عوارض استفاده طولانی مدت از هندزفری

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده طولانی‌مدت از هندزفری می‌تواند عوارض و خطرات جدی برای بدن داشته باشد، همچنین آسیب‌های بسیاری را به گوش می‌رساند.
عوارض هنذفری

برای مدت طولانی از هندزفری استفاده نکنید.

جدی‌ترین آسیب هندزفری روی شنوایی است و مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی با هندزفری، اغلب با صداهای زیاد می‌تواند منجر به کاهش شنوایی دائمی شود که در این قسمت از مجله دلتا در مورد بعضی از عوارض هنذفری صحبت خواهیم کرد

آسیب به شنوایی

اگر شما بیش از حد و برای طولانی‌مدت از هندزفری یا هدست استفاده می‌کنید یا با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دهید، به شنوایی خود آسیب خواهید رساند. در نظر داشته باشید که موتور سیکلت و اره برقی حدود ۱۰۰ دسیبل (واحد اندازه‌گیری شدت) صدا را تولید می‌کنند)، که می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه به شنوایی آسیب برساند اما کسی که با هندزفری و در حدود ۷۰ درصد از حداکثر صدا به موسیقی گوش می‌دهد، حدود ۸۵ دسیبل است که به مرور زمان باعث کاهش شنوایی خواهد شد.

برای استفاده از هندزفری قانون ۶۰.۶۰ را در نظر بگیرید: با هندزفری، بیش از ۶۰٪ از حداکثر صدا را گوش ندهید و بیشتر از ۶۰ دقیقه نیز از آن استفاده نکنید.

هندزفری

احتمال ابتلا به عفونت گوش

هیچ‌گاه هندزفری خود را باکسی به اشتراک نگذارید زیرا این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتقال باکتری‌های عفونی است اما با این وجود، هندزفری‌های مشترک، تنها راه عفونت گوش نیستند.

هدست‌ها و هدفون‌ها دمای گوش را افزایش می‌دهند که ممکن است باعث سایش پوست و ایجاد باکتری‌های مضر شوند. اگر شما هدفون از کسی می‌خرید، مطمئن شوید قبل از استفاده آن‌ها را ضد عفونی کنید و به طور مرتب هدفون‌های خود را پاک کنید، حتی اگر هرگز کسی دیگر از آن ها استفاده نکرده باشد زیرا این کار طول عمر هندزفری را افزایش می‌دهد و از همه مهم‌تر ،گوش شما را تمیز نگه خواهد داشت.

مضرات استفاده از هدفون

کاهش توجه و افزایش بی امنیتی

برای امنیت بیشتر، اگر هنگام دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی از هندزفری استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که صدای موسیقی را کم کنید تا متوجه اتفاقات اطرافتان باشید.

افزایش سرگیجه

سرگیجه “احساس عدم تعادل است” و اغلب با علائمی مانند؛ حالت تهوع و استفراغ همراه است. سرگیجه یکی از مشکلات گوش داخلی است که ممکن است از عفونت‌ها یا بیماری گوش به وجود آید. همانطور که استفاده از هندزفری باعث سرگیجه می‌شود، استفاده صحیح از آن نیز ممکن است هرگز باعث ایجاد سرگیجه نشود پس به طور صحیح از آن استفاده کنید و زیاده‌روی نکنید.

عوارض استفاده از هندزفری

قرار گرفتن در معرض تشعشع

اگر از هدست بی سیم (بلوتوث) استفاده می‌کنید، بدن شما تحت تاثیر اشعه قرار می‌گیرد در حالی که تحقیقات نشان داده است این پرتوهای فرکانس پایین برای سلامت بدن بی‌خطر است. عقیده ها بر این است که احتمالا بدن ما تحت تاثیر تابش مضر قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…