تلگرام صفحه ۳۶

۰
0
زمان مطالعه: 28 دقیقه

جزیره فوتبال تلگرام صفحه 36

جزیره فوتبال

تصویری که می‌بینید عکسی هوایی از جزیره فوتبال در نروژ است. این ورزشگاه زیبا و بزرگ برای روستایی ۵۰۰ نفره در نروژ ساخته شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گنجشکان تلگرام صفحه 36

تغییر زندگی گنجشک‌ها در دوران قرطینه

محققان با بررسی ترافیک شهر سان‌فرانسیسکو بعد از اعمال شرایط قرنطینه متوجه شدند حجم ترافیک فعلی در سال ۲۰۲۰ برابر حجم ترافیک در سال ۱۹۵۴ است. از طرفی با بررسی صدای گنجشک‌ها متوجه شدند آن‌ها نحوه‌ آواز خواندن خود را با کاهش آلودگی صوتی حاصل از کاهش ترافیک تغییر داده‌اند. گنجشک‌های نر حالا آرام‌تر آواز می‌خوانند و نت‌های ظریف‌تری را اجرا می‌کنند. این تغییر آواز جاذبه جنسی آن‌ها را برای جنس ماده افزایش داده و همین اتفاق باعث افزایش جمعیت گنجشک‌های سانفرانسیسکو شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فصل مونسون که از اواخر بهار شروع می‌شود و تا اواسط تابستون ادامه دارد وقت لذت بردن از آبفشان‌ها و موج‌فشان‌های سواحل مکران در سیستان و بلوچستان است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شاهین تلگرام صفحه 36

شاهین؛ شکارچی ماهر

شاهین بهترین جای ممکن در طعمه را انتخاب می‌کند تا از طرف شکار صدمه نبیند و در امان بماند. در این عکس واضح است که شاهین گردن را انتخاب کرده که مبادا اردک با نوک‌هایش به چشم شاهین صدمه برساند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چای با گل سرخ تلگرام صفحه 36

در چایتان چند گلبرگ گل محمدی بریزید

به گفته پزشکان چــای گل محمدی باعث شادابی و کاهش چین و چروک‌های پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی کبد و کیسه صفرا و تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

حلزون هم مانند اختاپوس می‌تواند در مقابل خطر از انتشار ابرهای جوهری استفاده کند. جلبک‌هائی که می‌خورند باعث به‌وجود آمدن رنگدانه‌هایی به رنگ قرمز می‌شود که حلزون برای دفاع از خودش پخش می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آغوش مرگ1 تلگرام صفحه 36

به این پدیده آغوش مرگ می‌گویند

وقتی زنبورها متوجه کم کاری ملکه به دلیل پیری یا مریضی می‌شوند تصمیم میگیرند که او را از بین ببرند. درنتیجه دور ملکه جمع شده و او را در آغوش میگیرند تا ملکه در وسط این ازدحام از دمای بالا بمیرد‌ . این پدیده را آغوش مرگ می‌نامند و در حقیقت ملکه در آن پخته می‌شود

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کاری3 تلگرام صفحه 36

ادویه کاری باعث مرگ سلولهای سرطانی می‌شود

به گفته کارشناسان تغذیه، خوردن ادویه کاری میتواند به کشتن انواع خاصی از سلولهای سرطانی بدون نیاز به شیمی درمانی کمک کند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خلیج آلاسکا

فیلم بالا محلی است در خلیج آلاسکا که دو اقیانوس به یکدیگر می‌رسند اما مخلوط نمی‌شوند و علت آن تفاوت چگالی آب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جفت شیر1 تلگرام صفحه 36

کشف توله شیرهای یخ زده

زیست شناسان به تازگی یک جفت توله شیر در یخبندان سیبری پیدا کردند که متعلق به ۴۴ هزار سال پیش هستند و جسدشون داخل یخ کاملا سالم باقی مونده،برای درک بهتر ۴۴ هزار سال، باید بدونیم که آریایی‌ها حدود ۳ هزار سال پیش به فلات ایران کوچ کردند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شیر خوردن1 تلگرام صفحه 36

نوشیدن ۱ لیوان شیر در روز، حافظه را تقویت می‌کند

به گفته پزشکان نوشیدن حداقل یک لیوان شیر در روز ذهن و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد و می‌تواند از زوال نورولوژیکی(اختلالات مغزی) پیشگیری کرده یا فرایند آن را آهسته‌تر کند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

حدود دو هفته قبل سیاره مریخ از پشت ماه عبور کرد و تری لگالت Thierry Legault عکاس معروف، این ویدیوی زیبا را از آسمان شهر لیسبون پرتغال ثبت کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مار101 4 تلگرام صفحه 36

مار سربریده

جالب است بدانید مارها می توانند تا نیم ساعت پس از قطع شدن سرش،نیش بزند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آب هویج1 تلگرام صفحه 36

خواص آب هویج

مصرف آب هویج در صبح به صورت ناشتا مواد سمی را از خون شما خارج می‌کند. آب هویج برای کسانی که به بیماری آسم مبتلا هستند و یا گرفتگی صدا دارند بسیار مفید است

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دریاچه کومو

دریاچه‌ای در لمباردی در شمال ایتالیا و در ۲۵ کیلومتری میلان است که از تجمع آب کوهستان‌ها، رودخانهٔ آدا و سایر رودها به وجود آمده‌است. دریاچهٔ کومو حدوداً ۴۷ کیلومتر طول و تا ۴ کیلومتر عرض دارد و مساحت آن ۱۴۶ کیلومتر مربع و حداکثر عمقش ۴۱۴ متر است. این دریاچه یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود و در آن فعالیت‌های تفریحی از جمله ماهی‌گیری انجام می‌شود

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پاندای سرخ4 تلگرام صفحه 36

پاندای سرخ

پاندای سرخ مانند خویشاوند دیگر خود خرس پاندا متخصص خوردن گیاه بامبو است ولی با این حال همه چیز خوار است و می تواند تخم مرغ، پرندگان، حشرات و پستانداران کوچک را بخورد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

توت ها تلگرام صفحه 36

توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان

به گفته محققان خانواده توت ها جزو میوه هایی با بیشترین مقدار آنتی اکسیدان هستند و به دلیل وجود همین آنتی اکسیدانها در بسیاری از بیماری ها از جمله سندروم تخمدان پلی کیستیک موثر هستند. با گنجاندن انواعی از توتها به برنامه غذایی خود با سندروم تخمدان پلی کیستیک مبارزه نمایید و بر این نوع بیماری غلبه کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زحل1 24 تلگرام صفحه 36

