کاربرد آینه در طراحی داخلی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تلفیق عملکرد و زیبایی در استفاده از آینه در طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای مختلف تا حد زیادی دارای تنوع است.
آینه در دکوراسیون

آینه در طراحی داخلی

اگر خلاق باشید، می‌توانید هزاران راه جدید برای به کارگیری آینه در دکوراسیون پیدا کنید. اگر کاربردهای معجزه‌آور آینه در طراحی داخلی منزل را به خوبی نمی‌دانید، این نوشتار از مجله دلتا را تا انتها دنبال کنید.

کاربرد آینه در دکوراسیون

قاب آینه

آینه‌ها در ساده‌ترین شکل با قاب‌هایی در فرم‌های مختلف به دیوار کوبیده می‌شوند. این شکل، شناخته‌شده‌ترین نوع استفاده از آینه را نشان می‌دهد. آینه‌های قاب‌دار را می‌توان بالای میز کنسول، روی میز توالت، در فضای راهرو، ورودی منزل و حتی دیوارهای نشیمن و اتاق خواب نصب کرد.

کلکسیونی از آینه

اگر یک کلکسیونر حرفه‌ای هستید یا حتی فقط از جمع کردن لوازم دکوری در کنار یکدیگر و ساخت یک مجموعه از آن‌ها لذت می‌برید، داشتن یک دیوار که سطح آن از آینه‌های دکوری مختلف با فرم‌های گوناگون و اندازه‌های متفاوت پوشیده شده است، می‌تواند ایده جالبی باشد.

کلکسیونی از آینه

دیواری از آینه

حتما دیده‌اید که در برخی از منازل، یکی از دیوارها به صورت تمام آینه‌ای دکور شده است. استفاده این چنینی از آینه به غیر از این که کاربرد همیشگی خود را دارد، دیوار را از یکنواختی بیرون آورده، فضا را دلبازتر می‌کند و نور فضا را افزایش می‌دهد. یک دیوار تمام آینه‌ای در میان سایر دیوارها کاملا به چشم می‌آید. چنین دیواری می‌تواند باعث شود اندازه فضا دو برابر به نظر برسد.

دیواری از آینه

پوشاندن درب کمد

همیشه یکی از گزینه‌های محبوب برای پوشاندن درب کمدها آینه بوده است. آینه‌هایی که روی قسمت بیرونی درب کمدهای اتاق‌خواب نصب می‌شوند، کمد را به کلی از چشم پنهان می‌کنند. از طرف دیگر، این آینه دکوراسیون را بزرگ‌تر از آن چه در واقعیت است، جلوه می‌دهند.

تایل‌های آینه

آینه به صورت تایل نیز کاربرد دارد. تایل‌های آینه‌ای به مانند کاشی و سرامیک برای پوشاندن دیواره حمام، دستشویی و آشپزخانه به کار می‌روند. این تایل‌ها بعد از اجرا درخشندگی خاصی به فضا می‌دهند. تایل‌های آینه‌ای برای روشن‌تر کردن هر چه بیش‌تر فضا و دلباز کردن آن به کار می‌آیند و یک انتخاب لوکس و خیره کننده برای دکوراسیون به شمار می‌روند.

تایل‌های آینه‌ای

پارتیشن

پارتیشن وال‌ها یا همان دیوارهای جدا کننده می‌توانند روکش آینه‌ای داشته باشند یا در هر دو طرف خود سطح آینه‌ای را به نمایش بگذارند. این پارتیشن‌ها می‌توانند به جای پیوسته بودن و داشتن شکلی مشابه دیوار، شامل چند قطعه آینه در کنار هم باشند که مجموعا باعث می‌شوند دو فضا از یکدیگر جدا شوند.

آینه قدی

آخرین کاربرد آینه در طراحی داخلی همان فرم قدی آن است که تقریبا همه به خوبی با آن آشنایی دارند. آینه‌های قدی از گذشته تا امروز به عنوان وسیله‌ای کاربردی در اکثر منازل حضور داشته‌اند. این آینه‌ها که معمولا در اتاق جای می‌گیرند، همیشه در هنگام لباس پوشیدن و هنگامی که می‌خواهید از منزل خارج شوید، به کمک می‌آیند.

آینه قدی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “آینه کاری سالن پذیرایی” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…