۷ مکان عجیب در دنیا که شبیه به سیاره ها هستند

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طبیعت همواره پر از زیبایی و عجایب است. در این مطلب مکان‌های عجیبی که تداعی کننده سیاره‌هاست را به شما معرفی می‌کنیم.
مکان های عجیب در دنیا

بشر با وجود تمام پیشرفت‌های علمی و کنجکاوی برای سرک کشیدن به گوشه گوشه کهکشان و جهان هستی، هنوز نتوانسته به چنین آرزوی دیرینی دست پیدا کند. با این حال هنوز هم مکان‌های ناشناخته بسیاری بر روی زمین باقی مانده است. کمی که بر روی همین زمین سبز و آبی بگردید، آن قدر شگفتی و عجایب خواهید دید که چه بسا تا زمانی قید کشف سیاره‌ای دیگر را بزنید. همراه با مجله دلتا به کشف ۷ سیاره بر روی زمین و شناخت مکان های عجیب در دنیا بیایید.

جزیره سُقُطرا، یمن

بی شک این جزیره جزو چند سیاره بر روی زمین و از مکان های عجیب در دنیا است که باعث می‌شود تا در نگاه اول گمان کنیم جزیره سقطرا از سیاره‌ای دیگر به روی زمین آمده است. درخت خون اژدها، گونه‌ای بی‌نظیر است که تنها در جزیره سقطرا یمن دیده می‌شود. جزیره کوچک سقطرا در یمن و در حاشیه اقیانوس هند قرار دارد. جالب آن که این جزیره بین ۶ تا ۷ میلیون سال پیش بخشی از قاره آفریقا محسوب می‌شده و به مرور زمان از آن جدا شده است.

مکان های عجیب در دنیا

دریاچه ناترون، تانزانیا

دریاچه ناترون یکی از مکان های عجیب در دنیا دریاچه‌ای قرمز رنگ و متفاوتی است که خاصیت قلیایی آب آن به قدری بالا و سوزاننده است. ناترون که به دریاچه سوزان شهرت دارد یکی از ۷ سیاره بر روی زمین است، ولی برخلاف اغراق و گزارشات برخی از رسانه ها سوزش این آب قلیایی به قدری نیست که حیوانات این اقلیم را پس از در تماس قرار گرفتن با آب، بلافاصله به سنگ تبدیل کند.

دریاچه ناترون تانزانیا

غارهای کرم شبتاب، نیوزیلند

این غار سیاره زیبایی را در خود جای داده و از مکان‌های عجیب دنیا است. غارهای وایتومو نیوزیلند، یک اکوسیستم مملو از کرم‌های شب‌تاب زیبا و دیگر جانوران است. نورهای درخشان و تزیینات آویزان از آن حاصل کار نوعی کرم شب تاب به نام Arachnocampa luminosa است که فقط در غارهای نیوزیلند دیده می‌شود.

غارهای کرم شبتاب نیوزیلند

جزیره دوون، کانادا

دوون جزیره‌ای متروک در مرزهای کاناداست که آب‌ و‌ هوای ناملایم و زمین قرمز رنگش آن را به جزیره‌ای مریخی بر روی زمین بدل کرده است. زمین این جزیره تقریبا در تمام طول سال یخ زده است، به طوری که بخشی از جزیره همواره پوشیده از کلاه‌های یخی است و دمای باقی جزیره نهایتا تا ۸ درج سانتیگراد بالا می‌رود. ویژگی آب و هوایی دوون باعث شده تا پوشش بسیاری ناچیزی داشته باشد و در نتیجه حیوانات بسیار کمی هم در این جزیره زندگی کنند.

جزیره دوون کانادا

پارک ملی ژانگ جیاجی، چین

این پارک ملی ۳۰۰ کیلومتر مربعی، یکی از مکان های عجیب در دنیا و مملو آسمان خراش‌های سنگیست. برخی از این ستون‌های سنگی حتی از برج امپایر استیت نیویورک نیز بلندترند. جالب است بدانید که برای ساخت دنیای پاندورا در فیلم آواتار از این پارک ملی که جزو چند سیاره بر روی زمین است الهام گرفته شده است.

مکان های عجیب در دنیا

غار سون دونگ، ویتنام

غار سون دونگ ویتنام، قطعا یکی از زیباترین و عجیب‌ترین غارهای دنیاست که اولین‌ وجه تمایزش وسعت بی‌نظیر آن است. در واقع غار سون دونگ بزرگ‌ترین غار شناخته شده در جهان است که بزرگ‌ترین تالار آن ۹ کیلومتر طول، ۲۰۰ متر عرض و ارتفاعی ۱۵۰ متری دارد و وسعت حفره‌ زیرزمینی‌َش به قدری ا‌ست که یک شهر با تمام خیابان‌ها و آسمان‌خراش‌ هایش در آن جا می‌گیرد. همچنین چند تا از بزرگ‌ترین استالاگمیت‌های دنیا که طولی ۷۰ متری دارند، در غار سون دونگ قرار دارند.

غار سون دونگ ویتنام

 دریاچه جوکولسارلون، ایسلند

دریاچه یخی جوکولسارلون و ساحل یخ زده‌اش یکی از مکان های عجیب در دنیا محسوب می‌شود. شن‌های آتشفشانی سیاه این دریاچه زمینه منحصر بفردی برای قطعه‌های یخ این دریاچه است که سیاره ای بر روی زمین ایجاد کرده است. دریاچه جوکولسارلون در حاشیه پارک واتناجوکول و جنوب شرقی ایسلند قرار دارد.

 دریاچه جوکولسارلون  ایسلند

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر این مکان‌های باورنکردنی بهشت روی زمین هستند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…