سیاره زحل دومین غول منظومه شمسى، سرشار از الماس است

سیاره زحل دومین غول منظومه شمسى، سرشار از الماس است،چگالی این سیاره حدود یک‌هشتم زمین و کمتر از آب است وبا اینکه بسیار با عظمت است اما اگر در اقیانوس آرام جا مى شد بر سطح آن شناور میماند و در آن فرو نمی‌رفت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فسیل ۴۰۰ میلیون ساله ی یک جانور به نام تریلوبیت،این فسیل اخیرا در بولیوی کشف شده،نسل این موجود دریایی، میلیون ها سال است که منقرض شده است

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فوت کردن1 تلگرام صفحه 36

فوت کردن غذا و نوشیدنی ممنوع

طبق تحقیقات پزشکی، هوای دهان از ۲ اکسیژن و ۱ هیدروژن مرکب تشکیل شده که هنگام بازدم اکسیژن تبدیل به دی‌اکسید کربن می‌شود.هنگام فوت کردن به غذا دی‌اکسید کربن با غذا مخلوط شده و موجب تولید ماده مضر برای بدن می‌شود و همچنین با خون ترکیب می‌شود و عامل بیماری‌های پوکی استخوان، ضعف عضلانی، کمبود حافظه و سنگ کلیه می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بوستان1 24 تلگرام صفحه 36

باغ نارنجستان قوام

تصویر زیبای بالا عکسی از باغ نارنجستان قوام یکی از زیباترین باغ های ایرانی مربوط به دوره قاجار است که در شهر شیراز قرار دارد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شکل مردمک چشم گربه، بسته به نور محیط از خطی عمودی به کاملا گرد تغییر پیدا می‌کند. به طور کلی، مردمک چشم گربه می‌تواند تا ۱۳۵ برابر بزرگ‌تر شود و مانند یک عینک دید در شب عمل کند. برای مقایسه بهتر، جالب است بدانید که مردمک چشم انسان تنها می‌تواند تا ۱۵ برابر بزرگ‌تر شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

انجیر4 17 تلگرام صفحه 36

پاکسازی روده‌ها با خوردن انجیر

به گفته پزشکان انجیر رطوبت بدن را از بین می‌برد، استخوان‌ها را محکم کرده و بهترین میوه برای رفع یبوست و پاکسازی روده نیز می‌باشد. بهترین زمان مصرف انجیر بعد از گذشت نیم ساعت از صبحانه می‌باشد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄گیاه خودکشی تلگرام صفحه 36

گیاه خودکشی

گیاه خودکشی نام گیاهی در استرالیاست که زخم خوردن از تیغ این گیاه به قدری دردناک و برای سال‌ها ماندگار است که فرد را به فکر خودکشی برای رهایی از این درد می‌اندازد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

باران ماهی تلگرام صفحه 36

پدیده باران ماهی

پدیده ای به نام باران ماهی که همه ساله در شهر یورو در هندوراس رخ می‌دهد که در آن صدها ماهی همانند باران به زمین می‌ریزد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دشت گل در ژاپن

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فیل ها تلگرام صفحه 36

درمان کودکان مبتلا به اوتیسم با فیل‌ها

پزشکان در تایلند از فیل‌ها برای بهبود کودکان مبتلا به اوتیسم و نیز کودکان نابینا کمک گرفته‌اند تا این کودکان، که از ارتباطات اجتماعی گریزان هستند، وارد تعاملات اجتماعی شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

وزن مغز زنان و مردان تلگرام صفحه 36

مغز زنان از لحاظ بیولوژیکی جوان‌تر از مردان همسن آن‌هاست

محققان اسکن‌های مغزی بیش از ۲۰۰ بزرگسال را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که مغز زنان به طور میانگین ۳ سال جوان‌تر از مغز مردان همسنشان است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مار بوآ به دنیا نیامده درون کیسه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آرام ترین شهر دنیا تلگرام صفحه 36

آرام‌ترین شهر جهان

در رده بندی آرام‌ترین شهرها معیارهایی مثل آلودگی هوا، قدرت خرید، فضای سبز و برابری جنسیتی در نظر گرفته می‌شود، از میان ۱۵۰شهر دنیا اشتوتگارت آلمان در صدر جدول قرار گرفت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ید تلگرام صفحه 36

کمبود ید باعث کاهش ضریب هوشی می‌شود

به گفته پزشکان کمبود ید سبب کاهش ضریب هوشی (آی کیو) می‌شود، کودکان بدغذا برای جبران این کمبود باید روزانه قرص مکمل حاوی ید مصرف کنند. همچنین کودکانی که در سن رشد هستند، چنانچه به اندازه کافی غذا مصرف کنند و به اصطلاح بدغذا نباشند، میزان ید دریافتی آن‌ها از نمک یددار غذاها کافی است، به شرط این که در پخت غذا از نمک یددار تصفیه شده معتبر استفاده شده باشد. ید ضریب هوشی را افزایش نمی‌دهد بلکه از کاهش ضریب هوشی که ممکن است در اثر کمبود ید اتفاق بیفتد، جلوگیری می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شکل‌گیری کریستال یخ در حباب

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تنگه 1 تلگرام صفحه 36

تنگه تنگوان خوزستان

از شگفت انگیزترین دیدنی‌های ایران، تنگه تنگوان دزفول است. مکانی دیدنی با مسیری طولانی، هرچه جلوتر بروید دیوارها بلندتر می‌شوند بیش از ۲۰۰ متر و محل عبوری بسیار بسیار تنگ.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لوبیا سبز تلگرام صفحه 36

لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید

به گفته پزشکان لوبیا سبز پخته شما را لاغر می‌کند و از ریزش مو و چروک شدن پوست در هنگام لاغری می‌کاهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

حدود دو هفته قبل سیاره مریخ از پشت ماه عبور کرد و Thierry Legault عکاس معروف، این ویدیوی زیبا را از آسمان شهر لیسبون پرتغال ثبت کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

غار ساحلی پرتغال تلگرام صفحه 36

غار ساحلی زیبا

عکس بالا منظره‌ای زیبا از غار ساحلی در منطقه الگاروه است که در جنوب پرتغال واقع شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نارنگی تلگرام صفحه 36

نارنگی؛ میوه‌ پرطرفدار پاییزی

نارنگی میوه بسیار خوشمزه پاییزی است که فواید و خواص بی‌نظیری دارد، از خواص نارنگی می‌توان به درمان انواع بیماری‌ها و موارد زیر اشاره کرد:

_تامین آب بدن
_مرهمی برای زخم‌‌ها
_شفاف‌کننده رنگ پوست
_مانع تجمع چربی‌ها در کبد
_مقابله با افزایش کلسترول خون
_کم کالری و کمک به رفع گرسنگی
_بمب ویتامین C و سرشار از مواد معدنی
_تقویت ایمنی در برابر بیماری‌های فصل سرما
_کاهش خطر پیشرفت سرطان کبد در بیماران مبتلا به هپاتیت

