ساخت خانه ارزان با چاپگر سه بعدی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا امروز فناوری چاپگر سه بعدی برای ساخت ابزار و تجهیزات مختلف استفاده شده است. محققان با این فناوری خانه‌ ای ارزان ساخته‌اند که سازگار با محیط زیست است.
چاپگر یه بعدی

فناوری چاپگر سه بعدی در حال تحول در تمام زمینه‌های صنعت، از پزشکی تا ماشین‌سازی است. این فناوری می‌تواند اشیایی در ابعاد  مختلف و با مواد اولیه دلخواه تولید کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با این فناوری بیشتر آشنا شوید.

چاپگر سه بعدی مانند برادر کوچکش یعنی مدل‌های دو بعدی عمل می‌کند. با این تفاوت که برای چاپ کردن اشیاء، چندین لایه را بر روی یکدیگر می‌چیند و به همین شکل، جسم حالتی سه بعدی به خود می‌گیرد. امروزه عملیات ساخت و مونتاژ قطعات به قدری آسان شده است که همانند جادو کردن کافیست چوب دستی خود را به طرف دستگاه بگیرید و با وِرد جادویی مخصوص، مواد را به یک وسیله تبدیل کنید. عملکرد دستگاه به این گونه است که برای ساخت یک جسم سه بعدی کافیست طرح مورد نظر خود را به دستگاه دهید تا آن را به شما تحویل دهد.

فناوری چاپگر سه بعدی

محققان در جمهوری چک به تازگی از چاپگر سه بعدی برای ساخت خانه استفاده کرده‌اند. این خانه سبز در عرض ۴۸ ساعت آماده می‌شود و میزان کربن تولیدشده را حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

جالب است بدانید میزان کربن تولیدشده ناشی از ساخت و ساز حدود ۳۹ درصد از کل کربن انتشار یافته در سطح جهان است. در حالی‌که این میزان در صنعت حمل و نقل هوایی فقط حدود دو درصد است. بنابراین ساخت خانه‌های زیست‌سازگاری که در ساخت آنان کربن کمتری تولید شود، بسیار حائز اهمیت است.

این خانه ماندگاری بالا و در حدود ۱۰۰ سال دارد و همچنین می‌تواند به صورت شناور روی آب باشد. این پروژه با همکاری یک مجسمه‌ساز و یک مهندس راه و ساختمان در جمهوری چک ساخته شده است.

هزینه ساخت این خانه ۵۰ درصد کمتر از ساخت به روش‌های سنتی است و توسط یک بازوی رباتیک به نام Scoolpt ساخته می‌شود که قادر به چاپ ۱۵ سانتی‌متر در ثانیه است.

این خانه مساحت ۴۳ متر مربع دارد و از اتاق خواب، نشیمن، حمام و آشپزخانه تشکیل شده است و مناسب اقامت دو نفر است. این خانه از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند و قادر به تصفیه آب مصرفی است.

بیشتر بخوانید: شبکه ۵G به عنوان نسل جدید سیستم‌های ارتباطی که سرعت اتصال ما را به اینترنت افزایش می‌دهد در راه است. اما این شبکه ممکن است باعث پیش‌بینی نادرست آب و هوا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…