید خورشید بدون داشتن کرم ضد آفتاب برای پوست مضر است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بالا آمدن ماه کامل در خلیج بایرون در استرالیا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بستنی 1 تلگرام صفحه 35

خوراکی پرطرفداری که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

بستنی یکی از خوراکی‌های پرطرفدار بین همه گروه‌های سنی است که علاوه بر فواید زیاد، خطر ابتلا به سرطان را هم کاهش می‌دهد. فواید بستنی عبارتند از:
_تقویت استخوان‌ها
_کمک به رشد جنین و باروری
_افزایش شادی و انرژی
_کاهش خطر ابتلا به سرطان
_عملکرد بهتر و هوشیاری مغز
_تقویت سیستم ایمنی بدن

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

احمدشاه قاجار تلگرام صفحه 35

اولین سهامدار ایرانی

اولین ایرانی سرشناسی که به بازار بورس راه پیدا کرد احمد شاه قاجار بود که در اوایل سال ۱۹۱۹در بورس پاریس به خرید و فروش سهام پرداخت، بعد از آن که پای شاه به اروپا باز شد از خدمات کارگزاران مختلف فرانسوی در بورس پاریس استفاده کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دوستی گربه و جوجه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سردرد تلگرام صفحه 35

چرا هنگام بلند شدن دچار سرگیجه می‌شویم؟

تحقیقات نشان داده سرگیجه و احساس ضعف هنگام بلند شدن ناشی از افت ناگهانی فشارخون می‌باشد و افرادی که این حالت را تجربه می‌کنند ۵۴٪ بیشتر از دیگران به زوال عقل مبتلا می‌شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مترسک لیزری تلگرام صفحه 35

مترسک های لیزری

در ایالات متحده یک دستگاه برقی ساخته شده که کار مترسک‌ها را برعهده دارد و بدون آسیب پرندگان را از مزارع و محصولات دور می‌کند. کارکرد آن به گونه‌ای است که با نزدیک شدن پرندگان به مزرعه حسگر آن‌ها را شناسایی و فورا لیزر سبزرنگ را به سمت آن‌ها می‌تاباند این دستگاه توانسته ۹۰% حمله پرندگان را کاهش دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شوق برف‌بازی حیوانات در باغ وحش اورگن

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سنجد تلگرام صفحه 35

از خوردن سنجد پرخاصیت غافل نشوید

پزشکان توصیه می کنند هر روز صبح ناشتا ۳ قاشق مرباخوری پودر سنجد شامل پوست، گوشت و هسته را در یک لیوان شیر ریخته و بخورید. خوردن آن بیماری آرتروز، روماتیسم و پوکی استخوان را بطور چشمگیری شفا می‌دهد و موثرترین روش درمان است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رختشوی خانه تلگرام صفحه 35

رختشوی‌خانه زنجان

رختشوی‌خانه زنجان جایی بود که مردم لباس و رخت خود را آنجا می‌شستند، چنین کاربری‌ای برای یک بنای عمومی در جهان مشابه‌ای ندارد! این بنا مرمت شده و به‌عنوان موزه‌‌ی مردم‌شناسی استفاده می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

این آبراه عجیب و غریب در کشور پرو قرار دارد و از ترکیب با برخی از رودخانه‌های مناطق دیگر حدود ۵ کیلومتر قرمز می‌باشد. این آبراه در ادامه مسیرش با دیگر آبراه‌ها رنگش رقیق‌تر شده و چنین رنگ بی نظیری را تشکیل می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کاخ گردشگری تلگرام صفحه 35

کاخ گردشگری شبیه زمرد

تصویر بالا کاخ گردشگری در چین است. این کاخ برای همسر کای شک رهبر چین ، در سال ۱۹۳۲ ساخته شد. در حال حاضر این کاخ به موزه تبدیل شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جوانه گندم1 تلگرام صفحه 35

اگر ورزش نمی‌کنید، جوانه گندم بخورید!