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جاده دوچرخه‌رو در وسط دریاچه‌ای در بلژیک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نهنگ گوژپشت تلگرام صفحه 36

نهنگ گوژپشت

نهنگ‌های گوژپشت بالغ حدود ۱۲ تا ۱۶ متر طول و وزنی حدود ۳۶۰۰۰ کیلوگرم دارند و در سراسر آب‌های اقیانوسی جهان یافت می‌شوند، این نهنگ‌ها هر ساله ۲۵ هزار کیلومتر مهاجرت می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

طبیعت تلگرام صفحه 36

با طبیعت خوابتان را تنظیم کنید

محققان توصیه می‌کنند کسانی که مشکل بی‌خوابی دارند یک هفته در طبیعت چادر زده و بدون هیچ وسیله الکترونیکی زندگی کنند، این کار باعث می‌شود ساعت بدن مجددا تنظیم شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رابطه سودمند و عجیب دو پستاندار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماست تلگرام صفحه 36

برای درمان افسردگی، صبحانه ماست بخورید

محققان دانشگاه ویرجینیا معتقدند پروبیوتیک‌های موجود در ماست یک جایگزین مؤثر برای داروهای ضد افسردگی هستند و به علاوه از آلرژی فصلی هم جلوگیری می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پنیر نخل تلگرام صفحه 36

درخت نخل، پنیر هم دارد

پنیر نخل یا به گویش محلی کورگ (غاپ) سوغات عجیبی است که از دل نخل بیرون می‌آید. نخل داران، نخل‌هایی که زمان ثمره‌ آن‌ها به پایان رسیده را قطع می‌کنند و در قسمت انتهایی نخل بین ۳ تا ۱۰ کیلو پنیر وجود دارد که سرشار از قند، ویتامین، کالری و آهن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زوزه گرگ‌ها گروه را به هم متصل می‌کند و می تواند صدای هشدار، خوشحالی و غم نیز باشند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شامپانزه تلگرام صفحه 36

شامپانزه عصبانی

این شامپانزه در باغ وحش سوئد تمام اشیاء محکم را جمع آوری می‌کند و نگه می‌دارد تا آن‌ها را به سمت بازدید کنندگان پرتاب کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زنجبیل تلگرام صفحه 36

رفع کبد چرب با زنجبیل

به توصیه متخصصان طب سنتی برای رفع کبد چرب یک تکه زنجبیل رادرون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده‌های غذایی میل کنید. نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز مانع ابتلا به کبدچرب می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خارج کردن پلاستیک از معده پرنده با وارد کردن نی در دهان پرنده

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جزیره جیمز باند تایلند 696x522 1 تلگرام صفحه 36

جزیره جیمز باند تایلند
جزیره جیمز باند در پوکت، الماس درخشان منطقه فانگ‌نگا‌بی است و برای اولین بار در یکی از سری فیلم‌های جیمز باند، توجه گردشگران را به سوی خود جلب کرد؛ پس از آن اینگونه نام گرفت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لوبیا سفید تلگرام صفحه 36

برای کاهش قند خون لوبیا سفید بخورید

پزشکان توصیه می‌کنند لوبیا سفید به علت سرشار بودن از فسفر باعث تقویت حافظه شده و به دلیل آهن فراوان از کم خونی جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص مهم لوبیا سفید این است که موجب کاهش قند خون می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تخم گذاری زیبای حلزون روی شاخه گیاه که شباهت زیادی به یک گل زیبا پیدا کرده.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دو موش تلگرام صفحه 36

دو موش در حال دعوا بر سر غذا

برنده مسابقه عکاسی حیات وحش امسال عکسی از دو موش در حال دعوا بر سر غذا در متروی لندن بوده است. خود عکاس گفته است: “من پنج شب کف مترو دراز کشیدم تا توانستم این لحظه را شکار کنم.”

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کیوی تلگرام صفحه 36

کیوی میوه‌ای با خواص عجیب

تحقیقات نشان داده ویتامین Cکیوی ۲ برابر پرتقال است و فیبر پوست کیوی ۲برابر خود میوه آن است. دانه‌های کیوی هوش افزاست و هم اندازه ماهی امگا۳ دارد. همچنین کیوی ضدسرماخوردگی است و پوستش ضدیبوست است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

 

‏امدادگران این گربه را در خیابان های سیبری در حالی‌که پنجه‌هایش کاملا یخ زده بود، پیدا کردند و به نزدیک‌ترین دامپزشک بردند، ظرف ۲۴ ساعت، ۴ پنجه سه بعدی تیتانیومی پرینت گرفته شد و با استفاده از روشی شبیه به ایمپلنت در انسان‌ها، بجای پنجه‌های قطع کرده، به بدن گربه وصل‌شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ته سیگار تلگرام صفحه 36

ته سیگار بیشترین زباله جهان

ته سیگار رتبه یک پس مانده درجهان را دارد،سالانه ۴.۵ تریلیون عدد ته سیگار روی زمین انداخته می‌شود که هرکدام به مدت ۵ تا ۴۰۰ سال برای تجزیه نیاز دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیب قرمز 1 تلگرام صفحه 36

سیب قرمز بخورید تا پوستی جوان داشته باشید

پزشکان توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید پوست جوانی داشته باشید سیب قرمز بخورید چون سیب قرمز سرشار از کلاژن هست که قابلیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

میانگین دمای هوا در سه قرن اخیر یک درجه افزایش یافته است. تا سال ۲۰۵۰ احتمالا نیم درجه دیگر هم افزایش می‌یابد. این تغییرات ظاهرا کوچک هستند، اما باعث مشکلات واقعا بزرگ و جدی برای بشر خواهند شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چای سبز 1 تلگرام صفحه 36

مصرف منظم چای سبز، عمر را طولانی می کند

محققان علوم پزشکی دریافته‌اند مصرف منظم چای سبز، خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی یا مرگ را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. کسانی که بیش از سه بار در هفته چای می‌نوشند در مقایسه با آنانی که چای نمی‌نوشند یا به طور نامنظم چای می‌نوشند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خرس قطبی 1 تلگرام صفحه 36

خرس قطبی، بزرگترین جانور گوشتخوار خشکی

این حیوان بزرگترین جانور گوشتخوار خشکی و بزرگترین عضو خانواده خرس‌هاست و با سرمای اقیانوس منجمد شمالی به خوبی سازگار شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

