بن بست ابرهای شمال اینجاست!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بین استان سمنان و مازندران منطقه‌ای با طبیعتی بکر و خیره کننده انتظارتان را می‌کشد. دیواری از کوه که مسیر حرکت ابرها را سد می‌کند و به آن دیوار اوپرت گفته می‌شود. جاییکه ابرها به بن بست می‌رسند.
اوپرت

ییلاق اوپرت از آن مناطقی است که با دیدن تصاویرش ممکن است با خودتان بگویید وای چه بهشتی، کاش اینجا ایران بود و می توانستیم به آن سفر کنیم! خب اینجا ایران است، جایی بین سمنان و مازندران! مرز، واژه‌ای است که آدمی را به یاد جدایی دو خطه و منطقه می‌اندازد. مرز اوپرت با بقیه مزرها متفاوت است. مرز بین جنگل و بیابان است. در این مقاله از مجله دلتا با مرز اوپرت آشنا می‌شویم.

مرز جنگل و کویر

ییلاق اوپرت کجاست؟

اوپرت در جنوبی‌ترین نقطه‌ مازندران و شمالی‌ترین نقطه سمنان واقع شده است. اینجا روستایی‌ است به همین اسم که جزو مازندران به حساب می‌آید. منطقه‌ای ییلاقی برای مردم محلی که دام‌های خود را به چرا ببرند. خانه‌های روستایی، دشت‌های زیبا ،کوه‌های پوشیده شده از علف، چشمه‌های جوشان با آب گوارا که در این منطقه به چشم می خورد از زیبایی های اوپرت می‌باشد. این منطقه را بطور یقین می‌توان مرز بین جنگل و کویر دانست. به دلیل ارتفاع زیاد، ابرهای باران‌زا بیشتر در شمال دامنه متوقف می‌شوند و سمت شمالی دیواره همیشه پوشیده شده از گیاهان تازه است. ولی سمت جنوبی به دلیل بارش کمتر بیشتر به سمت زردی می‌رود.

منطقه‌ایی ییلاقی

جاذبه‌های ییلاق اوپرت

مرز اوپرت علاوه بر زیبایی‌های رویایی به دریاچه‌ چورت و باداب سورت نیز نزدیک است بنابراین گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند دیدن این مناطق بی‌نظیر را نیز در برنامه سفر خود قرار دهند. چشمه‌های این منطقه نیز بسیار زییاست. قل‌قل چشمه، کنگل چشمه، کله چشمه و عمارت سرچشمه از چشمه‌هایی است که گردشگران در این منطقه می‌توانند از آنها لذت ببرند.

ییلاق اوپرت

چه زمانی به اوپرت برویم؟

بهترین زمان سفر به این مرز سحرانگیز بهار و تابستان است. در این فصول هم هوا مناسب است و هم طبیعت سرسبز و دیدنی است. البته اگه علاقه به طبیعت رنگی پاییز دارید این فصل هم می‌تواند زمان خوبی برای این سفر باشد اما لباس گرم همراه داشته باشید.

چه زمانی به اوپرت برویم؟

اگر از تهران به سمت اوپرت قصد سفر دارید، مسیر جاده فیروزکوه و خطیرکوه می‌تواند مسیر مناسبی باشد؛ مسیری که هم کوتاه‌تر است و هم زیباتر. مسیر جاده فیروزکوه به اوپرت یکی از زیباترین مسیرهای ایران محسوب می‌شود.

امیدواریم که فرصت را غنیمت بشمارید و در بهار و تابستان به این منطقه‌ زیبا سفر کنید

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر دالان سبز در خنکای ارتفاعات تالش را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    ❤❤❤

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…