به گفته متخصصان تغذیه جوانه گندم را به همراه آبلیمو تازه هر شب میل کنید تا چربی‌های شکم از بین رفته و بدنتان از سموم پاکسازی شود و بدنی اندامی‌تر داشته باشید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

روستایی در استان شرقی چجیانگ چین در کنار دریا و کوه که سال‌ها قبل ساکنان روستا اینجا را ترک کردند و گویا طبیعت روستا را پس گرفته است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پنگوئن1 تلگرام صفحه 35

خواستگاری پنگوئن‌ها
خواستگاری پنگوئن‌ها به این صورت است که پنگوئن نر به پنگوئن ماده یک سنگریزه را به عنوان پیشنهاد خواستگاری می‌دهد اگر ماده قبول کند آن‌ها ازدواج می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

انبه1 تلگرام صفحه 35

اگر در روز بیشتر از چند ساعت با گوشی کار می‌کنید حتما انبه بخورید!

تحقیقات نشان داده انبه یکی از بهترین میوه‌ها برای تقویت بینایی چشم می‌باشد که به ترمیم غشای مخاطی چشم کمک کرده و مانع خشکی چشم و دور بینی می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

صحنه دیدنی حضور یک نهنگ غول پیکر در کنار قایق تحقیقاتی

این موجود بزرگترین موجودی است که بر روی زمین در حال زندگی است. نهنگ‌های آبی معمولاً ۳۰ تا ۳۵ متر طول و در حدود ۲۰۰ تن وزن دارند. قلب نهنگ آبی که بزرگترین قلب جهان شناخته می‌شود ۱۸۰کیلوگرم وزن دارد و در هر بار تپش می‌تواند ۲۲۰ لیتر خون را در بدن این حیوان به گردش درآورد. همچنین جالبست بدانید صدای نهنگ آبی بلندترین صدایی است که یک موجود زنده می‌تواند تولید کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عقاب1 تلگرام صفحه 35

عقاب های تربیت شده

پلیس هلند برای به دام انداختن و کنترل پهبادهای مزاحم در فرودگاه‌ها از عقاب‌های تربیت شده کمک می‌گیرد و جالب است بدانید در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دوش گرفتن تلگرام صفحه 35

در انتهای حمام دو دقیقه دوش آب سرد بگیرید

تحقیقات ثابت کرده این کار به شدت برای بدن مفید بوده و سیستم عصبی و عروقی را تقویت می‌کند. و در پیشگیری و درمان واریس و جلوگیری از بروز آکنه بسیار مؤثر می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

در ویدیو بالا کوکوبورا پرنده ای که جز نمادهای قاره استرالیاست را مشاهده می کنید. این اسم در استرالیا به معنی “قهقهه” و اشاره به نوع آواز این پرنده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شوید تلگرام صفحه 35

خواص سبزی شوید

پزشکان توصیه می‌کنند کسانی که ترش می کنند و سوزش سر دل دارند خوردن سبزی شوید را فراموش نکنند. این سبزی همچنین زیاد کننده شیر مادران و لاغر کننده است.از خواص دیگر آن می توان به پایین آوردن چربی خون اشاره کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گیاه 1 تلگرام صفحه 35

گیاهان با یکدیگر صحبت می‌کنند

تقریباً تمام گیاهانی که مورد تحقیق قرار گرفته‌اند – از قارچ‌های وحشی گرفته تا نهال‌های ذرت در آزمایشگاه‌ها – ثابت شده است که با یکدیگر در زیر زمین ارتباط برقرار می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تام در زندگی واقعی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پاک ترین هوای دنیا تلگرام صفحه 35

پاک‌ترین هوای دنیا شناسایی شد

دانشمندان پاک ترین هوای جهان، واقع در اقیانوس منجمد جنوبی نزدیک سواحل قطب جنوب را شناسایی کردند. محققان دریافتند هوا روی اقیانوس جنوبی کمترین آسیب را از انسان و گرد و غبار قاره های جهان داشته و در هوای این منطقه هیچ ذره معلق آلوده کننده ای که محصول فعالیت انسان باشد، وجود ندارد .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

