۶ پیشنهاد جذاب برای ترکیب رنگ اتاق نشیمن

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای آن است.
ترکیب رنگ نشیمن

شاید هیچ چیز به اندازه رنگ در نگاه اول توجه را جلب نکند. حتی چند شکل ناموزون و ناهماهنگ اگر رنگ‌هایی هماهنگ به خود بگیرند، مجموعه‌ای یکدست را به نمایش می‌گذارند. این بار می‌خواهیم در این بخش از مجله دلتا ۷ ترکیب رنگی فریبنده و استثنایی را برای دکوراسیون نشیمن معرفی کنیم که برایتان جالب خواهد بود. با ما همراه باشید.

آبی ملایم و سبز فسفری

این رنگ‌های لطیف را در کنار پرده‌های سفید و مبلمان با رنگ‌های کمرنگ به کار ببرید تا جلوه‌گری کنند. چرم نرم را با مخمل فاخر و پارچه‌های پر بافت دیگر ترکیب کنید تا جذابیت دکوراسیون دوچندان شود.

ترکیب رنگ اتاق نشیمن

ترکیب رنگی فیروزه‌ای و قهوه‌ای

شاید ترکیب این دو رنگ را دور از ذهن تصور کنید، اما باید بدانید فیروزه‌ای به زیبایی با قهوه‌ای غلیظ شکلاتی هماهنگ می‌شود. با استفاده از پارچه طرح‌دار یا گل‌دار در مقابل زمینه‌ای ساده، تضاد و کنتراست ایجاد کنید. اگر هر دو رنگ را ساده بکار ببرید، به‌جای مطلوب و خوشایند به نظر رسیدن ظاهری کسل کننده ایجاد می‌شود.

ترکیب رنگی فیروزه‌ای و قهوه‌ای نشیمن

صورتی و خاکستری

وقتی از صورتی روشن در فضا استفاده می‌کنید، با قرار دادن آن در کنار رنگ‌هایی مثل خاکستری یا حتی سیاه، تاثیرش را چندین برابر کنید. ترکیب صورتی با رنگ سفید، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

ترکیب رنگی حنایی و خاکستری

وقتی شما رنگ حنایی مایل به قرمز را با رنگ‌های جذابی که در سنگ‌ها دیده می‌شود(مانند سایه‌هایی از خاکستری یا نوعی سبز) ترکیب می‌کنید، فضایی گرم و آرام‌بخش و دعوت‌کننده ایجاد می‌کنید. با افزودن اکسسوری‌های براق و متالیک می‌توان ظاهری لوکس به این ترکیب رنگی فاخر داد.

ترکیب رنگی حنایی و خاکستری نشیمن

لیمویی و طوسی مات

برخی از نظریه‌پردازان رنگ طوسی را یک رنگ خنثای خالص می‌دانند و این سبب می‌شود این رنگ، مکمل فوق‌العاده‌ای برای رنگ‌های روشن و درخشان باشد. برجستگی‌های لیمویی را در آباژورها، وسایل روشنایی، کوسن‌ها و اکسسوری‌های روی میز ‌بکار ببرید.

لیمویی و طوسی مات در نشیمن

ترکیب رنگی کلاسیک آبی و سفید

آبی و سفید ترکیب شناخته شده‌ای است که اگر صحیح به‌کار روند، زندگی و طراوت به فضای نشیمن می‌بخشند. این ترکیب رنگی در قالب طرح‌ها و در کنار رنگ‌های خنثی، بیشتر جلوه نمایی می‌کنند.

ترکیب رنگی کلاسیک آبی و سفید

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات و چیدمان دکوراسیون پذیرایی خانه خود را مجلل کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…