حسن کاوال شخصی که در ویدیو می‌بینید تصمیم گرفت رویای دور خود را عملی کند پس تخت‌خوابی درست کرد و‌ با پاراگلایدر بر فراز شهر توریستی آلانیا پرواز کرد تا آنچه فقط در خواب می‌دید را در بیداری تجربه کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عروس دریایی جاودانه تلگرام صفحه 36

موجودی که هرگز نمی‌میرد

یکی از موجودات جاودانه‌ هستى عروس دریایی‌ای است که نام آن تیولاست و معکوس عمر می‌کند، اگر به آن حمله شود دوباره به اولین مرحله‌ زندگی بر‌می‌گردد، حتى بعد از بلوغ جوان‌تر می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بازار شناور4 تلگرام صفحه 36

بازار شناور اندونزی
روستای بانجارماسین (Banjarmasin) در کشور اندونزی محل یکی از جالب‌ترین بازارهای شناور است . برای دیدن این بازار و بهترین استفاده از زمان در روز حتما باید صبح زود به این بازار بروید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران، برکه‌ای با جزیره متحرک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شیر و بادام تلگرام صفحه 36

برای پاکسازی رگ‌ها، صبح‌ها بادام بخورید

به توصیه پزشکان خوردن ۲ عدد بادام بدون نمک، در صبح باعث پاکسازی رگ‌ها می‌شود. همچنین در جوانی مصرف شیر همراه با بادام، دردهای مفصلی را در پیری کاهش می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لاکپشت1 تلگرام صفحه 36

جشن تولدی برای یک لاک‌پشت

باغ‌وحش پرت در استرالیا برای یک لاک‌پشت از نوع گالاپاگوس که روز ۱۸ سپتامبر ۵۴ ساله شد جشن تولد گرفت. کیک ویژه این جشن پر از غذاهای مورد علاقه این لاک‌پشت بود که با لذت تمام آن را خورد. بالاترین سن برای این گونه لاک‌پشت تاکنون ۱۷۵ سال ثبت شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ایده فوق العاده جالب برای ترافیک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جزیره کریسمس تلگرام صفحه 36

استرالیا جزیره کریسمس
مردم سراسر جهان هر سال برای تماشای مهاجرت خرچنگ‌های سرخ به جزیره کریسمس می‌آیند . گونه‌ای خرچنگ زمینی بومی این جزیره که هرسال در فصل تولید مثل مهاجرت تماشایی و بی‌نظیری به ساحل دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آب انار تلگرام صفحه 36

با نوشیدن آب انار روند بیماری‌ها را کند کنید

به گفته پزشکان یک لیوان آب انار حدود ۴۰ درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند، آب انار از ایجاد آلزایمر پیشگیری و نیز روند بیماری را کند می‌کند .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گردباد آتشین در آتش‌سوزی اخیر کالیفرنیا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موش تلگرام صفحه 36

کاربردهای دم موش‌

جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده موش‌ها از دم خود برای حفظ تعادل و تنظیم دمای بدن خود استفاده می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نمک زیاد تلگرام صفحه 36

مصرف زیادی نمک برای بدن سم است
تحقیقات نشان داده نمک زیاد، کلسیم را از استخوان‌ها جدا می کند و باعث دفع آن از ادرار می‌شود. به همین دلیل باعث نازک شدن و پوکی استخوان می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

حمله غافلگیرانه پلنگ به سگ خوابیده

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زندگی بر روی زهره تلگرام صفحه 36

ناسا دنبال فرستادن انسان به سیاره زهره است

به گفته‌ ناسا انسان‌های ساکن زهره بر روی کشتی‌های شناور در هوا زندگی خواهند کرد؛ چرا که در کمال تعجب ارتفاع بین ۵٠ تا ۶٠ کیلومتری از سطح ونوس، در کل منظومه شمسی نزدیک‌ترین و بهترین شرایط را نسبت به جو زمین دارد و همه چیز آن برای زنده ماندن انسان بسیار مناسب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بهارنارنج1 24 تلگرام صفحه 36

با عرق بهار نارنج تپش قلب را از بین ببرید

به گفته پزشکان استفاده از آب نارنج و عرق بهار نارنج تپش قلب و دلشوره را از بین می‌برد. خوردن آب نارنج سکسکه را نیز قطع می‌کند. نارنج ضدسرفه و اشتها آور می‌باشد، و غرغره آب آن گلودرد را قطع می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موج‌های غول‌پیکر سالانه شهر سنت‌مالو فرانسه در فصل جزر و مد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ببر افسرده تلگرام صفحه 36

درمان ببر افسرده در تایلند

یک ببر در باغ وحشی در تایلند به دلیل از دست دادن تمام توله‌هایش افسرده شده و غذا نمی‌خورد. مسئولین باغ وحش که مطمئن بودند با ادامه این وضعیت، ببر تلف می‌شود، چند بچه خوک را به شکل ببر تزئین می‌کنند و به داخل قفس می‌فرستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گوجه پخته شده تلگرام صفحه 36

گوجه پخته شده در غذاها را حتما بخورید

به گفته پزشکان لیکوپن گوجه پخته ۲ برابر خام آن است و برای همین گوجه پخته سرطان و تومور را از بین می‌برد. همچنین با جلوگیری از مرگ سلول‌های مغزی توجه و تمرکز شما بیشتر شده و ذهنتان متمرکز‌تر می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قایق‌های گردشگری هند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پیرترین انسان روی زمین تلگرام صفحه 36

پیرترین انسان روی زمین

کانه تاناکا به عنوان پیرترین انسان در ژاپن معرفی شد. این زن در حال حاضر ۱۱۷سال و ۲۶۱ روز از عمرش می‌گذرد و رکورد نابی تاجیما را شکسته است. او به قدری سالم و قوی مانده که اکنون ریاضی تمرین می‌کند و بازی‌های فکری انجام می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیب زمینی1 تلگرام صفحه 36

سیب زمینی سمی نخورید

تحقیقات نشان داده بافت سبز رنگ زیر ‌پوست سیب ‌زمینی مهم‌ترین محل تجمع سولانین بوده و لذا باید قبل از مصرف سیب‌زمینی پوست آن به ضخامت دو تا سه میلی‌ متر برداشته شود؛ حتی پوست‌ گیری سیب‌زمینی موجب استرس گیاه و تولید سولانین در بافت گوشتی می‌شود. آب ‌پز کردن تاثیری روی سم ندارد، اما سرخ کردن سیب‌زمینی میزان سم را کاهش می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تماشای یک آتشفشان فعال

کوه آتشفشانی فونگو در گواتمالا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بامیه تلگرام صفحه 36

بامیه دشمن طبیعی دیابت

به گفته محققان مصرف بامیه موجب بهبود آسیب‌های بافتی پانکراس و کبد در افراد دیابتی می‌شود و با تعادل درحساسیت انسولینی، بهترین مکمل طبیعی برای بیماران دیابتی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گورستان 1 تلگرام صفحه 36