توت خشک تلگرام صفحه 35

خواص توت خشک

به گفته پزشکان توت خشک سرشار از خواص مفید است از جمله:
_کاهش قندخون
_حفظ سلامت قلب
_منبع خوب پروتئین
_کاهش کلسترول خون
_هضم راحت غذا
_جایگزین خوب به‌جای قند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

‌‌‌نجات پرندگان از باتلاق رود ارس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

هتل سوئد تلگرام صفحه 35

هتلی با امکان فرار از زندگی مدرن

عکس‌های بالا هتلی در سوئد با ۱۲ کلبه کوچک است که کنار دریاچه بسیار زیبایی واقع شده، در این هتل از امکانات ابتدایی استفاده شده و کلبه‌ها برق ندارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نخود تلگرام صفحه 35

نخود سرشار از آهن

تحقیقات نشان داده نخود حاوی منیزیم است که مانند پتاسیم سرعت انتقال پیام در میان سلول‌های مغزی را افزایش می‌دهد وروند گردش ‏خون را آسان‌تر می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خلاقیت زیبا و دیدنی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مدلینگ دختر بچه تلگرام صفحه 35

مدلینگ حرفه ای با پاهای مصنوعی !

بچه ای به‌نام “دیزی می”هنگامی که به‌دنیا آمد به بیماری همبیمیلیا فبیولار مبتلا بود که تنها یک نفر در ۴۰۰۰ نوزاد دچار آن می‌شود . دیزی با وجود این بیماری از دختران موفق در حوزه ی مدلینگ است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

راه رفتن روی پنجه تلگرام صفحه 35

بهبود درد کمر و پا

به گفته پزشکان اگر راه رفتن روی پنجه پا را به طور منظم به مدت ۱۰ ثانیه در روز ۱۰ مرتبه تکرار کنید درد دیگر نواحی بدن نیز خنثی می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

هشت‌پا‌ در یک سیر تکاملی می‌تواند تغییرات ژنتیکی را به نحوی که نیازمند آن هست، بر روی DNA بدن خود انجام دهد. این موجود به صورت روتین RNA خود را تغییر می‌دهد تا بتواند خود را با شرایط اطرافش سازگار کند. هشت‌پا دارای سه قلب است و خون آن به دلیل وجود نوعی پروتئین آبی رنگ است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گرگ تلگرام صفحه 35

بویایی باورنکردنی گرگ‌ها

گرگ ها می‌توانند از فاصله یک و نیم کیلومتری بو را تشخیص دهند زیرا آنها ۲۰۰ میلیون سلول بویایی در بینی خود دارند، این سلول در انسان ۵ میلیون است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سرخ شده تلگرام صفحه 35

سرخ کردنی‌ها پیرتان می‌کنند!

دانشمندان دریافته اند هر آنچه به مدت طولانی در روغن سرخ شود باعث تسریع فرآیندهای التهابی در بدن می‌شود؛ این فرآیندها، سلول‌های بدن را در معرض فرسودگی و پیرشدگی قرار می‌دهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فوران آتشفشان ساریچو در سال ۲۰۰۹ از دید ایستگاه فضایی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عجیب ترین هتل دنیا1 تلگرام صفحه 35

هتلی بدون در، دیوار و پنجره

عجیب ترین هتل دنیا را شاید بتوان هتلی در سوئیس دانست که نه در دارد و نه دیوار و نه پنجره. این هتل که نامش «زیرو رییِل اِستِیت» است در شرق سوئیس واقع شده و هدف این است که از مهمانانش در طبیعت زیبای سوئیس پذیرایی کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اووکادو تلگرام صفحه 35

میوه ای که روی درخت نمی‌رسد

آووکادو هرگز روی درختان نمی‌رسد. به همین دلیل، کشاورزان اغلب از درختان آووکادو به عنوان نوعی ذخیره سازی برای تازه نگه داشتن میوه خود تا زمانی که آماده برداشت و فروش آن باشند، استفاده می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تصاویری خارق العاده و باشکوه که موجی از محبت و عشق در دنیا را نشان می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زیره تلگرام صفحه 35

