راه‌های درمان بدن درد و کوفتگی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علت بدن درد و احساس کوفتگی عموما ناشی از یک فعالیت سنگین روزانه است، استراحت، گرم نگه داشتن بدن و ماساژ به درمان بدن درد کمک می‌کند.
درمان بدن درد

علت بدن درد و احساس کوفتگی چیست؟

درد از نظر جسمی و از نظر احساسی یک احساس مزاحم و ناراحت کننده بوده و هشداری بر این است که مشکلی وجود دارد. معمولا بعد از انجام کارهای سنگین نظیر گذراندن یک روز سخت کاری در محیط‌های پرترافیک شهری، نظافت و تمیز کردن خانه، انجام فعالیت بدنی سنگین و غیره یک خواب راحت و طولانی شبانه می‌تواند خستگی شما را کاملا از بدن دور کند، اما گاهی مواقع اینطور نبوده و وقتی بیدار می‌شوید با احساس کوفتگی و احساس درد در بدن خود مواجه میگردید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره علت و درمان بدن درد صحبت خواهیم کرد.

 علت بدن درد

عوامل دیگری نیز در ایجاد حس کوفتگی و بدن درد موثر هستند. برخی از مهمترین علل بدن درد عبارتند از:

  • برخی بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و عفونت‌های ویروسی
  • اختلالات سیستم ایمنی بدن
  • متورم شدن مفصل‌ها و بیماری‌های روماتیسمی
  • گزش نوعی کنه
  • بیماری لوپوس

راه‌های درمان بدن درد

برای تسکین بدن درد روش‌های خانگی و گیاهی زیر توصیه می‌شود، این درمان‌های ساده و خانگی در صورتیکه علت بدن درد فعالیت سنگین روزانه باشد، بسیار موثر خواهد بود:

  • استراحت

بسیاری از بدن دردها به استراحت جواب می‌دهند. به محض این که علت بدن درد مشخص شود، فرد می‌تواند به وسیله مواد و امکانات در دسترس مشکل را رفع و رجوع نماید.

علت خستگی

  • آرامش ذهنی

تلاش برای کسب آرامش ذهنی، مواد شیمیایی معینی به نام اندورفین‌ها را در بدن آزاد می‌کند. این مواد تسکین دهنده درد هستند.

  • گرم نگه داشتن بدن

گرم نکه داشتن بدن و قرار دادن کمپرس گرم روی عضلات موجب می‌شود تا فرد احساس بهتری پیدا کند. سعی کنید بدن خود را گرم نگه دارید، به این منظور می‌توانید دوش آب گرم بگیرید و در صورت امکان از سونا و جکوزی استفاده کنید.

درمان موضعی با خمیری که از برگ حنا درست می‌شود، آرامش‌بخش است.

یکی از راه‌های درمان‌خانگی بدن درد با گیاهان دارویی نوشیدن یک فنجان دم‌کرده ریحان است. سبزی ریحان دارای خواص ضد درد بسیار قوی است.

  • ماساژ بدن

زمانی که علت بدن درد انجام ورزش یا فعالیت سنگین روزانه باشد، ماساژ بدن با روغن کنجد، زیتون یا روغن سیاه دانه می‌تواند باعث تسکین درد و احساس آرامش در بدن شود.

 

  • انجام ورزش سبک

انجام نرمش‌های سبک و ورزش شنا به دلیل حرکت آرام ماهیچه‌های بدن در تمام جهات باعث از بین رفتن احساس کوفتگی و تسکین بدن درد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…