مضرات سس مایونز که باید بدانید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سس مایونز موجود در بازار، معمولا از چربی‌های ناسالم تهیه شده و ارزش تغذیه‌ای بسیار پایینی دارد. اکثر انواع مایونز که در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند – از جمله مایونز کم چرب و کم کالری – می‌توانند تاثیری منفی بر سلامت شما بگذارند.

اگر می‌خواهید از مایونز برای تهیه سس سالاد استفاده کنید، با روغن‌های سالم‌تر، سس مایونز خانگی تهیه کنید و از خواصی که این چربی‌های سالم دارند بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب از دلتامگ مهم‌ترین مضرات سس مایونز برای سلامتی آمده است.

مضرات سس مایونز: قند فراوانی دارد

مایونز معمولی، در هر قاشق غذاخوری، ۱ گرم قند دارد که اگر مصرف خود را به همان ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری محدود کنید، خیلی بالا نیست. به هر حال، اگر فکر می‌کنید که با انتخاب مایونز کم‌چرب یا فاقد چربی، انتخاب سالم‌تری کرده‌اید، بیشتر فکر کنید. مایونز کم‌چرب دارای مضراتی مانند قند افزودنی بالا – بیش از ۴ گرم در هر قاشق غذاخوری – است که برابر یک قاشق چای‌خوری قند در هر قاشق غذاخوری مایونز است. اگر می‌خواهید خوراکی‌های سالم‌تر بخورید و سطح قند خون خود را تنظیم کنید، مایونز؛ به ویژه نوع کم‌چرب آن، انتخاب خوبی نیست.

مضرات مایونز

مواد تشکیل دهنده آن مصنوعی است

مایونز تجاری، علاوه بر داشتن امگا۶ عامل التهاب و قند افزودنی، حاوی مواد تشکیل دهنده مصنوعی مانند نگهدارنده‌ها، مواد افزودنی و مونو سدیم گلوتامات یا MSG است. مایونز خانگی تازه می‌تواند حداکثر یک هفته در یخچال بماند اما مایونز تجاری، تا یک ماه ماندگاری دارد. مواد شیمیایی و فرآوری شده که به مایونز اضافه می‌شوند معمولا بی‌خطر هستند اما برخی افراد با مصرف خوراکی‌های حاوی این مواد، به عوارضی مانند سردرد، تهوع و ضعف دچار می‌شوند.

خطر عفونت برای زنان باردار از مضرات سس مایونز

زنان باردار به دلیل ضعف سیستم ایمنی، بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های عفونی هستند و مصرف مواد غذایی که امکان دارد عفونت و باکتری را به آنان انتقال دهد بسیار خطرناک است. سس مایونز یکی از این خوراکی‌هاست چون عموما حاوی تخم‌مرغ نیم پخته یا کاملا خام است و تخم‌مرغ خام می‌تواند حاوی باکتری عفونت‌زا باشد که منجر به مسمومیت شدید غذایی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این نشانه‌ها می‌گوید عشق همسرتان واقعی است

سس مایونز

جلوی اشتهای کودکان را می گیرد

کودکان معمولا علاقه بسیار زیادی به انواع سس، مخصوصا سس مایونز دارند. اما باید بدانید این سس مواد شیمیایی و چربی بسیار بالایی دارد و احساس سیری کاذب برای کودکان به همراه دارد. به این صورت که کودکان پس از مصرف چربی بد این سس، دیگر تمایلی به غذا خوردن ندارند و اشتهای خود را کاملا از دست می‌دهند. از طرفی خطر چاقی در بزرگسالی هم برایشان به همراه دارد.

باعث جوش و آکنه پوستی می‌شود

افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند باید همیشه از چربی‌های مضر دوری کنند. سس مایونز باعث تجمع چربی غیر مفید در پوست می‌شود، منافذ پوست را می‌بندد و عامل جوش زدن است.

باعث ایجاد مشکلات شدید قلب می‌شود

زندگی ماشینی امروز، غذاهای فست فودی را به ارمغان آورده و لازمه غذاهای فست فودی هم استفاده از سس‌های چرب و مضر مثل مایونز است. مضرات سس مایونز، باعث بسته شدن رگ‌های خونی و افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …