دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوتاه بودن سقف، مشکلی است که در برخی از منازل وجود دارد. این مشکل نسبتا بزرگی برای طراحی‌داخلی است.
بلند نشان دادن سقف

ترفندهای بلند نشان‌دادن سقف

سقف‌هایی که ارتفاعشان از کف در مقایسه با اندازه استاندارد کمتر است، فضای زندگی را خفه می‌کنند. خوشبختانه برای بلند نشان دادن سقف ، ترفندهای دکوراسیون مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این نوشتار از مجله دلتا، این عناصر را تک به تک بررسی کرده و ترفندهای کارا برای بلند نشان دادن سقف را بیان خواهیم کرد.

آینه قدی

یکی از ترفندها استفاده از آینه‌های قدی در دکوراسیون است. آینه‌ها همیشه در طراحی‌داخلی به صورت معجزه عمل می‌کنند. از قابلیت‌ آینه‌های قدی می‌توان به قدرت بلند نشان دادن سقف اشاره کرد. آینه قدی می‌تواند دیوار پشت خود را مرتفع نشان دهد. از این راه، کوتاه بودن سقف به چشم نمی‌آید.

آینه قدی

لوستر

نصب لوسترهای سنگین و کشیده در فضاهایی که سقف کوتاهی دارند، یک اشتباه بزرگ است. لوسترهایی که تزیینات زیادی دارند و از سقف فاصله می‌گیرند، سقف را به کف نزدیک‌تر می‌کنند. بهتر است به جای این لوسترها از انواع ساده و مینیمال استفاده کنید.

لوستر مینیمال

لوازم بلند

از دیگر ترفندهای دکوراتیو به کار بردن لوازم دکوری بلند است. لوازم دکوری کشیده و بلند باعث ایجاد تصور قرار گرفتن در فضایی با دیوارهای مرتفع می‌شوند. گلدان‌های بلند، آباژورهای پایه بلند، مجسمه‌ها و المان‌های کشیده و تابلوهایی که ارتفاع زیادی دارند از این لوازم دکوری به شمار می‌روند.

تابلو

یکی از روش‌های ساده برای بلند نشان دادن سقف ، نصب تابلوها در ارتفاع زیادتر نسبت به حالت عادی است. به طور کلی، هر تابلو یا وسیله دکوری دیگری که روی سطح دیوار قرار می‌گیرد، اگر از کف فضا فاصله گرفته و به سقف نزدیک‌تر شود، این حس را ایجاد می‌کند که فضا دارای سقف بلندتر و دیوارهای کشیده‌تری است.

نصب تابلو

رنگ سقف

رنگ‌ها همیشه جزو تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آیند. از رنگ می‌توان به عنوان یک راه حل برای بلند نشان دادن سقف استفاده کرد. اگر از یک رنگ روشن برای رنگ‌آمیزی سقف استفاده کنید، می‌توانید آن را بلندتر جلوه دهید.

رنگ سقف

رنگ کف

انتخاب رنگ مناسب برای کف کمک زیادی در این راستا می‌کند. قانون انتخاب رنگ در رابطه با کف فضا این گونه می‌گوید که اگر در کنار انتخاب یک رنگ روشن برای سقف از یک رنگ تیره برای کف استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

کفپوش

شلف‌ها

به هر میزان که شلف‌ها را از کف دورتر کنید و به سقف نزدیک‌تر کنید، ارتفاع سقف از کف را بیش‌تر نشان می‌دهید. حتی پیشنهاد می‌شود شلف‌ها و کابینت‌های آشپزخانه را تا زیر سقف امتداد دهید. با این کار باعث می‌شوید دیوارها کشیده‌تر شوند و سقف فضا بلندتر جلوه کند.

نصب پرده

یکی از تکنیک‌های موثر در طراحی داخلی، نصب میل پرده در ارتفاع است. محل مناسب برای نصب میل پرده در فضایی که سقف کوتاهی دارد، نزدیک سقف است. هر چقدر میل پرده را به سقف نزدیک‌تر کنید، پرده‌ها بلندتر به نظر می‌رسند و این به بلند نشان دادن سقف کمک می‎کند. بهتر است پرده‌ها را نیز بلند در نظر بگیرید، زیرا هر چه پرده‌ها به زمین نزدیک‌تر شوند، دیوارها کشیده‌تر می‌شوند.

نصب پرده به سقف

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “خانه خود را دلبازتر کنید” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…