زیره پرخاصیت

بنابر یافته‌های متخصصان تغذیه مصرف زیره برای افراد سرد مزاج و سالمند بسیار مفید است، اگر با دارچین و شوید به گوشت اضافه شود باعث هضم آسان غذا می شود و همچنین ملین و بدون نفخ خواهد بود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ساموئل مورس تلگرام صفحه 35

داستان عجیب مخترع تلگراف

وقتی ساموئل مورس، برای کشیدن نقاشی از شهر بیرون رفته بود، همسرش ناگهان براثر بیماری از دنیا رفت. او که از دیر مطلع شدن دلشکسته بود، حرفه نقاشی را کنار گذاشت و دستگاه تلگراف را اختراع کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

این مربی با لنگه کفش خود از یک شیر جوان دربرابر بقیه شیرها محافظت می‌کند!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیر تلگرام صفحه 35

سیر جوانه‌زده و خواص آن

محققان کره‌ای روی سیر جوانه‌زده بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که سیری که به مدت ۵ روز جوانه می‌زند حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به سیر تازه است. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که در این نوع سیر وجود دارد در سیر تازه یافت نمی‌شود. سیری که جوانه زده، نه تنها چیزی از خواصش کم نشده بلکه قدرت آن در مبارزه با بیماری‌ها چندین برابر شده.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فیل و بچه شیر 1 تلگرام صفحه 35

فیل‌های معاشرتی

فیل‌ها احتیاجی به دفاع از سرزمینی که در آن زندگی می‌کنند ندارند، چون به نظر می‌رسد همسایگانشان را می‌شناسند و با آن‌ها روابط دوستانه و معاشرت دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نمایشی از آتش گرفتن یک حباب با حرکت آهسته

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کلم ها تلگرام صفحه 35

خواص کلم ها

بنابر یافته های پزشکان کلم‌ها غضروف استخوان را تقویت و از سایش آن‌ها جلوگیری می‌کنند؛ همچنین خواص انواع کلم عبارتند از:

گل کلم: ضد آلزایمر، میکروب کش

کلم بروکسل: ضد کم‌خونی

کلم قرمز: تقویت کننده قلب

کلم پیچ: درمان سرماخوردگی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موریانه تلگرام صفحه 35

موریانه‌ها منبع بازیافت انرژی

تحقیقات صورت گرفته بروی موریانه ها حاکی از آن است که از آن‌ها می‌توان به عنوان منبع بازیافت انرژی استفاده کرد. آن‌ها می‌توانند با خوردن یک ورقه کاغذ بیش از ۲ لیتر هیدروژن تولید کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نمونه‌ای از الکتریسیته ساکن

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مارمولک خاردار تلگرام صفحه 35

مارمولک خاردار استرالیایی

عکس بالا تصویری از مارمولک خاردار استرالیایی است. این مارمولک با پوستش آب می‌نوشد و از پوست خود برای جذب آب شن‌ها استفاده می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کلسیم تلگرام صفحه 35

کمبود کلسیم می‌تواند منجر به اسپاسم در دست‌ها شود!

تحقیقات نشان داده دل درد،احساس گزگز و مورمور در دور لب‌ها، همچنین احساس سوزن شدن دست‌ها یا پاها،از اولین علائم کمبود کلسیم هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رقص عنکبوت طاووسی برای جلب توجه جفتش

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سنگ مار 1 تلگرام صفحه 35

سنگ مار

این سنگ شگفت انگیز و عجیب در غار “ناکا” است و یکی از جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قرمه سبزی تلگرام صفحه 35

قرمه سبزی یک سلاح قوی در برابر کم‌خونی است!

به گفته پزشکان تغذیه قرمه‌سبزی حاوی ترکیباتی مانند آهن، روی، سلنیوم، منیزیم، کلسیم، فولات، فسفر، گوگرد و انواع ویتامین‌های D ،C و گروه ویتامین‌های B می‌باشد. متخصصین معتقدند که قرمه سبزی به علت داشتن آهن و فولات یک سلاح قوی در برابر کم‌خونی نیز می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا همون کلک مرغابی معروفه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فوکوشیما تلگرام صفحه 35

مسیر رویایی و بهشت‌گونه

عکس بالا مسیری رویایی و بهشت‌گونه از میان شکوفه‌های بهاری در فوکوشیما ژاپن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زغال اخته تلگرام صفحه 35

زغال اخته و کاهش وزن

تحقیقات نشان داده زغال اخته از دو طریق در کاهش وزن موثر است؛ یکی دفع سموم و چربی‌های موجود در بافت‌های بدن و دیگری جلوگیری از انباشتگی چربی‌ها می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

برخلاف تصور بیشتر افراد سنجاب‌ها موجوداتی شکارچی هستند. گوشت‌خواری می‌کنند و فقط از میوه‌ها تغذیه نمی‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نمک دریا تلگرام صفحه 35

اضافه کردن کمی نمک به شامپو خواصش را چند برابر می‌کند!

محققین دریافته‌اند اضافه کردن نمک به شامپو از چرب شدن موهای شما جلوگیری خواهد کرد، شما را از دست شوره سر و مشکلات پوست سر خلاص خواهد کرد و برای رشد مو بسیار مفید است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فیل1 تلگرام صفحه 35

فیل های پرخور

فیل گیاه‌خوار است و در یک روز ممکن است ۷۰ کیلوگرم برگ و علف خورده یا ۲۰۰ لیتر آب بیاشامد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

این کاترپیلار هنگام غذا خوردن یک کلبه کوچک برای پنهان کردن خود از شکارچیان ایجاد می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سنجاب 2 تلگرام صفحه 35

‍ سنجاب‌های فریبکار

سنجاب ها توانایی فریب دادن دارند، وقتی ببینند کسی به آنها نگاه می‌کند شروع به کندن زمین می‌کنند و غذای خود را دفن می‌کنند و همه این‌ها در حالی انجام می‌شود که غذا داخل دهانشان است و دفن نشده است و صرفا بیننده را فریب می‌دهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سبزیجات تلگرام صفحه 35

درشت بودن چه میوه ها و سبزیجاتی خوب نیست؟

تحقیقات نشان داده پیاز، هویج، سیب زمینی و فلفل دلمه ای نباید درشت باشند چون نیترات بیشتــری دارند و یکی از عوارض نیترات، ایجاد اختلالات عصبی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اختاپوسی که داخل ظرف زندگی می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سنجاق قفلی تلگرام صفحه 35

مخترع سنجاق قفلی

“والتر هانت” مخترع آمریکایی که ایده ساخت سنجاق قفلی به ذهنش رسید ،این اختراع را به قیمت ۴۰۰ دلار به شرکت “دبلیو آرگیس” فروخت. جالب اینجاست که شرکت آرگیس از فروش این محصول جالب میلیون ها دلار درآمد کسب کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سفیدی مو تلگرام صفحه 35

چه عاملی باعث سفیدی زودرس موها می‌شود؟

بنابر تحقیقات صورت گرفته یکی از دلایل سفید شدن مو کاهش مس در بدن است. قارچ یکی از بهترین منابع حاوی مس می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را هم بسیار تقویت می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قانون جنگل به روایت تصویر

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماهی درمانی تلگرام صفحه 35

ماهی درمانی

بنا بر یافته های جدید در میان تمام روش های درمانی نوینی که برای مشکلات پوستی ابداع شده ، روش “ماهی درمانی” بسیار جالب است. ماهی “روشیگارا روفا اوبتوسا” آبزی است که در این روش درمانی از آن استفاده می شود. این ماهی از بافت مرده پوست تغذیه کرده و به درمانش کمک می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

