حسام عقبایی: مسکن، ظرفیت افزایش قیمت ندارد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مسکن، ظرفیت افزایش قیمت ندارد و قیمت مسکن با نرخ ارز و طلا قابل مقایسه نیست.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک  تهران  معتقد است : نباید تصور شود که با افزایش نرخ ارز و طلا ، قیمت مسکن هم باید افزایش یابد.

مسکن،ظرفیت افزایش قیمت ندارد

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، حسام عقبایی در پاسخ به این  پرسش که آیا رکود مسکن با افزایش قیمت آن رابطه دارد گفت: قیمت مسکن امسال در مقایسه با پارسال ۵۵ درصد افزایش داشته است و باعث شد تا توان خریداران کاهش یابد و  با افت معاملات  مسکن در تیر و مردادماه امسال روبه رو شویم

وی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت‌ها در بازارهای موازی و مسکن اظهارداشت: افزایش قیمت مسکن و یا هرکالایی باید معقول  باشد و افزایش بیش از اندازه کالاها به ویژه مسکن موجب رکود خواهد شد.

سهم ۲۰ درصدی مصالح ساختمانی در قیمت مسکن

عقبایی، در پاسخ به این پرسش که بسیاری بر این باورند که چون قیمت مصالح ساختمانی گران شده و نرخ ارز و طلا به شدت افزایش یافته است، مسکن نیز ناگزیر برای همسان شدن با نرخ ارز و طلا افزایش می‎یابد، افزود: مصالح ساختمانی در قیمت مسکن ۲۰ درصد تاثیر‎گذار است و بازار ارز و سکه را نباید با بازار مسکن مقایسه کرد.

بازار ارز و طلا  با مسکن قابل مقایسه نیست

عقبایی تأکید کرد: بازارمسکن با بازار ارز و طلا  قابل مقایسه نیست و نباید تصور شود که چون نرخ ارز و طلا افزایش یافته است،  قیمت مسکن هم باید افزایش یابد. وی گفت: اگر دربازار ارز و طلا  قیمت ها تثبیت نشود، بازار مسکن  روند رکود تورمی خود را ادامه خواهد داد.

بازار مسکن امسال دیگر کشش افزایش قیمت ندارد

او افزود: بازار مسکن در نیمه‎دوم امسال کشش افزایش قیمت ندارد و رشد بیش از اندازه قیمت مسکن که باعث کاهش توان خریداران  شده است باعث می شود که مسکن به  رکود خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…