۷ پرده‌ای که خانه شما را شیک و خاص می‌کند!

۱۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده‌ها امروزه به قدری متنوع و گوناگون‌ هستند که می‌توان آن‌ها را با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد.
انواع پرده دکوراسیون

نوع پرده‌ای که قرار است از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید به ابعاد پنجره، جهت‌گیری آن نسبت به نور، مقدار نور ورودی، سبک دکوراسیون داخلی و حتی راحتی استفاده از پرده بستگی دارد. به‌طور طبیعی هر کدام از پرده‌ها با توجه به خصوصیاتی که دارند برای استفاده در فضاهای خاصی مناسب هستند. در این نوشتار از مجله دلتا به معرفی انواع پرده دکوراسیون خواهیم پرداخت تا اطلاعات خوبی نسبت به آن‌ها پیدا کنید.

پرده رومی

پرده رومی، یک مدل پرده است که ظاهری صاف و ساده دارد. به این پرده‌ها رومن هم گفته می‌شود. پرده رومی به‌طور معمول از دو نوار پارچه‌ای در بخش میانی برخوردار است که می‌توان به وسیله آن‌ها پرده را جمع نمود و بالا برد. این نوارها با بالا رفتن، پلیسه‌های زیبایی ایجاد می‌کنند.

انواع پرده دکوراسیون

پرده شید رول

شید رول، مدلی از پرده است که یک لایه ساده دارد. از این پرده برای ایجاد سایه در یک فضا استفاده می‌شود و این در حالی است که از روشنایی فضا کاسته نمی‌شود. مدل‌های دیگری هم وجود دارد که پارچه ضخیم‌تر است و به‌طور کامل، مانع ورود نور خورشید می‌شود.

انواع پرده دکوراسیون

پرده کرکره‌ای

یکی از پرده‌هایی که مدت‌ها است در دکوراسیون داخلی و خصوصا آشپزخانه‌ها کاربرد دارد، پرده کرکره‌ای است. استفاده از پرده کرکره‌ای خیلی راحت است، به‌طوری که می‌توانید با یک حرکت، آن را بالا ببرید و مقدار نور ورودی به فضا را کنترل کنید.

پرده حریر

یکی از پرکاربردترین انواع پرده در دکوراسیون هر فضایی، پرده حریر است. حریر با داشتن ظاهری ساده و زیبا، تقریبا با همه رنگ‌ها و سبک‌ها هماهنگ می‌شود و شاید به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های پرده حریر که باعث می‌شود آن را از دیگر پرده‌ها متمایز بدانیم، این است که نور خورشید را به خوبی از خود عبور می‌دهد.

perti ۷ پرده‌ای که خانه شما را شیک و خاص می‌کند!

پرده کلاسیک

برای کسانی که سبک کلاسیک را برای دکوراسیون داخلی منزل ترجیح می‌دهند، پرده کلاسیک می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. این پرده، معمولا از پارچه‌های مجلل و چند لایه درست می‌شود که آستر هم دارد. روش جمع کردن این پرده به این صورت است که دو گیره از دو سمت، آن را نگه می‌دارد.

پرده کلاسیک

پرده مدرن

از وقتی دکوراسیون داخلی منازل شکل امروزی‌تری گرفته است، پرده‌های مدرن توانسته‌اند به خوبی جای خود را در میان دیگر مدل‌ها باز کنند. این پرده‌ها ظاهری بسیار ساده دارند و معمولا از هیچ تزئیناتی برخوردار نیستند. به همین دلیل، استفاده از آن‌ها در کنار عناصر دیگر در دکوراسیون داخلی، خیلی جالب است.

پرده مدرن

پرده والان‌دار

پرده والان‌دار، نه تنها برای دکوراسیون داخلی پذیرایی، بلکه برای دکوراسیون آشپزخانه و اتاق‌خواب نیز کاربرد دارد. والان‌ها فقط بخش بالایی پنجره را می‌پوشانند و به همین دلیل، فقط از ورود نور مزاحم جلوگیری می‌کنند و فضا را تاریک نمی‌کنند. پرده والان‌‎دار می‌تواند ظاهر زیبایی در دکوراسیون ایجاد کند.

پرده والان‌ دار

پرده زبرا

پرده زبرا، یک پرده راه راه است و همانطور که از اسم آن مشخص است، شکل آن به خطوط بدن گورخر شباهت دارد. پرده زبرا تا حد زیادی به پرده کرکره‌ای شبیه است و تنها تفاوت آن با نوع کرکره‌ای، نوع پارچه‌ای است که در آن به‌کار می‌رود. از همین رو، پرده زبرا ضعف پرده کرکره‌ای را ندارد و دوام بیشتری دارد.

دکوراسیون نشیمن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب ۷ وسیله که اتاق نشیمن شما باید داشته باشد! را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

  11. طیبی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۷ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…