صندل فرعون تلگرام صفحه 35

صندل های تمام طلا

صندل های تمام طلای مشهور ترین فرعون ” توت عنخ آمون ” از طلای خالص بوده که ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. در اینجا شما به صندل هایی نگاه می‌کنید که بیشتر از ۳ هزار سال قدمت دارند. روی کف این صندل تصویر دشمنان به زنجیر کشیده این فرعون بزرگ مصر حک شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جایی میانه های تنگه‌ی زیبای رغز با رنگ آبی درخشان باورنکردنی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زغال سنگ تلگرام صفحه 35

دلیل تشکیل معدن ذغال سنگ

علت اینکه در برخی مناطق، معادن زغال تشکیل شده آن است که در این مناطق هیچگونه باکتری برای تجزیه درختانی که برروی زمین افتاده اند وجود نداشته. درنتیجه درختان به مرور زمان تبدیل به زغال شده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جعفری تلگرام صفحه 35

جعفری ۳ برابر پرتقال ویتامین ث دارد

به گفته پزشکان جعفری ۳ برابر پرتقال ویتامین ث و ۲ برابر اسفناج آهن دارد به همین دلیل مانع ریزش مو می‌شود. همچنین آهن بدن را نیز تامین می‌کند و برای زنان خیلی مفید می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پوست اندازی مار از نمایی نزدیک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄ویسگون تلگرام صفحه 35

ویسگون ، نام تخته سنگی عجیب و ترسناک در نروژ

عکس بالا ویسگون ، تخته سنگی عجیب و ترسناک در نروژ است. این تکه سنگ مدتی چالشی به راه انداخت که عاشقان به هوای هم به روی این تکه سنگ بروند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جلیقه تلگرام صفحه 35

ایده‌ی جلیقه

جالبه بدونید رابرت شرلی «جهانگرد انگلیسی» ایده‌ی جلیقه را از دربار شاه عباس صفوی گرفت و با خود به انگلستان برد. چارلز دوم تحت تاثیر این لباس قرار گرفت؛ نیم‌تنه‌ای دکمه‌دار که روی پیراهن و زیر کت پوشیده می‌شد که آن زمان لباسی تجملاتی بود و هم او بود که پوشیدن جلیقه را در میان درباریان باب کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 

عجیب‌ترین درختان زیبایی که تا به حال ندیده‌اید !

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عقاب و کلاغ تلگرام صفحه 35

استراحت کلاغ بر پشت عقاب

عکس بالا توسط یک عکاس آماتور گرفته شده است که در آن کلاغ در حال استراحت کردن بر پشت عقاب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پیری و جوانی2 تلگرام صفحه 35

با انجام این کارها از پیری زودرس جلوگیری کنید

ورزش کردن
کنترل فشار خون
تمرین شناختی «حل جدول و…»

محققان می‌گویند انجام این ۳ تمرین تاثیر فراونی در کاهش پیری مغز و چهره دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شیر خوردن بامزه بچه گربه ها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شاهدانه1 تلگرام صفحه 35

مصرف شاهدانه فراموش نشود

به گفته متخصصان تغذیه مصرف شاهدانه هنگام صبح و در وعده صبحانه، باعث احساس سیری طولانی طی روز در شما خواهد شد و به این ترتیب دیگر نسبت به خوردن غذاهای شور و شیرین اشتهای کاذب نخواهید داشت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سنگ های تخم مرغی تلگرام صفحه 35

سنگ‌های تخم مرغی

عکس بالا سنگ‌های تخم مرغی در ساحل نیوزیلند است؛ این سنگ ها در دوره های پیشین در کف دریا بودند که به دلیل تغییرات زمین خود را به شکل مرموزی به ساحل رسانده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

طبیعت زیبا و دیدنی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

توله روباه تلگرام صفحه 35

توله یک‌ هفته ای روباه

عکس بالا توله یک‌ هفته ای روباه است. توله ها از بیست روزگی شروع به خوردن گوشت می‌کنند و تا ۴ ماهگی کنار والدینشان زندگی می‌کنند و در ۱۰ ماهگی توانایی تولید مثل پیدا می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شیر و دارچین تلگرام صفحه 35

