عجیب‌ترین پدیده‌های هواشناسی!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش‌بینی آب و هوا به طور دقیق امکان‌پذیر نیست و بسیاری از نوسانات ممکن است در یک آن رخ دهد اما بعضی اوقات یک پدیده هواشناسی از چهارچوب عقل خارج می‌شود!
پدیده هواشناسی

در این مطلب از مجله دلتا در مورد عجیب‌ترین پدیده هواشناسی که تاکنون ثبت شده صحبت می‌کنیم.

باران خون

می‌توان گفت که باران‌های خون در سال‌های مختلفی به چشم خورده‌اند، مثل آنچه در سال ۲۰۰۱ میلادی در ایالت کرالای هند اتفاق افتاد. البته نگران این پدیده هواشناسی نباشید. دلایلی که منجر به ریزش باران شده است ناشی از دخالت خارجی یا بیگانگان فرا زمینی نبوده است. بلکه دانشمندان دریافتند شکوفه‌های جلبک قرمز مسئول ریزش باران‌های قرمز بوده‌اند.

پدیده هواشناسی باران خون

باران قورباغه، پرندگان، ماهی

در اینجا نوعی باران عجیب دیگر وجود دارد که البته نادر نیست! ‌انگار شانس انگلستان برای ریزش باران دوزیستان از سایر کشورها بیشتر است. در سال ۱۹۹۶ قورباغه‌ها بر فراز آسمان منطقه ولز شروع به باریدن کردند.

این پدیده بارها‌ در شهرهای مختلف دنیا تکرار شده است و دانشمندان دلایل مختلفی برای وقوع آن یافته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها این است که طوفان‌ها و وزش باد شدید، حیوانات را از جای خود می‌کند و آن‌ها را به مکانی دیگر منتقل می‌کند بدین ترتیب مانند باران در آن مناطق سقوط می‌کنند.

پدیده هواشناسی باران قورباغه

طوفان حشرات

یکی از بدترین کابوس‌هایی که ممکن است تصور کنید طوفان حشرات یا معروف به بوگنادو است که از حشرات کوچک تشکیل شده و با سرعت خطرناکی حرکت می‌کند اما آسیب دائمی نخواهد داشت، با این‌ وجود از نظر روانی روی مردم تاثیر می‌گذارد اما یکی از پدیده‌های ترسناک هواشناسی و ناشی از عملکرد نقاط داغ روی زمین است که هوا را به صورت مارپیچی به سوی بالا سوق می‌دهد و حشرات و موجودات زنده را با خود حمل می‌کند.

پدیده هواشناسی باران حشرات

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطلب ۳ مراسم و عقاید عجیبی که تنها در ژاپن وجود دارد! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…