نکات استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک وسیله تزیینی کوچک می‌تواند طراحی داخلی یک مکان را به طور کامل تحت تاثیرات مثبت یا منفی قرار دهد.
وسایل تزیینی

وسایل تزیینی در دکوراسیون داخلی

مشاهده این که چگونه وسایل تزیینی کوچک می‌توانند تاثیرات بزرگ و قابل توجهی در طراحی داخلی فضای اتاق ایجاد کنند، همیشه باعث تعجب می‌شود. اما اگر به برخی نکات کلیدی در این مورد توجه نشود، یک اکسسوار کوچک می‌تواند طراحی داخلی یک مکان را به طور کامل تحت تاثیرات منفی قرار دهد. در این نوشتار از مجله دلتا به نکات استفاده از اکسسوارهای متنوع خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در طراحی محیط اطراف خود تغییرات قابل توجهی ایجاد کنید.

  • اشیا با کیفیت را انتخاب کنید

محصولاتی که به صورت عمده تولید می‌شوند ارزان قیمت بوده و به راحتی در تمام فروشگاه‌های لوازم‌خانگی پیدا می‌شوند. اما قبل از خرید این محصولات اطمینان پیدا کنید که آیا واقعا می‌خواهید خانه خود را با این نوع اشیا پر کنید؟! زمانی که صحبت از اکسسوارهای تزیینی می‌شود، یک وسیله با کیفیت و خاص نتیجه بسیار قابل توجه و تاثیرگذارتری از یک شی تزیینی که فراتر از قیمت خود ارزشی ندارد، خواهد داشت.

اکسسوری در دکوراسیون

  • اکسسوارهایی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید

گاهی اوقات در برخی از خانه‌ها تزیینات عجیبی مانند قرار دادن یک تابلوی بزرگ روی یک دیوار کوچک را مشاهده می‌کنیم. توجه به ابعاد و تناسبات، در ایجاد یک خانه راحت تاثیرگذار بوده و جلوه زیباتری به محیط زندگی خواهد بخشید.

تابلو در دکوراسیون

  • بافت‌ها و رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید.

رنگ‌های خنثی برای مبلمان بزرگ انتخاب مناسبی به شمار می‌روند، اما اگر نمی‌خواهید فضایی تک رنگ و خسته‌کننده در خانه ایجاد کنید، کمی رنگ به این طراحی اضافه کنید. انتخاب اکسسوارهای رنگی با بافت‌های متنوع روشی کاربردی و تاثیرگذار در ایجاد رنگ در دکوراسیون‌داخلی به شمار می‌رود. هم چنین می‌توانید از اکسسوارها برای ایجاد کنتراست در طراحی خانه استفاده کنید.

وسایل دکوری

  • اکسسوارها را به صورت لایه‌ای به کار ببرید!

ابتدا وسایل تزیینی بزرگ را در تعداد کم به کار برده و سپس وسایل تزیینی متوسط و کوچک‌تر به کار برده شده و سعی شود تا تعادل موجود در فضا حفظ شود. گاهی قرار دادن چندین وسیله تزیینی کوچک در یک نقطه می‌تواند حس یک وسیله بزرگ را القا کند، اما فراموش نکنید که کمی فضای خالی برای تنفس در نظر بگیرید. نیازی نیست که تمام گوشه و کنارهای یک اتاق با اشیا پر شود.

وسایل تزیینی در دکوراسیون

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”میز جلو مبل و نکاتی برای تزیین آن” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…