خواص شیر را ۱۰برابر کنید

به گفته پزشکان ترکیب شیر و دارچین، ۱۰برابر بیشتر از خود شیرخاصیت دارد. کاهش کلسترول بد، پیشگیری ازحمله قلبی، تنفس راحت و تقویت استخوان ازخواص این ترکیب فوق العادست.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پروانه ای زیبا که بال هایش زیر نور می‌درخشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رعد و برق تلگرام صفحه 35

رگه‌های سرخ رعد و برق

این عکس توسط استفان هومل ، از رگه های سرخ رعد و برق در رصدخانه مک دونالد گرفته شده است. رگه‌های سرخ رعد و برق sprites نام‌دارد. ثبت Sprite بسیار نادر است زیرا به آسمان تاریک و عاری از آلودگی نوری احتیاج و فقط یک دهم‌ثانیه برای ثبتش فرصت دارید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شکلات تلخ تلگرام صفحه 35

خواص شکلات تلخ

بهبود عملکرد قلب و گردش خون
بهبود عملکرد نعوظ
پیشگیرى از دیابت
بهبود سوخت وسازبدن
افزایش میل جنسى
افزایش نشاط

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رقص زیبا و دست جمعی پرندگان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دیک دیک تلگرام صفحه 35

دیک دیک زیبا

تصویری که مشاهده می‌کنید شباهت زیادی با آهو دارد ولی این حیوان در واقع دیک دیک است. دیک دیک سرده ای از تیره ی گاوسانان است. این گونه در شرق و جنوب آفریقا زندگی می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جزیره ایتالیا تلگرام صفحه 35

جزیره ایزولا بلا (Isola Bella) در ایتالیا

اگه به دیدن ناشناخته ها و کشف جزیره های جذاب دنیا علاقه داشته باشید، جزیره ایزولا بلا یکی از بهترین مقاصد برای شماست، جزیره ای ۵۰ هکتاری در دریاچه Maggiore در شمال ایتالیا که کاخ زیبایی در اون وجود دارد و یک روستای کوچک ماهیگیری که باغ های فوق العاده ای دارد. این جزیره مثل یک گنج پنهان است که خیلی از توریست ها از وجود آن بی خبرند. وقتی به این جزیره می روید مجسمه ها، طبیعت حیرت انگیز باغ ها با گل های عجیب و استخر و کاخ باروک توجهتون رو به خودش جلب می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عجیب‌ترین پل جهان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماداگاسکار تلگرام صفحه 35

تانکرهای طبیعی آب

درختان عجیب بائوباب که بومی جزیره‌ ماداگاسکار هستند، به صورت معمول آب را در تنه‌ حجیم خود ذخیره می‌کنند تا برای زمان خشکسالی آب کافی در اختیار داشته باشند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آب هویج تلگرام صفحه 35

آب هویج بخورید

به گفته پزشکان یک لیوان آب هویج بیش از ۸ برابر نیاز روزانه‏ افراد به ویتامین A را تامین می کند. ویتامین A برای رشد اندام‏ها و استخوان‏ها لازم و برای حفظ قدرت بینایی نیز مهم است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

غذا دادن به حیوانات یک لذت توصیف ناپذیر

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پروانه پلنگی تلگرام صفحه 35

پروانه پلنگی

پروانه پلنگی بر روی بدن خود الگوی حلقه های سیاه رنگ مشخص دارد که این حشره را شبیه طرح پلنگ می کند و به شکارچیان می‌فهماند که با طعمه خوشمزه ای روبه رو نیستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پیام صبح بخیر تلگرام صفحه 35

می‌خواهید کسی را خوشحال کنید؟ برای او پیام صبح بخیر بفرستید!