گورستان‌های رنگی

به اعتقاد مردم گواتمالا زندگی پس از مرگ یک جشن بزرگ است، به همین علت گورستان‌هایشان را با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی و مزین می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تجزیه کپسول درون معده

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قورباغه شیشه ای تلگرام صفحه 36

قورباغه شیشه‌ای

نوعی قورباغه وجود دارد که به آن قورباغه شیشه‌ای می‌گویند، بدن این قورباغه طوری آفریده شده که کل اعضا و جوارح آن حتی قلب قابل مشاهده است. این خاصیت توانایی استتار برای در امان ماندن از گزند حیوانات را به این قورباغه داده است. اندازه این نوع از قورباغه‌ها بین ۱.۴ تا ۳ سانتی‌متر و در جنگل‌های استوایی آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گلابی 1 تلگرام صفحه 36

با مصرف گلابی از فشار خون بالا جلوگیری کنید

به گفته پزشکان، گلابى فشار خون را کاهش داده و از سکته مغزى پیشگیرى می‌کند. آب این میوه، به خاطر وجود قند فراوان در خود انرژى از دست رفته را خیلى سریع به بدن باز می‌گرداند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کایوت (گرگ صحرایی آمریکای شمالی) به راکون یاد می‌دهد که از زیرگذر جاده عبور کند. زیرگذرها به حیوانات کمک می‌کنند حداقل در جاده‌ها کشته نشوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جاده 1 تلگرام صفحه 36

عجیب‌ترین جاده دنیا

عکس بالا جاده ای عجیب در هلند است که در قسمتی از آن ماشین‌ها از تونل زیر سطح آب می‌گذرند همین ویژگی این جاده را در جهان بی‌نظیر کرده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماست و موز تلگرام صفحه 36

خوابی آرام بامخلوط ماست و موز

تحقیقات نشان داده ترکیب موز و ماست کم چرب باعث افزایش سطح سروتونین در خون و ایجاد خواب راحت می شود. کمبود کلسیم، منیزیم و پتاسیم بدن را جبران کرده و بیخوابی را رفع می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

طبیعت رویایی شهر گده‌بی در غرب جمهوری آذربایجان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مویز تلگرام صفحه 36

یک شربت مناسب برای بهبود افسردگی، شربت مویز

به گفته متخصصان طب سنتی ۲۵۰ گرم «مویز سیاه» را ۲۴ ساعت در آب گرم بگذارید. سپس مویز و آب را مخلوط کرده و آب آن را که غلیظ است روزی سه مرتبه به میزان یک قاشق غذاخوری به صورت شربت استفاده کنید. مویزها نباید در آب جوش ریخته شوند یا با آب بجوشند. این شربت برای افسردگی بسـیار خوب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

طولانی ترین پل جهان تلگرام صفحه 36

طولانی‌ترین پل آبی جهان
عکس بالا طولانی‌ترین پل آبی جهان است که از زیر و روی آب، دو جزیره ماکائو و هنگ‌کنگ رو به چین وصل می‌کند و به تازگی افتتاح شده است. این پل ۵۵ کیلومتر طول دارد و با فلزات به‌کار گرفته‌ شده در آن می‌شود حداقل ۶۰ برج ایفل ساخت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تصویر دور تند از کهکشان راه شیری در آسمان آرکانزاس آمریکا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آفتاب پرست 2 تلگرام صفحه 36

دید پانورامیک آفتاب پرست

آفتاب پرست ها دید دو طرفه دارند، یعنی هر چشم بطور جداگانه تصویر دریافتی را ادراک می‌کند و در واقع دید پانورامیک دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زردچوبه تلگرام صفحه 36

زردچوبه دردهای آرتروز را کاهش می‌دهد

محققان دانشگاه تاسمانی استرالیا روی ۷۰ بیمار تحقیق کرده و به این نتیجه رسیدند که زردچوبه ، درد مفاصل زانو را کاهش می‌دهد. قرن‌هاست از زردچوبه به عنوان داروی سنتی شرقی استفاده شده و در پخت غذا در جنوب آسیا کاربرد وسیعی دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیوئی جالب از شکسته شدن دیوار صوتی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نیلوفر آبی تلگرام صفحه 36

مهندسی ارگانیک در نیلوفر آبی

تصویر بالا عکسی جالب از زیر نیلوفر آبی است. این عکس با عنوان “مهندسی ارگانیک” درفضای مجازی منتشرشده. به نظم رگ برگ‌های این گیاه دقت کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

gerdooo تلگرام صفحه 36

اگر نمی‌توانید ماهی بخورید؛ گردو را جایگزین کنید

محققان دریافته‌اند میزان امگا۳ موجود در گردو با ماهی برابری می‌کند یعنی می‌توانید مصرف گردو را جایگزین مصرف ماهی کنید. امگا۳ باعث تقویت استخوان‌ها و افزایش کارایی مغز می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

هتلی زیبا در اردن

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

difficult situations تلگرام صفحه 36

صدای خود را بر روی دیگران بلند نکنید

نتایج مطالعات دانشگاهی در کره جنوبی نشان داده افرادی که با دیگران به تندی و خشونت صحبت می‌کنند، بیشتر دچار حمله و سکته قلبی در خواب می‌شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ماهی فلاندر تلگرام صفحه 36

ماهی‌های فلاندر

ماهی‌های فلاندر به قدری در استتار حرفه‌ای هستند که حتی می‌توانند طرح خانه‌های شطرنج را بر روی بدن خود بازسازی کنند. این ماهی‌ها در کف اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گودالی در یک برکه که شبیه به یک سیاهچاله است!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چشم بیونیک تلگرام صفحه 36

ساخت ایمپلنت مخصوص بازگرداندن بینایی به افراد نابینا برای اولین بار

عدم ارسال پیام از شبکیه به قسمت بینایی در مغز، علت نابینایی افراد زیادی است. محققان در دانشگاه مانش استرالیا ایمپلنت‌های بی‌سیم توسعه‌ داده‌اند که روی سطح مغز قرار می‌گیرد و می‌تواند قدرت بینایی را به افراد نابینا برگرداند. این سیستم به نام «Gennaris» شامل یک سرپوش سفارشی به همراه دوربین و فرستنده بی‌سیم، یک واحد پردازش بینایی، نرم افزار و مجموعه‌ای از قطعات ۹ در ۹ میلی‌متری می‌شود که درون مغز کاشته می‌شوند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

چای گلپر تلگرام صفحه 36

با مصرف چای گلپر باهوش شوید!

