بازار معاملات آپارتمان‎های ۷۰ تا ۱۰۰ متری در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار معاملات آپارتمان‎های ۷۰ تا ۱۰۰ متری در تهران این روز ها تحت تاثیر توان مالی متقاضیان خرید مسکن قرار گرفته است .
پس از چند بار جهش پیاپی قیمت مسکن، بسیاری از خریداران خانه و آپارتمان که در جست‎و‎جوی آپارتمان‌های ۷۰ تا ۱۰۰ متری بوده‎اند، در هفته‌های اخیر با توجه به توان مالی خود تلاش می‎کنند تا آپارتمان‌های کمتر از ۷۰ متر و مناسب را برای خرید پیدا کنند. این در حالی است که در مقابل کسانی که در پی خرید آپارتمان‌های بزرگ‌تر از ۱۰۰ متر بوده‌اند نیز ناگزیر شده‌اند به واحد‎هایی با متراژ‌ دورقمی بسنده کنند.

بازار معاملات آپارتمان

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، حدود یک‌سوم از معاملات آپارتمان‌های مسکونی در مردادماه امسال در متراژهای ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربع صورت گرفته است.اما بررسی‎های میدانی از واسطه‌های ملکی گویای آنست که تعداد زیادی از کسانی که در این متراژها آپارتمان خریداری کرده‎، کسانی بوده‎اند که پس از یک ماه جست‌وجو، از پیدا کردن آپارتمان ۱۰۰ تا ۱۲۰ متری مناسب با بودجه خود ناامید و ناگزیر شده‎اند برای اینکه از کاهش احتمالی ارزش دارایی خود جلوگیری کنند، به خرید آپارتمان کوچک‌تر از نیاز اصلی خود تن بدهند.

به گفته واسطه‌های ملکی، این وضع در مورد سایر گروه‌‎های متراژی نیز روی داده است ، طوری که متقاضیان خرید آپارتمان‌های متراژ متوسط نیز در بازار کنونی مسکن اغلب به خرید آپارتمان‌های کم ‌متراژ ۵۰ تا ۷۰ متری روی آورده‌اند.

این گزارش حاکیست، بخشی از متقاضیان آپارتمان‌های ۷۰ تا ۸۰ متری نیز کسانی هستند که به تملک آپارتمان‌های نوساز کوچک‌تر تمایل دارند اما به سبب اینکه ساخت‌وساز در متراژهای ۵۰ تا ۶۰ متری بسیار اندک و تقریبا نزدیک به صفر است، ناگزیرند به نحوی توان مالی خود را تقویت کرده و به خرید آپارتمان‌های ۷۰ تا ۸۰ متری که تقریبا در تمام محله‌ها و درگروه‌های سنی قابل جست‌وجو است روی آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…