ماشین پرنده تک سرنشین

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماشین پرنده «هگزا» توسط شرکت LIFT Aircraft در تگزاس ساخته شده است و تنها گنجایش حمل یک مسافر را دارد. همچنین شرنشین این خودرو نیازی به گواهینامه خلبانی ندارد.
ماشین پرنده

هگزا یک ماشین پرنده سبک وزن به وزن ۴۳۲ پوند (۱۹۵.۹۵ کیلوگرم) است که توسط ۱۸ روتور (چرخانه) مستقل حرکت می کند و سرنشین آن نیازی به داشتن گواهینامه خلبانی ندارد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره عملکرد این خودرو خواهید خواند.

این ماشین پرنده توسط اهرمک (جوی استیک) کنترل می‌شود و توسط یک سیستم اتوپالوت (خلبان خودکار) کار می کند که به گفته سازنده هگزا، هدایت آن را از هدایت هواپیمای سنتیکوچک ایمن‌تر می‌سازد. نیروی هوایی آمریکا این خودروی پرنده را در «کمپ مابری»، پایگاهی در نزدیکی «آستین» واقع در تگزاس آزمایش کرد.

ماشین پرنده بدون سرنشین

این پرواز آزمایشی در بخشی از پروژه Agility Prime انجام شد. پروژه Agility Prime، مشارکت میان شرکت‌های خصوصی هوایی با نیروی هوایی آمریکاست که هدف آن افزودن خودروهای پرنده به ناوگان ارتش نیروی هوایی آمریکا و تسریع در معرفی آن‌ها به بازار مصرف اعلام شده است.

پروژه Agility Prime بر اساس رقابت‌هایی اجرا می‌شود که طی آن تمام شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند تحولات خود را به نیروهای هوایی ارائه دهند و در صورت پیروزی با دریافت پول و سفارش، به سایت‌های آزمایش و گواهینامه‌های ایمنی و هوایی دسترسی پیدا می‌کنند.

شرایط اساسی برای شرکت در این رقابت به این صورت اعلام شده است که نیروی هوایی آمریکا به یک نوع هواپیمای «eVTOL» نیاز دارد که بتواند سه تا هشت سرباز را حمل کند و برد پروازش بیش از ۱۶۱ کیلومتر باشد و حداقل یک ساعت با سرعت بیش از ۱۶۱ کیلومتر پرواز کند.

علاوه بر این، ماشین پرواز می‌تواند از راه دور به صورت خودکار یا به طور مستقیم توسط خلبان کنترل شود. گفته می‌شود اگر همه این موارد طبق برنامه پیش برود، تا سال ۲۰۲۳ نیروهای هوایی آمریکا چند مورد از این خودروهای پرواز را خریداری می کند.

بیشتر بخوانید: شرکت چینی لینک‌اندکو و زیرمجموعه جیلی از خودروی الکتریکی و مفهومی Zero رونمایی کرد که دارای ظرفیت پیمایش بیش از ۷۰۰ کیلومتر است و تا سال آینده تولید می‌شود. با «خودروی الکتریکی و مفهومی Zero» بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…