به گفته متخصصان علت کم‌حافظگی غلبه سردی به مغز می‌باشد که گلپر باعث می‌شود این سردی از بین برود. پس از مصرف به طور محسوس حس خواهید کرد که حافظه بهتری دارید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مراحل شگفت انگیز پرتاب یک موشک فضایی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زرافه1 1 تلگرام صفحه 36

بیشترین فشار خون در دنیای حیوانات

در دنیای حیوانات زرافه‌ها بیشترین فشار خون را دارند زیرا قلب آن‌ها باید به سختی پمپاژ کند تا بر خلاف جاذبه زمین خون به سر برسد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مو 1 تلگرام صفحه 36

فواید گلاب برای مو

به گفته پزشکان اسپری گلاب روی مو، باعث درخشش بیشتر و تقویت ریـشه مو و تسریع رشد مو می‌شود. همچنین خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کننده گلاب می‌تواند برای درمان شوره و پوسته مناسب باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیوئی زیبا از پرواز طاووس

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

استکهلم تلگرام صفحه 36

سیاست‌های حمل و نقلی جذاب سوئد

در استکهلم سوئد دوربین‌های کنترل سرعت، به صورت قرعه‌کشی، جریمه‌های دریافتی از رانندگان مختلف را به رانندگان قانونمند پرداخت می‌کنند، چون فکر می‌کنند این پول حق افراد با نظم است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فندق تلگرام صفحه 36

فندق و خواص آن

به گفته پزشکان فندق نشاسته کمی دارد و بهترین نوع آجیل برای افراد مبتلا به دیابت می‌باشد و به‌دلیل فسفر موجب تقویت مغز می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آب دادن به مار افعی در ارتفاعات تفت توسط مامورین محیط زیست تفت

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مقبره کوروش تلگرام صفحه 36

قدیمی‌ترین عکس مقبره کوروش

گفته می‌شود این عکس، قدیمی‌ترین عکس از مقبره کوروش بزرگ است که در زمان قاجار گرفته شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کلم بروکلی تلگرام صفحه 36

معروف‌ترین سبزی ضد‌سرطان را بشناسید

به گفته پزشکان مصرف کلم بروکلی مانع از گسترش سلول‌های سرطانی به ویژه در قفسه سینه می‌شود. همچنین بینایی را تقویت کرده، دوست‌دار گوارش است و کلسترول را کاهش می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قدیمی‌ترین و طبیعی‌ترین حمام جهان در اردبیل

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

روی مبل خوابیدن تلگرام صفحه 36

روی کاناپه نخوابید

تحقیقات نشان داده نامناسب بودن حالت خوابیدن می‌تواند باعث فشار به ستون فقرات و بروز کمردرد شود. این عادت خواب راحت را صلب خواهد کرد و همچنین فرد در معرض آلودگی قرار خواهد گرفت.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قلعه سر یزد تلگرام صفحه 36

کهن‌ترین و بزرگترین صندوق امانات بانکی جهان

قلعه سریزد یکی از کهن‌ترین و بزرگترین صندوق امانات بانکی ایران و جهان بوده است، قدمت این قلعه تاریخی به حکومت ساسانیان «قرن ۳ تا ۷میلادی» می‌رسد. این قلعه به منظور ذخیره سازی غلات و مواد غذائی بوده که در آن زمان از ارزش خاصی برخوردار بوده است علاوه بر غلات، پول و طلا و زیورآلات روستائیان نیز در مواقع هجوم و‌ غارت در این قلعه نگهداری می‌شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بهترین جایگزین برای ماسک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

صومعه تلگرام صفحه 36

یونان صومعه متئورا
عکس بالا صومعه متائورا در یونان است. این صومعه‌ عجیب در کوهستان پیندوس یونان به طرز عجیبی در بالای یک برج سنگی ساخته شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄کنسروها تلگرام صفحه 36

از خوردن غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید

به گفته متخصصان این غذاها حاوی شکر و مواد نگهدارنده، رنگ‌های مصنوعی، چربی‌های ترانس و یا جایگزین‌های چربی و شکر هستند. غذاهای فرآوری شده می‌تواند منجر به التهاب روده و شعله‌ور شدن بیماری‌های خود ایمنی گردد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آخوندک بازی مرگ را برای مارمولکی که قصد شکار او را داشت به نفع خود تمام کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پارک سبز تراگوس تلگرام صفحه 36

پارک سبز تراگوس

هر سال با فرا رسیدن فصل بهار پارک زیر دریایی تراگوس در اتریش نمای بسیار زیبایی پیدا می‌کند. همان‌گونه که در این تصویر مشاهده می‌کنید آب شدن برف‌های زمستانی باعث می‌شود تا عمق دریاچه سبز به بیش از ۹ متر برسد و تجربه بی‌نظیری برای غواصان فراهم آورد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دستگاه خودپرداز داستان تلگرام صفحه 36

خودپردازی از جنس مطالعه

دستگاه خودپردازی در فرانسه هست که داستان‌های کوتاه رایگان به مردم می‌دهد. این ماشین‌ها داستان‌های کوتاه چند دقیقه‌ای را با هدف افزایش مطالعه به‌جای استفاده از موبایل هدیه می‌دهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

صندلی فوق پیشرفته

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جگوار 1 تلگرام صفحه 36

جگوارها شناگران ماهر

همانطور که در عکس می‌بینید دیده شده که جگوارها شناگران ماهری هستند و به دلیل این خصلت از ماهی‌ها نیز تغذیه می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خاکشیر تلگرام صفحه 36

پیشگیری از سنگ کلیه با خاکشیر

به گفته متخصصان طب سنتی خاکشیر دشمن سنگ کلیه است چون این دانه گیاهی (مدر) بوده و باعث تکرار ادرار می‌شود و به جلو گیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین خاکشیر به درمان کبد چرب هم کمک می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نجات جوجه قو مقابل چشمان مادر

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

انگور قرمز تلگرام صفحه 36

انگور قرمز و پرتقال دشمن دیابت

محققان دریافته‌اند ادغام ترکیبات موجود در انگور قرمز و پرتقال، قادر به بهبود سلامت افراد مبتلا به دیابت و کاهش چاقی در بیماران قلبی می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پل اورسوند تلگرام صفحه 36

پلی میان دو کشور

عکس بالا پل اورسوند است. این پل دو کشور سوئد و دانمارک را از طریق پل و تونل به هم وصل می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دوچرخه سواری متفاوت در جاده چالوس!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نارگیل تلگرام صفحه 36

برای درمان ریزش مو آب نارگیل بنوشید

به گفته پزشکان نوشیدن آب نارگیل علاوه بر رفع تشنگی و عطش سرشار از ویتامین‌های مغزی مو می‌باشد که ریزش مو را کم می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جنگ ویتنام تلگرام صفحه 36