روانشناسان معتقدند پیــــغام های صبح بخیر و شب بخیر بخشی از مغز که مسئول احساس شادی در انسان است را فعال می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

وضعیت شهرسازی تو حاشیه رودخانه، یانچین تو استان یونان چین

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیب خوردن تلگرام صفحه 35

سیب یک مسواک طبیعی

خوردن کرفس و سیب بخاطر بافت سلولزی شان مانند یک مسواک طبیعی به آرامی و بدون ضرر دندان ها را تمیز و سفید می کنند. این خوردنی ها اثر رنگدانه های مواد غذایی را از دندان‌ها پاک می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قورباغه مینیاتوری تلگرام صفحه 35

قورباغه مینیاتوری یا قورباغه سنگی

عکس بالا جدیدترین و عجیب ترین قورباغه کشف شده اخیر جهان است که به نام “Mossy Frog” شناخته می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نوع متفاوت، هیجان انگیز و خطرناک بازدید از حیوانات در باغ وحش

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

انگور 1 تلگرام صفحه 35

بعد از خوردن انگور آب ننوشید

تحقیقات نشان داده نوشیدن آب پس از استفاده از انگور مضر است و می تواند حالت تهوع و استفراغ را به همراه داشته باشد، اشخاصی که با خوردن انگور احساس تشنگی می کنند، می توانند مقدار کمی شربت سکنجبین بنوشند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قهوه دث ویش تلگرام صفحه 35

قوی‌ترین قهوه دنیا

قهوه دِث ویش قوی ترین قهوه دنیاست که در سال۲۰۱۲ در نیویورک پایه گذاری شد. این قهوه دارای۷۰۰ میلی گرم کافئین است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لرستان، جنگل های نای انگیز

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

درد دندان 1 تلگرام صفحه 35

درمان عفونت دندان

به گفته پزشکان طب سنتی مقدار زیادی نمک دریا را در چای بدون عطر غلیظ بریزید به اندازه ای که بسیار شور شود. سپس مقداری آویشن به آن اضافه کرده و مرتب قرقره کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تالس تلگرام صفحه 35

تالس یکی از تاثیر گذارترین ها

تالس را از تاثیرگذار ترین اشخاص تاریخ می دانند چون اگر قضیه او در مثلث ها نبود هیچ سدی امروزه در جهان ساخته نمی شد؛ ضمنا او می توانست فاصله لب ساحل تا کشتی در دریا را محاسبه کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رنگدانه‌های پوست ماهی مرکب

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لیمو عمانی تلگرام صفحه 35

لیمو عمانی در خورشت را نخورید

لیمو عمانی در خورشت بیشترین میزان چربی را جذب می کند. پزشکان توصیه می کنند در آخر پخت لیموعمانی را دور بیاندازید و نخورید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ترن هوایی تلگرام صفحه 35

هیجان ترن هوایی

علت ترس و شادی همزمان موقع استفاده از ترن هوایی آن است که حرکت آن باعث ترشح هورمونهای سروتونین، دوپامین و اکسی توسین در بدن می شود که هورمون های شادی و آمادگی در برابر خطر هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پرنده باهوش

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

باران تلگرام صفحه 35

کاهش استرس با بوی باران

تحقیقات نشان داده بوی باران می‌تواند درکاهش استرس افراد موثر باشد. بوی خوشایند باران تا میزان ۶۰% دربهبود اوضاع روحی انسان تاثیر گذار است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جنین تلگرام صفحه 35

چپ دست یا راست دست

پس از سه ماه در رحم مادر ، جنین تصمیم می گیرد که از کدام دست بیشترین استفاده را بکند. بنابراین دست رایجی که هرفرد تمام عمرش را با آن کار انجام می دهد درماه سوم جنینی تعیین می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

صعود حیرت انگیز بز کوهی بر دیواره سد با ۹۰درجه شیب تند و ارتفاع ۵۰متری

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قارچ 1 تلگرام صفحه 35

فواید شگفت‌انگیز قارچ:

ضدسرطان
تقویت ایمنی بدن
کاهش کلسترول
حاوی ویتامین ب و د
کاهش التهاب
کمک به بیماران سرطانی
مبارزه با پیری زودرس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…