پنجره هایی رو به آسمان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پنجره هایی رو به آسمان

در سرمای زمستان، استفاده از نور طبیعی نعمت بزرگی است. خانه ای را تصور کنید که سقفی از جنس شیشه دارد و رو به آسمان باز می شود. این ایده دور از ذهن نیست و اجرایی است.

برای این که بدانید کجا و چگونه می توانید این ایده را در خانه خود پیاده کنید با مجله خبری دلتا همراه باشید و این مطلب را بخوانید.

افزودن منبع نور در سقف

اجرای این طرح مستلزم زیرساخت های ساختمانی است. یعنی باید خانه و اتاق مورد نظر توان ایجاد پنجره و کار گذاشتن پنجره در سقف را داشته باشد. بهترین کار این است که خانه ای که در حال ساخت است، از همان ابتدا چنین سقفی برای آن در نظر گرفته شود.

شما باید تلفیق و ترکیب بیرون و داخل را در سقف اجرا کنید. این کار علاوه بر هیجان و زیبایی بسیاری که دارد، موجب صرفه جویی در انرژی نیز می شود.

در بازسازی خانه نیز این طرح قابل اجراست. با اضافه کردن پنجره به سقف، از نور خورشید، مستقیم بهره مند می شوید. یعنی هم نور داخل تامین و هم گرمای خورشید فراهم خواهد شد.

فرق بین نور آسمان و چراغ های سقفی

نور آسمانی یا SkayLight ، در واقع پنجره هایی هستند که در سقف کار گذاشته می شوند. این پنجره ها به روشنایی زیاد اتاق کمک می کنند و بیشتر از نور لامپ روشنایی دارند.

چرا باید در سقف پنجره گذاشت ؟

این کار باعث می شود به جای روشن کردن تمام لامپ های اتاق، فضاهای تاریک را با نور طبیعی خورشید و روز، روشن کنید. این پنجره ها همچنین به جریان یافتن هوای آزاد نیز کمکی شایان می کنند.

این ایده همچنین حریم خصوصی شما را حفظ می کند. برای این منظور باید کارشناسی را استخدام کنید که در این کار خبره است و مهارت کافی دارد. باید بداند کجای سقف پنجره تعبیه کرده و چه اندازه و چه زاویه ای برای آن انتخاب کند.

اجرا و پیاده سازی طرح پنجره در سقف به زمان زیادی نیاز ندارد. تقریبا در عرض یک هفته می توان آن را درست کرد.

نکته مهم

این پنجره ها هر چقدر هم که عالی باشند، بالاخره منفذی در سقف خانه هستند. باید برای این شیشه ها قاب های بسیار مقاوم و متناسب انتخاب کنید تا از نظر دمایی، انرژی داخلی را هدر ندهند.

اید شیشه های مقاوم در برابر همه شرایط آب و هوایی انتخاب کنید. اساسی درزگیری شوند و هیچ خطایی در نصب آن ایجاد نشود. در غیر این صورت، در روزهای سرد زمستان شاهد هجوم سوز سرما خواهید بود.

delta.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…