خلاقیت بعد از بحران جنگ

بعد از جنگ ویتنام کشاورزها و مردم صدها قطعات بجامانده از جنگنده‌های آمریکایی رو به قایق تبدیل کردن که تصاویرشون در نوع خودش جالب و دیدنی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گوش‌های روباه به فرکانس‌های پایین حساس هستند و به راحتی موجودات زیر برف یا خاک را شکار می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مکزیکو تلگرام صفحه 36

شگفت انگیزترین سازه‌های مسکونی جهان

این تصویر مربوط به سازه‌های اسباب‌بازی یا بازی‌های کامپیوتری نیست. شگفت انگیزترین سازه‌های مسکونی جهان در کشور مکزیکو قرار دارد که به شکل “لِگو” و کاملا شبیه و کنارهم ساخته شدن.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عرق نعنا1 تلگرام صفحه 36

چاق‌ها عرق نعناع بخورند

به گفته متخصصان طب سنتی مصرف عرق نعناع باعث می‌شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می‌برد. ‌از سوی دیگر میزان چربی‌سازی را نیز در بدن کاهش می‌دهد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سد شاه عباسی تلگرام صفحه 36

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سد قوسی جهان

طاق شاه عباسی قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سد قوسی جهان با بلندی شصت متر و پهنای تاج تنها یک متر نازکترین سد جهان و همچنین برای مدت ۵۵۰ سال، بلندترین سد در جهان بود. این اثر شگفت‌انگیز در نزدیکی روستای خرو از توابع شهرستان طبس در نزدیکی یک چشمه آب گرم قرار دارد که با بیش از ۷۰۰ سال قدمت، همچنان پابرجا مانده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عسل و لیمو تلگرام صفحه 36

دو آنتی‌بیوتیک طبیعی

متخصصان دریافته‌اند عسل و لیمو ترش، هر دو آنتی بیوتیکی قوی هستند که بدن را از هر نوع عفونت و میکروب، پاکسازی می‌کنند. یکی از دلایل اصلی سرفه، ایجاد التهاب در مخاط دهان است. در واقع سرفه، راهی برای دفع خلط است که عسل با ایجاد تحریک غدد بزاقی باعث دفع آسان‌تر در مخاط می‌شود و از طرف دیگر با خاصیت ضد میکروبی که دارد، از ایجاد آسیب به مخاط جلوگیری می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فسیلی که ۴۰۰ میلیون سال قدمت دارد. این فسیل یک تریلوبیت «نوعی بندپای منقرض شده» است. تریلوبیت ۵۰۰ میلیون سال قبل در دریاها زندگی می‌کرد و لاک بسیار محکم و قویی داشت. این جاندار خیلی قبل‌تر از دایناسورها در این جهان زندگی کرده و نسل‌ آن منقرض شده است و یکی از مهم‌ترین جانداران دوره پالئوزوئیک بوده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیب قرمز تلگرام صفحه 36

خواص سیب

تحقیقات نشان داده تقریباً نیمی از ویتامین C سیب در پوست آن وجود دارد و سیب کوچک ویتامین C بیشتری دارد. همچنین سیب سبز خاصیت ضد عفونی کننده دارد و سیب قرمز محرک و اشتها‌ آور است و سیب زرد تصفیه کننده کبد، روده و کلیه است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موش ماهی تلگرام صفحه 36

موش ماهی شگفت انگیز

این ماهی‌گیر نروژی یک ماهی گرفته که باعث حیرت همه شده است. این ماهی نوعی “موش ماهی” با ظاهری عجیب الخلقه است. که در “آندویا” نروژ صید شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

منبسط و منقبض شدن معده

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جنوبگان تلگرام صفحه 36

نقطه‌ای از جهان که هنوز از شر کرونا در امان است

در حال حاضر جایی در جهان وجود دارد که ویروس کرونا هنوز به آنجا نرفته است و افراد می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر معاشرت کنند و ترسی از ابتلا به کرونا نداشته باشند. این نقطه از جهان “جنوبگان”، قاره‌ای در قطب جنوب زمین و تنها جایی است که کرونا تا الان به آنجا راه پیدا نکرده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کدو حلوایی تلگرام صفحه 36

کدو حلوایی

به گفته متخصصان کدوحلوایی یکی از داروهای مناسب برای نرم کردن سینه و خروج ترشحات آن است. در دوره سرماخوردگی می‌توانید روزی یکی دو بار، مقداری کدوحلوایی را بخارپز کرده به همراه عسل نوش جان کنید. از دیگر خواص کدو حلوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_مغز را تقویت می‌کند.
_صفرا را تسکین می‌دهد.
_قولنج را برطرف می‌کند.
_ادرار آور و تب‌بر می‌باشد.
_یرقان « زردی » را برطرف می‌کند.
_مفید برای رفع سردرد و بیخوابی و درمان خستگی اعصاب می‌باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سنگ ماهی با داشتن قابلیت استتار بسیار عالی از دید پنهان است و به‌ سختی می‌توان آن را تشخیص داد. این ماهی در یک‌ لحظه به شکار حمله کرده و او را می‌بلعد. زیستگاه اصلی سنگ ماهی دریای عمان است و یکی از سمی‌ترین موجودات کره زمین می‌باشد به‌طوری که سم آن می‌تواند صد نفر انسان را از پا در بیاورد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دانشگاه نانیانگ تلگرام صفحه 36

سنگاپور سبزترین دانشگاه جهان

جذاب‌ترین دانشگاه جهان از لحاظ داشتن فضای سبز دانشگاه نانیانگ در سنگاپور است. این دانشگاه سقفی چمنی دارد که برای اوقات فراغت دانشجویان ساخته شده.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تخم شربتی تلگرام صفحه 36

تخم شربتی جایگزینی عالی برای قرص های تسکین دهنده میگرن

به گفته پزشکان تخم شربتی سرشار از کلسیم، منیزیم و زینک ( روی ) است که برای میگرن عالی است و در عرض چند ثانیه درد میگرن را ازبین می‌برد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ترکیه، طوفان شن در آنکارا

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تنگه کریان تلگرام صفحه 36

تنگه کریان قشم

عکس بالا یکی از زیباترین و کم نظیرترین نقاط توریستی جنوب ایران تنگه کریان جزیره قشم است که ترکیب آب و صخره‌ها طبیعت بی‌نظیری ساخته است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نفسکشیدن تلگرام صفحه 36

نفس عمیق بکشید تا آلزایمر نگیرید

مطالعات نشان می‌دهد فعالیت ضعیف ریه‌ موجب می‌شود اکسیژن کمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش یابد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گربه‌ای که از خود سنجاب بهتر می‌تواند از درخت بالا برود و بین شاخه‌های درخت پرش کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خوک تلگرام صفحه 36

