۴ دشمن افسردگی در دکوراسیون

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌توانید با دکوراسیون داخلی مناسب احساس آرامش داشته باشید و حال درونی را کنترل کنید.
دکوراسیون و مقابله با افسردگی

چگونه می‌توان با افسردگی جنگید؟

محیط اطراف تا حدود زیادی بر روحیه تاثیر می‌گذارد. وقتی خانه را با وسایلی که نه زیبایی، نه ارزش مادی و معنوی دارند احاطه کنید، خانه‌ای بدون حس آرامش خواهید داشت. وقتی بعد از یک روز پر مشغله به اتاق‌خواب می‌روید باید با حالت روحی خوب بیدار شوید تا با انرژی به ادامه زندگی بپردازید و برای رسیدن به این حالت درونی دکوراسیونی مناسب نیاز دارید. در این بخش از مجله دلتا به دکوراسیون و مقابله با افسردگی پرداخته‌ایم. با ما همره باشید.

دکوراسیونی برای افسردگی

اضافه کردن نور

همانطور که هوای تاریک و گرفته احساس خوشی و شادابی را از افراد می‌گیرد و افراد حس افسردگی می‌گیرند، یک اتاق تاریک هم می‌تواند این احساس را القا کند. می‌توانید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید ولی برای اتاق‌های کوچک ۲ و بزرگ حداقل ۳ منبع نوری در نظر بگیرید. بهترین ترکیب شامل؛ یک لامپ سقفی، لامپ کنار تخت و حداقل یک منبع روشنایی دیگر برای کار.

نور اتاق خواب

رنگ چگونه بر ذهن شما تاثیرگذار است؟

رنگ می‌تواند بر تمام احساسات دخیل باشد و بر دکوراسیون و مقابله با افسردگی تاثیرات مثبت و منفی بگذارد. هرکدام معنی، مفهوم و تاثیر خاص خود را دارند. اگر در فضا از رنگ‌های مورد علاقه استفاده نشده است، زمان آن رسیده که تغییر دادن را شروع کنید و از رنگ‌هایی که علاقه دارید و حس‌های خوب را منتقل می‌کنند استفاده کنید.

رنگ برای افسردگی

آبی، سبز و خاکستری رنگ‌های طبیعی و در عین حال آرام‌بخش است، در حالی که رنگ روشن مانند صورتی، نارنجی و زرد انرژی را افزایش می‌دهند. شما می‌توانید از رنگ‌های خاص در قسمت کوچک دیوار، بالش، ملافه، پرده یا فرش استفاده کنید.

نظم در دکوراسیون

چطور می‌توانید در یک اتاق شلخته احساس مثبت داشته باشید؟ ملافه نامرتب، ظروف کثیف، لباس‌های نامرتب.

نظم در دکوراسیون

چگونه از این شرایط خلاص شویم؟

هر وسیله را سرجای خود قرار دهید. کمد لباس را از لباس‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید پر نکنید. می‌توانید با خرید چند باکس و قراردادن آن‌ها در جای مناسب، مانع شلختگی شوید. در این صورت هنگامی که وارد اتاق خواب می‌شوید، با اتاق خوابی مرتب رو به رو خواهید شد.

طبیعت

طبیعت یکی از موثرترین و قوی‎ترین داروهای ضد افسردگی در کره زمین است. وجود گیاه در اتاق خواب، احساس اتصال با محیط خارج از منزل را یادآوری می‌کند، این قدرت بزرگ را وارد اتاق خواب کنید.

گیاه برای افسردگی

حضور گیاهان آپارتمانی در یک خانه کاملا ضروری است. گیاهان علاوه بر تاثیر بر بهبود روحیه و مقابله با افسردگی، بر کیفیت هوا نیز تاثیر مطلوب می‌گذارند. یک یا دو گیاه در یک ظرف زیبا، کنار پنجره قرار دهید و صبح، بعد از بیدار شدن از حس تازگی گیاهان در کنار پنجره لذت ببرید. می‌توانید رنگ را با یک گلدان وارد اتاق کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون “۷ وسیله که اتاق خواب شما کم دارد!” را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…