عجیب ترین خانه‎ های جهان (+ویدئو)

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه یکی از دغدغه های تمام انسانهاست، اما امروز می خواهیم تا برخی از عجیب ترین خانه‎ های جهان را به شما معرفی کنیم.
عجیب ترین خانه‎ های جهان

عجیب ترین خانه‎ های جهان چطور ساخته شده‌اند؟ دنیا را آدم‌هایی می‌سازند که با خلاقیت خود تغییر ایجاد می‌کنند و طرحی نو درمی‌اندازند. بعد دیگران هستند که از آن‌ها می‌آموزند و راهشان را ادامه می‌دهند.

به گزارش اختصاصی مجله‌ دلتا خانه‌های عجیبی که در جهان ساخته می‌شوند هم از همین قاعده پیروی می‌کنند. کسانی که ایده‌های نویی برای ساخت خانه داشته‌اند و زندگی فرصت مناسب را در اختیارشان قرار داده، خانه‌های عجیبی را ساخته‌اند که منبع الهام بسیاری دیگر شده است.

عجیب ترین خانه‎ های جهان

۱. خانه‌ی هابیت

«سایمن دیل» که از اجاره‌نشینی به ستوه آمده بود، دست به کاری خارق‌العاده زد و پای یک تپه‌ی سرسبز در ولز، خانه‌ی دلخواهش را ساخت. سایمن در طراحی و چیدمان خانه، سلیقه‌ی خاصی را به‌خرج داده و فقط از عناصر طبیعی استفاده کرده است. مثلا به‌جای سیمان، گچ‌آهک به‌کار برده یا برای تامین انرژی صفحات خورشیدی کار گذاشته است. یخچال این خانواده با هوایی که زیر ساختمان در جریان است، خنک می‌شود. سایمن‌ها حتی در زمینه‌ی تولید کمپوست هم به خودکفایی رسیده‌اند؛ چون سرویس بهداشتیشان از نوع کودساز است. جالب است بدانید هزینه‌ی ساخت خانه‌ی هابیت ۳۰۰۰ یورو بوده و تنها ظرف چهارماه ساخته شده است.

خانه سرسره‌ای

۲. خانه‌ی سرسره‌ای

نمای این ساختمان بسیار ساده به‌نظر می‌رسد. اما فضای داخلی آن اصلا عادی نیست. این خانه متعلق به زن و شوهری است که در توکیو زندگی می‌کنند و تصمیم گرفته‌اند برای سه کودکشان خاطرات خوشی بسازند. بنابراین یک خانه‌ی سه‌طبقه‌ای ساخته‌اند که طبقات آن با سرسره به یکدیگر مربوط می‌شوند. اما این زوج توکیویی به این مقدار از ساخت خاطرات خوش هم اکتفا نکرده‌اند و یک اتاق خواب بزرگ طراحی کرده‌اند تا همگی کنار هم بخوابند.

خانه روی صخره

۳. خانه‌ی روی صخره

وقتی گروهی از جوان‌هایی که برای تفریح به ساحل رودخانه‌ی «درینا» در صربستان رفته بودند دنبال جای دنجی برای آفتاب گرفتن می‌گشتند، این صخره را کشف کردند. معلوم نیست چرا تصمیم گرفتند روی آن صخره خانه‌ای بسازند. اما به هر حال یک خانه‌ی تقریبا پنجاه‌ساله و تک‌اتاقه یافتند و آن روی صخره گذاشتند. به این ترتیب یکی از عجیب‌ترین خانه‌های جهان روی آب ساخته شد.

 

خانه سنگی

۴. خانه‌ی سنگی

شاید بسیاری آرزو داشته باشند که برای چند روزی هم که شده در چنین خانه‌ی زیبایی زندگی کنند. دیک کلارک _مجری مشهور آمریکایی_ که صاحب اصلی خانه بود، برای رسیدن به این آرزو سخت ‌ کوشید. ولی بالاخره توانست در آن منطقه‌ی خاص مجوز ساخت خانه‌ را بگیرد. این خانه‌ی چوبی و سنگی در ملابوی کالیفرنیا قرار گرفته و ویژگی اصلی آن، پنجره‌هایی شیشه‌ای با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه است. غیر از این یک اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی، بخش‌های دیگر خانه هستند. بیوه‌ی کلارک چند سال پیش این خانه را به نیمی از ارزش واقعی آن فروخت.

خانه کرت

۵. خانه‌ی کرت

به فکر کمتر کسی خطور می‌کند که در یک فضای تنگ و باریک خانه بسازد و در آن زندگی هم بکند. اما «ژاکوب چچانسنی» در شهر ورشو این ایده را عملی کرده و در فضای باریک بین دو ساختمان، یکی از نمونه‌های خوب معماری معاصر را خلق کرده است. خانه‌ی کرت دوطبقه است و برای تردد از یک نردبان استفاده می‌شود. ولی آشپزخانه و اتاق خواب و سرویس بهداشتی هم دارد. چچانسنی گفته این طراحی ادای احترامی است به پدر و مادرش که در جنگ کشته شده‌اند.

 

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…