خوک‌های شناور

یکى از جاذبه‌هاى جزیره باهاما؛ خوک‌هایى هستند که توانایى شنا کردن دارند، این خوک‌ها آزادانه در ساحل زندگى می‌کنند، آفتاب می‌گیرند، شنا می‌کنند و با انسان‌ها رابطه‌ دوستانه‌اى دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خواص جو دو سر تلگرام صفحه 36

جو دوسر و خواص آن

از آنجا که جو دوسر جو حاوی عناصر فیبر محلول زیادی است، نوعی اسفنج ایجاد می‌کند و معده را برای مدت طولانی “پر” نگه می‌دارد. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های موجود در جو دوسر به آرامی جذب می‌شوند. در نتیجه، افزایش قند خون سریع وجود ندارد و انرژی به آرامی به خون منتقل می‌شود از این رو صبحانه‌ای بسیار عالی و مناسب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شنا در یخبندان نروژ!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شاه یوزپلنگ تلگرام صفحه 36

نادرترین یوزپلنگ جهان

عکس بالا نادرترین یوزپلنگ جهان به‌نام “شاه یوزپلنگ” یا King Cheetah است که به دلیل خطوط جالب پشتش معروف شده.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زیتون تلگرام صفحه 36

فواید خوردن زیتون

به گفته پزشکان کسانی که زیاد مسموم می‌شوند زیتون بخورند.ثابت شده روغن زیتون برای سلامتی قلب مفید است و همچنین اثر خوردن خود زیتون سه برابر روغن آن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آن‌ها که در ویدیو می‌بینید شاخه درخت نیستند چند جغد هستند که خودشان را استتار کرده‌اند!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

درخت نیوتون تلگرام صفحه 36

درخت سیب نیروی جاذبه

درخت سیبی که نیوتن به واسطه آن نیروی جاذبه را کشف کرد هنوز هم در شهر محل تولد او در نزدیکی لینکلن شایر وجود دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اسطوخودوس 1 تلگرام صفحه 36

شربت اسطوخودوس

شربت اسطوخودوس تاثیری چشمگیر در رفع سردرد به ویژه سردرد‌های میگرنی، تنشی و سینوسی (سینوزیتی) دارد؛ این شربت موجب هضم بهتر غذا می‌شود و به رفع درد‌های شکمی، استفراغ، آروغ، حالت تهوع، سوزش سردل، نفخ شکم و زخم معده کمک شایانی می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شپشک زرافه، موجودی بسیار عجیب و جالب

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دوغ1 تلگرام صفحه 36

بعد غذا دوغ بخوریم یا نه؟

به گفته پزشکان مصرف دوغ پس از غذا نه تنها جلوی جذب آهن را نمی‌گیرد بلکه تا حدی میزان جذب آن را بالا می‌برد. اما اگر درغذایتان گوشت وجود دارد در مصرف دوغ زیاده روی نکنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دلفین تلگرام صفحه 36

دلفین‌ها خود را تحسین می‌کنند

دلفین‌ها قادر به تشخیص خود در آینه هستند، طبق تحقیقات دلفین‌ها وقتی خود را در آینه می‌بینند، خود را تحسین می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آذربایجان غربی، سردشت، آبشار شلماش

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خمیازه کشیدن تلگرام صفحه 36

هر چه مغز بزرگ‌ تر باشد خمیازه‌ طولانی‌ تر است

تحقیقات نشان داده مدت زمان خمیازه‌ شما نشان دهنده میزان بزرگی مغز و تعداد نورون‌های شماست. به همین علت خمیازه در انسان‌ها نسبت به دیگر حیوانات طولانى‌تر است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اسب تلگرام صفحه 36

ارتباط برقرار کردن اسب‌ها

طبق یافته‌های جدید اسب‌ها برای ارتباط برقرار کردن از ۱۷ چهره‌ متفاوت استفاده می‌کنند. این یعنی ۱۰ حرکت کمتر از انسان‌ها، یکی بیشتر از سگ‌ها و ۴ حرکت بیشتر از شامپانزه‌ها.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شب زمین از دید فضانوردان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سوارکار تلگرام صفحه 36

یکی از عجیب‌ترین مرگ‌هایی که هیچ وقت فکرش را نمی‌کنید

اسب سوار معروف ” ‌فرانک هایس” در آخرین مسابقه‌ خود موقع نزدیک شدن به خط پایان دچار ایست قلبی شد ولی اسب او همچنان به دویدن ادامه داد تا به خط پایان برسد. به این ترتیب فرانک اولین مرده‌ای است که پیروز میدان شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نبض تلگرام صفحه 36

با اندازه‌گیری تغییرات ضربان قلب، خطر ابتلا به افسردگی را تشخیص دهید

دکتر کارمن شیوک، محقق اصلی این مطالعه از دانشگاه گوته فرانکفورت گفت: مطالعه آزمایشی ما نشان می‌دهد که فقط با اندازه گیری ضربان قلب به مدت ۲۴ ساعت، می‌توانیم با دقت ۹۰٪ بگوییم که آیا آن فرد در حال حاضر افسرده است یا خیر.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پرنده‌ای زیبا به‌نام ویلسون

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄جزیره فنلاند تلگرام صفحه 36

جزیره‌ای با نه نفر جمعیت

‌عکس بالا یکی از جزایر فنلاند است که کل جمعیت آن فقط ۹ نفر می‌باشد.این جزیره در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مردمک چشم تلگرام صفحه 36

تغییر اندازه مردمک چشم

مردمک چشم‌ها در واکنش به احساسات تغییر اندازه می‌دهند، مثلاً وقتی خوشحال هستیم بزرگ‌تر می‌شوند. تحقیقات نشان داده کسانی که مردمک چشم بزرگ‌تر دارند ناخودآگاه برای ما جذاب‌تر هستند چون این امر از علاقه‌ متقابل‌مان به یکدیگر حکایت دارد. در گذشته زنان ایتالیایی به عمد، با استفاده از عصاره‌ سمی گیاه شابیزک مردمک چشم‌های خود را بزرگ می‌کردند تا جذابیت بیشتری برای خواستگارهایشان پیدا کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویدیو بالا یک فیلم هالیوودی یا کار گرافیکی نیست؛ آسمان سان‌فرانسیسکو پس از آتش‌سوزی‌های چند روز اخیر است که نارنجی رنگ شده است!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گردو و عسل تلگرام صفحه 36

برای افزایش حافظه، صبحانه عسل و گردو بخورید

به گفته پزشکان یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش حافظه و تمرکز، ترکیب عسل و گردو می‌باشد. همچنین این ترکیب برای از بین بردن غم و رکود روحی نیز بسیار مناسب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…