دره نوردی و آب‌نوردی ؛ تجربه هیجان انگیز در تنگه بوچیر

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در میان منطقه‌ای گرم و کویری دره‌ای عمیق و اسرارآمیز در دل زمین وجود دارد که به آن تنگه بوچیر یا تنگه چله بوچیر می‌گویند.
1338118 دره نوردی و آب‌نوردی ؛ تجربه هیجان انگیز در تنگه بوچیر

جاذبه‌ای در قلب استان زیبای هرمزگان که لذت یک سفر هیجان‌انگیز، خنک و ماجراجویانه را در اختیارتان قرار می‌دهد. همراه‌ مجله دلتا باشید تا بدانیم تنگه بوچیر کجاست و چطور می‌توان به آنجا رسید، برای رفتن به بوچیر هرمزگان به چه وسایلی نیاز است ؟تنگه بوچیر

آشنایی با تنگه بوچیر هرمزگان

برای رسیدن به تنگه بوچیر یا چله بوچیر باید خود را به استان زیبای هرمزگان برسانید. جایی در میانه راه بوشهر و بندرعباس، در نزدیکی شهر پارسیان، روستایی به نام بوچیر وجود دارد که تنگه بوچیر در ارتفاعات کناری آن جای خوش کرده است. تنگه‌ای باریک و پرآب که در میان شکاف صخره‌ها قرار دارد و شما را از گرمای سوزان تابستان به سرما و خنکای زمستان می‌برد. تفاوت دمایی میان قسمت‌های بیرونی تنگه با درون آن به اندازه‌ای ست که حتی در فصل تابستان نیز در داخل این تنگه، قندیل‌های یخ به چشم می‌خورد؛ قندیل‌هایی که در کنار چشمه انتهایی تنگه، آب روان داخل دره بوچیر را تامین می‌کند. آشنایی با تنگه بوچیر هرمزگان

راهنمای بازدید

  • توجه داشته باشید بدون داشتن تجربه‌های قبلی در دره‌نوردی یا صخره‌نوردی و بدون داشتن مهارت شنا، امکان بازدید از این جاذبه را ندارید، چرا که می‌تواند خطر مرگ برای‌تان داشته باشد. 
  • سفر به تنگه بوچیر بدون راهنمای آشنا به منطقه، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و می تواند خطر مرگ برای‌تان داشته باشد.

برای دره‌نوردی در چله بوچیر و رسیدن به انتهای آن باید تقریبا یک کیلومتر مسافت طی کنید. البته باید بدانید که مسیری هموار در برابرتان قرار ندارد، بلکه برای رسیدن به انتهای تنگه باید بارها به آب بزنید و از میان صخره‌ها بالا و پایین بروید. به همین دلیل باید شنا بلد باشید و تجهیزات صخره‌نوردی را نیز با خود همراه ببرید. تنگه بوچیر از دو چله پایین و بالا تشکیل شده است که این دو چله پشت سر هم قرار گرفته‌اند. چله پایین مسیر طولانی‌تری برای پیمایش دارد و برای گذر از چله بالا باید فرودهای زیادی انجام بدهید.

چله پایین 

برای شروع دره‌نوردی تان باید خود را به دهانه شکاف تنگ بوچیر برسانید. برای گذر از چله پایین باید بیشتر مسیر را از آب عبور کنید. ۵۰ متر ابتدایی پیش روی‌تان عمق آب زیاد خواهد بود که برای گذر از آن یا باید شنا کنید یا با استفاده از قایق و تیوپ بادی خود را به سمت دیگر برسانید. چاله‌های بعدی نسبتا کم عمق‌تر می‌شود و تقریبا به کف دره می‌رسید. گاه در گوشه و کنار تنگه به لانه پرنده‌ها بر می‌خورید؛ اما دقت کنید که در طول مسیر به این پرنده‌ها و ماهی‌های درون حوضچه‌ها آسیبی نرسانید.

چله بالا 

پس از گذشتن از ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر از مسیر، آبشاری در مقابل‌تان قرار می‌گیرد که شما را به سمت چله بعدی راهنمایی می‌کند. بیشتر بخش دره‌نوردی در چله دوم، نیاز به صخره‌نوردی دارد. در قسمت‌هایی از این چله باید از دره خارج شوید و دوباره به آن بازگردید. در انتهای تنگه، گودالی به عمق ۳۵ متر قرار دارد که اگر از بالا به آن نگاه کنید متوجه می‌شوید که شکل آن شبیه به قلب است. اینجا کار شما به پایان می‌رسد و می‌توانید راه برگشت را در پیش بگیرید. راهنمای بازدید از تنگه بوچیر 

بازدید از تنگه بوچیر برای افراد غیرحرفه ای 

اگر دوست دارید از این دره دیدن کنید و ویژگی‌های لازم برای پیمایش آن را ندارید باز هم می‌توانید از زیبایی‌های تنگ بوچیر لذت ببرید. شما می‌توانید در شیب کوه و بالای دره مسافتی را به صورت پیاده بروید و از بالا درون تنگه را نگاه کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. بازدید از تنگه بوچیر برای افراد غیرحرفه ای پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر مرز حیرت‌انگیز جنگل و بیابان در ایران را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…