چرا باید همین امروز یوگا را شروع کنید؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کیفیت خواب پایین با چاقی، فشار خون، افسردگی و بسیاری دیگر از اختلالات همراه است. طی مطالعات متعدد ثابت شده­ است که انجام روزانه ورزش یوگا به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند.
فواید ورزش یوگا

از فواید ورزش یوگا این است که شما با انجام منظم آن می‌توانید تنفس، افکار و قرارگیری بدنتان را طوری تنظیم کنید که استرس‌تان کاهش پیدا کرده و آرام تر از قبل شوید. ورزش یوگا فواید بسیار زیادی برای ذهن و بدن دارد؛ هر چند که همه آن‌ها امروزه توسط علم ثابت نشده است. در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

 کاهش استرس و حس‌­های مخرب

یکی از محبوب‌ترین فواید ورزش یوگا، توان آن در ایجاد آرامش و تسکین اضطراب‌های روزانه فرد است. در حقیقت مطالعات ثابت کرده‌اند که یوگا باعث کاهش ترشح هورمون استرس (کورتیزول) شده و بنابراین در طولانی ­مدت به طور معنی ­داری می‌­تواند حس‌های مخرب مثل خشم، استرس، خستگی و افسردگی را کاهش ‌دهد.

کاهش استرس

تصحیح عادات غذا خوردن

غذا خوردن آگاهانه مفهومی است که افراد را بر تمرکز و آگاهی حین غذاخوردن تشویق می‌کند. زمانی که شما با توجه کامل غذا را بجوید و به صدای بدنتان گوش دهید، تناسب اندامتان را حفظ کرده و البته از غذایتان بیشترین لذت را می‌برید.

افزایش انعطاف ­پذیری و قدرت بدن

انجام روزانه یوگا و مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا کشش و قدرت عضلاتتان را افزایش دهید. از دیگر فواید ورزش یوگا این است که عضلات بدن از جمله ساق پا، شکم و باسن را تقویت کرده و در عین­ حال انعطاف پذیری­‌تان را افزایش می‌­دهد.

یوگا و لاغری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از دیگر فواید ورزش یوگا تناسب اندام و کمک به کاهش وزن است. البته برای کاهش وزن با یوگا لازم نیست که تمرینات سخت و طولانی آن را انجام دهید و تنها انجام منظم و روزانه یوگا با افزایش متابولیسم و خون‌رسانی در بدن شما می‌تواند منجر به کاهش چربی‌ها گردد. پس یوگا و لاغری با هم در ارتباط هستند!

فواید یوگا

افزایش تمرکز و قدرت تفکر

لازمه­‌ انجام یوگا و مدیتیشن این است که شما تمرکز کنید و به درستی نفس بکشید. این فرآیند ذهنتان را آرام می‌کند و باعث می‌شود تا شما بتوانید بهتر فکر کنید.

بهبود سلامت قلب

همانطور که می دانید، سلامت قلب یکی از فاکتورهای اساسی در سلامت هر فرد است. تحقیقات در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ورزش یوگا ممکن است از طریق کاهش سطح فاکتورهای التهابی، کاهش استرس و افزایش سلامت روحی به سلامت قلب کمک کند.

ورزش یوگا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با فواید پیاده روی مطلب “معجزه ۳۰ دقیقه پیاده‌ روی روزانه” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…